"זאת תרמית": אלון מאסק הופיע ב-SNL וצחק על עצמו ועל דוג'קוין

מאסק השתתף בתוכנית הקומית הוותיקה והראה נכונות לצחוק על עצמו ולהשתתף במערכונים • לראשונה בתולדות הסדרה, הפרק שודר ביוטיוב בחינם ברחבי העולם, במקביל לשידור בארה"ב • הדוג'קוין נפל בכ-20% בזמן השידור

אלון מאסק כ"וואריו" ב"סאטרדיי נייט לייב" / צילום: צילום מסך
אלון מאסק כ"וואריו" ב"סאטרדיי נייט לייב" / צילום: צילום מסך

"אבל מה זה דוג'קוין?", שאל מייקל צ'ה, אחד מהשחקנים ב"סאטרדיי נייט לייב", את אלון מאסק שוב ושוב. מאסק, בדמות יועץ פיננסי, השיב כמיטב יכולתו על ההיסטוריה של המטבע והאפשרויות הגלומות בו. אך צ'ה וקולין ג'וסט, המנחה השותף שלו, לא השתכנעו ושאלו שוב ושוב: "אבל מה זה באמת?".

לבסוף, לאחר שמאסק אמר שזה "מטבע קריפטו שניתן להחליף עבור כסף אמיתי", צ'ה קלט והשיב לו: "אה, אז זאת תרמית (Hustle)". "כן", ענה מאסק, והקהל צחק ומחא כפיים. 

המטבע עצמו צחק קצת פחות - לאחר שידור הקטע, הדוג'קוין צנח משווי של 0.66 דולר ל-0.5 - ירידה של כ-20%. מדובר בירידה החדה ביותר של המטבע בשבוע האחרון, שדווקא הייתה מוצלחת עבורו. גם אחרי הירידה ל-0.5 דולר, מדובר בעלייה מ-0.4 דולר, שם המטבע היה בתחילת שבוע שעבר. מאז השידור המטבע התאושש מעט, וכעת הוא נסחר באזור ה-0.56 דולר. 

הקטע למעלה, שהיה חלק מ"עדכון סוף השבוע", הוא כנראה החלק שיזכרו הכי הרבה למאסק, המיליארדר האקסצנטרי שבצעד שהפתיע (וגם הכעיס) רבים, נבחר להנחות את תוכנית המערכונים הוותיקה אתמול בארה"ב. ההכרזה על האירוח שלו עוררה הרבה תשומת-לב, שכן למאסק אין ניסיון במשחק או בעולמות התרבות, ואנשים רבים השוו את הופעתו בתוכנית עם זו של דונלד טראמפ ב-2016, לפני שנבחר לנשיא. 

אולם ככל שהפרק התקדם, ניתן היה לחוש בהבדל: בעוד שטראמפ בא בעיקר לקדם את עצמו ולא השתתף באופן פעיל במרבית מהמערכונים, מאסק הגיע מוכן להשתטות - בין אם בבדיחות על עצמו (במערכון שמוקם במערב הפרוע, דמותו של מאסק הודתה כי הרעיון שלה לשדוד בנק בלי מסכות היה דבילי, וכי היום היא מבינה את החשיבות במסכות - עקיצה על אמירות של מאסק נגד אמצעי ההגנה למגפת הקורונה), או סתם במערכונים דביליים למדי, כמו במערכון שבו גילם את וואריו, "המריו הרשע", במערכון שבו הוא מואשם בהרג מריו בבית משפט. אשתו, המוזיקאית גריימס, הופיעה גם היא במערכון בתפקיד הנסיכה פיץ'. 

הפרק שודר ב"יום האם" האמריקאי, ובמונולוג הפתיחה שלו גם אמו של מאסק הגיעה וסיפרה על ילדותו. כשעלה הדיון על מתנה, היא אמרה שהיא "רק מקווה שזה לא דוג'קוין". "זה כן", ענה לה מאסק. 

מונולוג הפתיחה כלל גם הצהרה של מאסק על כך שיש לו אספרגר: מאסק הכריז כי הוא "האדם הראשון עם אספרגר שמארח את התוכנית, או לכל הפחות הראשון שמודה בזה", (למרות ההצהרה הזאת, דן אקרויד, שהיה חלק מהצוות המקורי של התוכנית וחזר להנחות בה, לוקה גם הוא בתסמונת אספרגר).

בנוסף, מאסק התייחס לכמה מהבדיחות הבולטות לגביו: למשל, על השם הייחודי שנתן לבנו (X Æ A-Xii), אמר מאסק שמבטאים אותו "חתול שהולך על המקלדת". על הפעם שהוא עישן מריחואנה בפודקאסט, ועל הבדיחות הלא מוצלחות שלו בטוויטר ("אני מנסה להביא את האנושות למאדים. חשבתם שאני אהיה פשוט בחור נורמלי ורגוע?"). 

חידוש נוסף שמאסק הביא לתוכנית היא שהפרק שודר, לראשונה בתולדות התוכנית, ביוטיוב בחינם ברחבי העולם, במקביל לשידור בארה"ב. וכך, צופים בישראל ובכל מדינות העולם היו יכולים להתחבר בשעה 6:30 (שעון ישראל) ולראות בזמן אמת את מאסק מנחה את התוכנית. 

התוכנית עצמה במלואה בתרגום לעברית תשודר בארץ ביום שלישי ב-yes וב-STINGTV.