משרד התקשורת שוקל הארכה של סגירת רשתות סלולר דור 2 עד 2027

בתוכנית המקורית המשרד התכוון לסגור את רשתות דור 2-3 עד סוף 2025 • בעקבות פניות שקיבל כי הדבר לא אפשרי לאור היישומים הרבים הפועלים בדור ה-2 הוחלט לדחות הסגירה בשנתיים • רשת דור 3 תיסגר כמתוכנן

אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי

על רקע התוכנית לסגירת רשתות סלולר ישנות בדור 2-3 עד סוף 2025, הודיע משרד התקשורת שהוא שוקל לאפשר הארכה בשנתיים של רשת דור 2 בשל בקשות של מפעילים הטוענים שברשת זו פועלים המון יישומים שלא יספיקו לבטלם עד אז. לא צפוי שינוי בסגירה של רשת דור 3 המשמשת את המפעילים היום לשיחות דיבור.

לדברי המשרד, מהמידע שהתקבל במענה לשימוע בנושא סגירת הרשתות התקבלו טענות מצד מספר גורמים הטוענים שבנושא יישומי M2M (Machine to Machine) יש לדחות את מועד סגירת הרשתות. יישומי M2M הפועלים ברשת דור 2 כוללים שלטים, שערים, מנעולים ויישומים רבים נוספים שפשוט לא ניתן יהיה לסוגרם עד אז.

לאחר שבחן את התשובות, פרסם משרד התקשורת שימוע משני שבו הוא מציע שתי חלופות: הראשונה היא לסגור את הרשתות דור 2-3 במועד שנקבע עד 2025, למעט יישומי M2M שייסגרו עד 2027. החלופה השנייה היא להשאיר רשת 1 בלבד פתוחה ליישומי M2M על בסיס שיתוף פעולה והסכמות בין כל המפעילים.

המשרד הבהיר כי בכל מקרה המתווה שהציג יימשך כך שבקרוב ייאסר על חיבור מכשירים חדשים והתקנים.