יונתן קולבר ויובל ברונשטיין בפנים: אורה סמארט אייר פועלת לגייס 10-8 מיליון דולר בת"א

חברת הסטארט-אפ, שפיתחה טכנולוגיה המספקת לטענתה פתרון לבעיית טיהור וחיטוי האוויר בחללים סגורים, שואפת לגייס לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר לפני הכסף - פי 5 מהשווי בגיוס פרטי שביצעה לפני חצי שנה בלבד

יונתן קולבר / צילום: תמוז רחמן
יונתן קולבר / צילום: תמוז רחמן

חברת הסטארט-אפ אורה סמארט אייר, שעוסקת בתחום איכות האוויר במקומות סגורים, פרסמה בימים האחרונים טיוטת תשקיף לגיוס הון בבורסה בת"א, במסגרת הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור.

החברה, שהוקמה ב-2018, מתמחה בפיתוח, בשיווק ובתפעול של פלטפורמות לטיהור אוויר בסביבה התוך-מבנית, וניטור אוויר בישראל ובחו"ל. לטענתה, הטכנולוגיה שפיתחה מספקת פתרון מלא לבעיית טיהור וחיטוי האוויר בחללים סגורים. ככל הידוע בכוונת אורה סמארט אייר לגייס 8-10 מיליון דולר, והיא שואפת לשווי חברה של 50 מיליון דולר לפני הכסף.

איכות האוויר התוך-מבני מתייחסת לאיכות האוויר בסביבה סגורה, כגון: בתים פרטיים, משרדים, מבנים ציבוריים, מלונות, בתי אבות, בתי ספר, בתי חולים וכלי תחבורה להסעת המונים. איכות ירודה של אוויר-פנים עלולה לפגוע בבריאות אוכלוסיית המבנה, וזאת בשל הימצאותם של מזהמי אוויר הפנים, שכוללים גזים רעילים כגון פחמן חד-חמצני, תחמוצות חנקן ורדון.

מכשיר של אורה סמארט אייר / צילום: מצגת החברה
 מכשיר של אורה סמארט אייר / צילום: מצגת החברה

לצורך טיפול בגורמי זיהום האוויר השונים פיתחה החברה פלטפורמה לניהול איכות אוויר החללים סגורים, הפועלת לניטור איכות האוויר התוך-מבני, לסינונו ולטיהורו, תוך השמדת המזיקים והמזהמים השונים בחלל. לדברי החברה, המערכת שלה מסוגלת לסנן ולטהר באופן יעיל את כל המזהמים בחלל הסגור, תוך שהיא מנטרת את איכות האוויר בזמן אמת ומספקת תובנות והמלצות למשתמשי המערכת.

לדברי החברה, עקב התפרצות נגיף הקורונה ועליית המודעות להשלכות איכות האוויר התוך-מבני על בריאות הציבור, החלו מגזרים רבים להתעניין ברכישת מוצרים הפועלים לטיהור וניטור האוויר התוך-מבני. עוד עולה מהתשקיף, כי בחודש דצמבר 2020 ערכה חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן דוח על אודות השוק העולמי לתחום איכות האוויר התוך-מבני.

על פי הדוח, צפוי שוק היעד לגדול ל-12 מיליארד דולר עד שנת 2026, לעומת כ-7 מיליארד דולר ב-2019. כמו כן, קצב הצמיחה של צריכת מוצרים בתחום הפעילות בשוק המוסדי-ממשלתי צפוי להיות פי שלושה לכל הפחות מקצב הצמיחה של הצריכה בשוק הביתי.

החברה מציינת בתשקיף כי החלה למכור את מוצריה ברבעון האחרון של 2020 ורשמה בשנה כולה הכנסות של 3.78 מיליון דולר ורווח גולמי של 830 אלף דולר. ההפסד התפעולי הסתכם ב-2020 ב-1.3 מיליון דולר ואילו ההפסד הנקי היה נמוך יותר ועמד על 919 אלף דולר, בזכות מסים נדחים שנוצרו בשל הצפי לניצול ההפסדים הצבורים בעתיד הנראה לעין.

