חד קרן ישראלי חדש: חברת האחסון Vast Data גייסה לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

החברה, שגייסה 100 מיליון דולר, הגדילה את שוויה בכמעט פי שלושה מפברואר הקודם • בחברה המציאו טכנולוגיה שמצליחה לדחוס יותר מידע, עובדת יותר מהר, וחוסכת לארגונים כסף

הנהלת בחרת האחסון Vast Data / צילום: Vast Data
הנהלת בחרת האחסון Vast Data / צילום: Vast Data

חברת Vast Data הישראלית, שמתעסקת באחסון מידע, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף - כמעט פי שלושה יותר משווי החברה בפברואר 2019. את סבב הגיוס הוביל Next47, קרן ההשקעות התאגידית של חברת סימנס. עד היום גייסה החברה 180 מיליון דולר, ובין המשקיעים בהם נמנים הקרנות 83North, NVP, גרינפילד פרטנרס, קרן ההשקעות של חברת Dell, גולדמן זאקס וחברת מלאנוקס.

החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי רנן חלק, שחר פיינבליט וג'ף דנוורת, שלושתם בעלי רקע וניסיון בחברות אחסון כמו Xtreme IO ו-Dell-EMC. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, מתוכם 100 בתל אביב ובחיפה. והיא פיתחה פלטפורמת אחסון מבוססת פלאש, שמסוגלת באמצעות אלגוריתמים מתמטיים לכווץ את היקף המידע ולייעל את האחסון שלו. בחברה מציינים כי הם מייתרים את ניהול אחסון המידע בשכבות שנהוג היום, וכי הם הצליחו לפתח פתרון שהוא גם מהיר וגם לא יקר.

"הארגונים החזקים בעולם זה אלו שיודעים להוציא ערך באמצעות ניתוח מידע, בינה מלאכותית וכו', והם צריכים גישה מהירה למידע", אומר פיינבליט, שמנהל את הפיתוח של החברה. "הבעיה שלהם היא שהם מאחסנים רק 5% מהמידע שלהם על גבי טכנולוגיה מהירה בגלל המחיר הגבוה, ואז הם מתעסקים בניהול מידע במקום בניתוח שלו. אנחנו יודעים לדחוס את המידע בצורה טובה יותר, פי ארבעה-חמישה מכל המתחרים שלנו", הוא מוסיף.

באופן פשטני, בחברה פיתחו אלגוריתמים שמזהים דמיון בין פיסות מידע שונות, והם יודעים לאחסן את החלק שחוזר על עצמו רק פעם אחת, אך כן להגיע אליו בעת הצורך. "האתגר הוא כפול - לזהות את זה וגם לעשות את זה מהר", אומר פיינבליט.

"כשהקמנו את החברה דיברנו על טכנולוגיות שלא קיימות, והימרנו שהן יקרו, כך למשל הפלאש. בנינו מערכת שמניחה שהפלאש יהיה הכי גרוע שיש ואז נתגבר", מספר פיינבליט. "בחרנו את האנשים הכי טובים בחברות שמתעסקות באלגוריתמים מתמטיים וגם באחסון".

לחברה יש עשרות לקוחות, מחוות שרתים ועד לקוחות בעלי הרבה מידע כמו פייננס, התחום הרפואי, חברות גז ועוד. העסקאות הם בהיקף של מיליון דולר ומעלה. החברה מוכרת הן פתרונות תוכנה והן פתרונות חומרה, והמודל העסקי מורכב מהכנסה חד פעמית משמעותית עם הטמעת המערכת ותשלום חודשי על תמיכה. הלקוחות מקבלים את עדכוני התוכנה באופן שוטף, והגידול בהכנסות מגיע מהגדלת השימוש של הלקוח (במונחים של גידול בדאטה) או מלקוחות נוספים.

לגבי השפעת המשבר הוא אמר: "המשבר לא השפיע עלינו - על השווי בעסקה או על סכום הגיוס. תיכננו לצאת לגיוס וסגרנו את זה כשהיינו עמוק בתוך המשבר. בגלל שיש לנו לא רק מוצר אלא גם מספרים והצלחה עסקית, הרבה רצו להשקיע בנו. אנחנו רוצים לשלש את השווי גם לגיוס הבא, ובאיזשהו שלב גם הנפקה תהיה על הפרק. כל האופציות פתוחות. אנחנו פה כדי להישאר ולהיות משמעותיים ולעשות דיסרפשן בשוק ענק", אומר פיינבליט.