חברת VAST Data משלשת את השווי ל-3.7 מיליארד דולר

הסטארט-אפ שעוסק בפתרונות אחסון הודיע על גיוס של 83 מיליון דולר בהובלת טייגר גלובל ובהשתתפות אנבידיה. החברה מעסיקה מעל 200 עובדים במטה בניו יורק ובמרכזי פיתוח בתל אביב וחיפה

הנהלת חברת האחסון Vast Data / צילום: Vast Data
הנהלת חברת האחסון Vast Data / צילום: Vast Data

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי ואסט דאטה (Vast Data), שעוסק בתחום האחסון, הודיע היום (ג') על גיוס של 83 מיליון דולר במסגרת סבב D. הגיוס בוצע לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר - פי שלושה מהשווי לפיו גייס באפריל בשנה שעברה, 1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף. הסבב הובל מעל-ידי חברת ההשקעות האמריקאית טייגר גלובל, ולפי הודעת החברה כלל "השתתפות משמעותית של אנבידיה וכמה מהמשקיעים הקיימים בחברה".

כולל הסבב הנוכחי גייסה החברה עד היום 263 מיליון דולר, ומשקיעים קיימים שלה הם הקרנות North83, NVP גרינפילד פרטנרס, דל קפיטל, גולדמן זאקס וחברת מלאנוקס (שנרכשה על-ידי אנבידיה).

ואסט דאטה מפתחת תוכנה שרצה על פתרונות אחסון מבוססי פלאש בחוות שרתים ומאפשרת גישה מהירה לנתונים. "עד היום הייתה לחברות וארגונים גישה מהירה רק לחלק קטן מהדאטה, ואם הם רצו לקבל גישה מהירה לכולו, זה דרש מהם להוציא עוד עשרות מיליוני דולרים. אנחנו מאפשרים להפוך את כל המידע שלהם לנגיש, כדי שהם יוכלו לקבל תוצאות טובות ומהירות יותר בלי תוספת תקציב. הלקוחות שלנו הם גופים פיננסים, ארגוני מחקר וחברות מדיה. המחקר הגנומי על נגיף קוביד-19 למשל רץ על מערכות של ואסט דאטה", אומר שחר פיינבליט, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ואסט דאטה.

חברת ואסט דאטה מציינת כי הקפיצה בשווי באה לאחר שהגיעה לקצב מכירות שנתי של 100 מיליון דולר, עם הכפלה פי ארבעה בעסקי התוכנה של החברה שנה אחר שנה, ותוך השגת תזרים מזומנים חיובי .

לדברי פיינבליט, "הצלחנו לצמוח מבלי לשרוף מזומנים ולמעשה עד עכשיו לא נגענו בכלל בכסף שגייסנו בשני הסיבובים הקודמים. זאת הסיבה שקיבלנו בשווי גבוה. הסיבה שיצאנו לגיוס הנוכחי היא רק כדי להראות ללקוחות גדולים שלנו, שקונים מאתנו במעל 10 מיליון דולר, את החוסן הפיננסי שלנו".

ואסט דאטה הוקמה ב-2016 על-ידי רנן חלק (מנכ"ל), פיינבליט וג'ף דנוורת (סמנכ"ל שיווק), שלושתם בעלי רקע וניסיון בחברות אחסון כמו Xtreme IO ו-Dell-EMC. כיום מעסיקה ואסט למעל מ-200 עובדים, קצת יותר ממחצית במרכזי פיתוח בתל אביב ובחיפה והשאר במטה בניו יורק. לפי הודעתה, החברה מתכננת לגייס עד סוף שנת 2021 כ-160 עובדים נוספים, מחצית מהם בישראל.