ביהמ"ש: פסקי דין מגאורגיה לא ייאכפו בישראל

חברת פירימזה הגיאורגית ביקשה לאכוף פסק דין של 2 מיליון שקל שניתן לטובתה בגיאורגיה בתביעה נגד חברה-בת של אשטרום • ביהמ"ש קבע כי "דרישת הדדיות" בין ישראל לגיאורגיה לא מתקיימת

החלטת בית משפט / צילום: איל יצהר
החלטת בית משפט / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי אין לאכוף בישראל פסקי דין שניתנו בבתי המשפט בגאורגיה. התביעה הוגשה על-ידי פירימזה הגאורגית בבקשה לאכוף פסק דין בסכום של 2 מיליון שקל שניתן לטובתה בגאורגיה בתביעה שניהל נגד חברה-בת של חברת הבנייה אשטרום, זאת לאחר שהחברות התקשרו בהסכם לביצוע עבודות העתקת צינור מים בפרויקט שיקום תשתיות.

אחד מהתנאים הנדרשים כדי לאכוף פסקי דין זרים בישראל נוגע ל"דרישת הדדיות". בית המשפט קבע כי אשטרום הוכיחה כי לא קיים פוטנציאל שפסקי דין מישראל ייאכפו בגאורגיה, זאת מכיוון שאין אמנה בין שתי המדינות, זאת למעט דיני אישות. שופט בית משפט השלום עדי הדר, שדן בתיק, כתב כי "אין לצפות שבתי משפט בישראל יפעלו בניגוד לתנאי ההדדיות שקבע המחוקק כאן".

עו"ד מיכה וקנין / צילום: איל מרילוס
 עו"ד מיכה וקנין / צילום: איל מרילוס

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור של החברה הגאורגית וחייב אותה בהוצאות משפט בסכום של 20 אלף שקל. אשטרום יוצגה על-ידי עורכי הדין מיכאל וקנין, אלונה נסיקובסקי ואלחנן פלור ממשרד מ. פירון. את פריזמה ייצג עו"ד אוהד אהרוני.