שינוי במדיניות הכניסה והיציאה מישראל: תיאסר נסיעה לשבע המדינות שהוגדרו בסיכון

משרד הבריאות הודיע כי מהיום תיאסר יציאת אזרחים ותושבים ישראלים (למעט חריגים) למדינות אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה • איסור היציאה למדינות אלה לא יחול על מי שיקיים טיסת המשך דרך אותן מדינות, בתנאי שישהה פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד

נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס
נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס

שינוי במדיניות הכניסה והיציאה מישראל: מהיום (03.05.21) תיאסר יציאת אזרחים ותושבים ישראלים (למעט חריגים) למדינות אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. איסור היציאה למדינות אלה לא יחול על מי שיקיים טיסת המשך דרך אותן מדינות, בתנאי שישהה פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד.

משרד הבריאות מקשיח את עמדתו באשר למדינות שהוגדרו בסיכון לאור נתוני התחלואה בקורונה בהן. מעבר למגבלות היציאה למדינות הללו, משרד הבריאות מודיע כי מהיום, אזרחים ותושבים ישראלים, לרבות מחוסנים ומחלימים, שייכנסו לישראל מהמדינות הנ"ל, יחויבו בבידוד ביתי למשך 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות PCR שליליות (בדיקה בעת הנחיתה/כניסה לישראל ובדיקה נוספת ביום התשיעי לבידוד), או לחילופין,יחויבו בבידוד ביתי למשך 14 ימים בכפוף לבדיקת PCR אחת (בעת הנחיתה/כניסה לישראל, שהיא חובה לכלל הנכנסים לישראל). מחוסנים ומחלימים ששהו באחת מהמדינות הנ"ל פחות מ-12 שעות במסגרת טיסות המשך לישראל ולא יצאו משדה התעופה - לא יחויבו בבידוד.

גם ועדת החריגים חוזרת בפורמט חדש: מי שירצה לצאת מישראל לאחת מהמדינות ה"ל שהוגדרו בסיכון, יידרש לאישור מטעם ועדת החריגים. אחרי שעברה בין משרדי ממשלה שונים, האחרון שבהם משרד התחבורה, הוועדה תנוהל ברשות ההגירה והאוכלוסין של משרד הפנים.

הקריטריונים לוועדת חריגים לצורך קבלת אישור יציאה למדינות הנ"ל כוללים בין השאר נסיבות לצורך הומניטרי או לצורך חיוני חריג, אישור יציאה מיוחד לספורטאים (באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט) או אישור לשליחים רשמיים של מוסדות לאומיים (באישור משרד העלייה והקליטה). את הבקשות יש להגיש דרך אתר Gov. אזרחים ותושבים ישראלים שחוזרים למקום מגורים קבוע באחת מהמדינות, יידרשו להצהיר על כך בפני ועדת החריגים. אזרחים זרים לא נדרשים בקבלת אישור יציאה מהארץ מטעם ועדת החריגים.

באשר לכניסה משאר מדינות העולם, הנהלים עדיין מחייבים את כל הטסים לישראל לבצע בדיקת PCR שנעשתה במהלך 72 שעות טרם שעת ההמראה/כניסה לישראל. בנוסף, כלל הנכנסים לארץ (אזרחים וזרים, לרבות מחלימים ומחוסנים), נדרשים לבצע בדיקת PCR בעת הנחיתה/כניסה לישראל. בנוסף, באחריות כל נוסע (ישראלי או זר), להציג טרם העלייה למטוס היוצא מישראל והממריא לכל יעד, תעודת החלמה או תעודת חיסון או בדיקת PCR שלילית, הנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם מועד ההמראה מישראל.

בנוסף, הנכנסים לישראל שאינם מחוסנים או מחלימים נדרשים להיכנס לבידוד של 10 ימים (בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה). באשר למחוסנים או מחלימים שאינם אזרחים ישראלים, עומדת בפניהם אפשרות לפטור מבידוד: הם יוכלו לבצע בדיקה סרולוגית בישראל באחת המעבדות המוכרות על-ידי משרד הבריאות, להישאר בבידוד עד לקבלת התוצאה של הבדיקה הסרולוגית ועם קבלת תוצאת בדיקה סרולוגית חיובית יוכלו לפנות לבקשה ליציאה חריגה במהלך בידוד. הוראה זו לא תחול על החוזרים מאוקראינה, מאתיופיה, מברזיל, מדרום אפריקה, מהודו, ממקסיקו ומטורקיה, שיידרשו לבידוד בכל מקרה.