בענף ההייטק יש 4,000 כיסאות פנויים לעובדים שלא באים

אינטל, אנבידיה, גוגל, צ'ק פוינט וחברות טכנולוגיה רבות הודיעו לאחרונה על כוונתן לגייס עובדים חדשים • "הביקוש לעובדי הייטק נמצא בשיא ובגידול משמעותי מול שנת 2020, ואף מול שנת 2019, טרום הקורונה"

פארק עופר בפתח תקווה / צילום: אסף לוי
פארק עופר בפתח תקווה / צילום: אסף לוי

בתקופה האחרונה הודיעו חברות טכנולוגיה רבות על כוונתן להעסיק עובדים חדשים. חברת אינטל הכריזה על הגיוס הגבוה ביותר - כ-1,000 עובדים. המתחרה שלה, אנבידיה, הודיעה על תחילת סבב גיוס של כ-600 עובדים, וגוגל צפויה על פי הערכות לגייס כ-500 עובדים, לאחר הודעתה על פתיחת מרכז בישראל.

גם צ'ק פוינט, Jfrog ואחרות הודיעו על כוונות גיוס, ואם נסכם את המספרים של כולן, נגיע לכ-4,000 עובדים שהחברות הללו מעוניינות לגייס לשירותיהן.

 
  

לצד כל המספרים האלו, צריך להזכיר גם את פייסבוק, שנמצאת בעיצומם של מהלכים להקמת מרכזי פיתוח שבבים בישראל, ואת אפל, שעומדת לשכור שטח של כ-28 אלף מ"ר בחיפה, גם כן עבור מאמצי פיתוח השבבים שלה. לכן, מספר העובדים שיידרשו בשוק צפוי להיות גבוה יותר ממה שאנחנו מעריכים כעת.

לדברי דנה לביא, מנכ"לית חברת ההשמה נישה מקבוצת דנאל, "הביקוש לעובדי הייטק נמצא בשיא ובגידול משמעותי מול שנת 2020, ואף מול שנת 2019, טרום הקורונה. כמות המשרות שנפתחו בחודשים האחרונים בחברות הייטק מובילות ובסטארט-אפים שגייסו לאחרונה גדלה בעשרות אחוזים. מדובר בביקוש מגוון - מהנדסי חומרה, מתכנתים, אנשי אלגוריתמיקה ותחומים נוספים".