עד כה גייסה אורה סמארט אייר סכום כולל של כ-8 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. בסבב השני גויס באוקטובר 2020 סכום של 3 מיליון דולר לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר (34 מיליון שקל). כספי הסבב השלישי, שנסגר לאחרונה בהיקף של 4.4 מיליון דולר, יועברו לחברה לאחר השלמת ההנפקה, לפי מחיר מניה שישקף הנחה של 20% על מחיר המניה בהנפקה, או לפי מחיר מניה המשקף שווי חברה של 30 מיליון דולר (הנמוך מביניהם).

בעלי השליטה בחברה הם האחים אלדר ואביעד שניידרמן, שמחזיקים כל אחד ב-25.75% ממניות החברה בדילול מלא. אביעד שניידרמן מחזיק בתפקיד מנכ"ל החברה ואילו אחיו אלדר מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

עם רשימת בעלי המניות (בדילול מלא) נכללים גם חברת ההשקעות היירוד (7.1%) שבשליטת חברת ההנדסה HDE, חברת אנפילד (5.1%) שבבעלות איש העסקים יונתן קולבר, העושה לאחרונה חיל בהשקעות בתחום הטכנולוגיה ובהנפקת ספאק בוול סטריט, וחברת א.ב.י (3.4%) שבשליטת צמד בעלי השיטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה, ברק רוזן ואסי טוכמאייר. יובל ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מכהן כיו"ר דירקטוריון אורה סמארט אייר ומחזיק ב-1.9% ממניותיה בדילול מלא.

ירון קריסי - מנכ"ל שיכון ובינוי + יובל ברונשטיין - מנכ"ל עזריאלי / צילום: תמר מצפי
 ירון קריסי - מנכ"ל שיכון ובינוי + יובל ברונשטיין - מנכ"ל עזריאלי / צילום: תמר מצפי

בדיקה של היעילות על נגיף הקורונה

חבר נוסף בדירקטוריון החברה הוא פרופ' אבירם ניסן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית ואונקולוגית-כירורגית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. את ההנפקה מובילות חברת רוסאריו שירותי חיתום וחברת מנורה מבטחים חיתום וניהול.

משרדי החברה ממוקמים בשכונת מונטיפיורי בת"א וקו ייצור מוצר הדגל שלה נמצא במפעלי חברת תעשיות בית אל שבקיסריה. להערכת החברה, היא צפויה להשקיע ב-12 החודשים הקרובים כ-2 מיליון דולר בפיתוח סנסורים, פילטרים ומערכות לניתוח מידע.

עוד מציינת החברה בתשקיף ההנפקה, כי בחודש מאי 2020 היא החלה, בשיתוף עם ביה"ח שיבא תל השומר, בבדיקה שנועדה לבחון את האפקטיביות של מערכת האורה אייר ביחס לווירוס ממשפחת הקורונה. בשלב הראשון בוצעה חשיפה ישירה של הנגיף אל כל אחד מרכיבי המערכת, ובסיומה הראו התוצאות הפחתה משמעותית בשיעור שאריות הנגיף, של למעלה מ-99%, ביחס לכל אלמנט בטכנולוגית המוצר.

בשלב השני של הבדיקה הוצבה המערכת בתוך מנדף ביולוגי, ולתוכו הוזרם הנגיף בצורת אירוסול. גם תוצאות השלב השני הראו הפחתה משמעותית בשיעור שאריות הנגיף במנדף, של למעלה מ-99.9%.

אורה סמארט אייר

פועלת בפיתוח, שיווק ותפעול של פלטפורמות לטיהור אוויר וניטורו בסביבה התוך-מבנית ● נוסדה על-ידי האחים אלדר ואביעד שניידרמן ● מעסיקה 17 עובדים, במטה החברה בת"א ● מנכ"ל החברה הוא אביעד שניידרמן וכיו"ר מכהן יובל ברונשטיין ● בעלי מניות מרכזיים (בדילול מלא): אלדר שניידרמן 25.75%, אביעד שניידרמן 25.75%, חברת ההשקעות היירוד 7.1%, יונתן קולבר 5.1%, חברת א.ב.י שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר 3.4%, יובל ברונשטיין 1.9% ● עד היום גייסה החברה הון בסך 8 מיליון דולר