משרד התיירות מוציא לדרך את תוכנית המענקים לחברות התעופה שינחתו ברמון

התקציב לעונת החורף של 2021-2022 יעמוד על 25 מיליון שקל • חברת תעופה תקבל כ-60 אירו עבור כל נוסע שיגיע לשדה התעופה ברמון

שדה התעופה רמון / צילום: איל יצהר
שדה התעופה רמון / צילום: איל יצהר

משרד התיירות מוציא לדרך את תוכנית המענקים לחברות התעופה שינחתו בנמל התעופה רמון. התקציב לעונת חורף 2021-2022 (בין החודשים ספטמבר עד מאי) עומד על 25 מיליון שקל.

המשרד הפיץ מכתב בקרב חברות התעופה במטרה לעודד אותן לחדש או להתחיל פעילות תעופתית שתתמקד באילת ובים המלח כיעד לחופשה - ולפיכך המטוסים ינחתו בנמל התעופה רמון.

עבור כל נוסע תקבל חברת התעופה 60 אירו. המענקים יוענקו לטיסות שינחתו מה-1 בספטמבר 2021 ועד ל-31 למאי 2022 (לא כולל תקופות חגי תשרי ופסח בתקופה הזו, עונות שבהן "אין צורך" בתיירי החוץ בשעה שאילת מתמלאת בתיירים ישראלים). בכדי לקבל מענק על מפעיל התעופה להפעיל לפחות 16 תדירויות של טיסות מכל יעד לאורך העונה. המענק יוכל לגדול ל-66 אירו לכל נוסע במקרה שחברת תעופה מסוימת תפעיל טיסות בתדירות שלך 10 טיסות שבועיות.

משרד התיירות הפעיל תוכנית דומה ב-2019. על פי נתוני משרד התיירות החברות קיבלו מענקים של יותר מ-50 מיליון שקל בשלוש עונות חורף מ-2016 ועד 2019. רוב התקציב, כ-40 מיליון שקל היה בחורף 2019. הרעיון הוא שחברות התעופה מקבלות מענק של 60 אירו על כל נוסע, גם אם הוא שילם פחות מזה על כרטיס הטיסה וגם אם הוא עובר את הגבול לנופש בטאבה ובירדן.

כיום, נמל התעופה רמון פועל רק עבור טיסות ישראייר וארקיע לאילת. בשיא הפעילות שלו נחתו כ-50 טיסות בשבוע מיעדים שונים באירופה - רובן על ידי חברות הלואו קוסט אולם גם חברת הלגאסי (חברות תעופה מסורתיות), דוגמת לופטהנזה, ביצעו טיסות לרמון.

לעודד את התיירות בדרום

"משרד התיירות של ישראל מבקש לעודד טיסות לאילת ממדינות שונות במסגרת מאמציו לעודד תיירות לישראל", כך לשון המכתב שהופץ לחברות התעופה גם על ידי שליחי משרד התיירות הפזורים בחו"ל. "מזג האוויר באילת ובים המלח חמים לאורך כל ימות השנה", סוגיה הרלוונטית בעיקר לבאים מאירופה. עוד מוזכרים רצועת החוף של אילת, אתרי הצלילה שבה ונופי ההרים המקיפים את הנקודה הדרומית ביותר בישראל. בנוסף מפתים את התיירים הפוטנציאליים בביקור בנגב: "המציע אינסוף אפשרויות בבילוי בטבע שנמצא במרחק נסיעה קצר מאילת, בין הים האדום לים המלח". גם מקומות הלינה החדשים שקמו בנגב מוזכרים במכתב יחד עם כוונת המשרד לפתח תשתיות לאתרי קמפייניג וחניונים לקראוונים.

מה שנשאר לקוות הוא שעד לפתיחת עונת החורף, בהנחה שתהיה היענות מצד חברות תעופה שלוטשות עיניים לישראל המחוסנת - הוא שמשרד הבריאות יאפשר כניסת תיירים לישראל, גם אם במגבלה לתיירים מחוסנים בלבד. בפיילוט שיתקיים החודש יוכלו להיכנס לישראל כ-600 תיירים בקבוצות מאורגנות בלבד, כולם נדרשים להיות מחוסנים ולבצע שתי בדיקות קורונה ובדיקה סרולוגית לאיתור רמת הנוגדנים בדם.