מאסק שוב מתערב במסחר: ציוץ אחד הקפיץ את הדוג'קוין

מנכ"ל טסלה צייץ הלילה כי החברה עשויה לקבל תשלומים בדוג'קוין, והמטבע הדיגיטלי זינק ב-33.2% באופן מיידי • השבוע הודיע מאסק שטסלה תפסיק לקבל תשלומים בביטקוין

אלון מאסק / צילום: Associated Press, Hannibal Hanschke
אלון מאסק / צילום: Associated Press, Hannibal Hanschke

יום לאחר שגילה שטסלה תפסיק לקבל תשלומים בביטקוין, מנכ"ל החברה אלון מאסק רמז אתמול על תחליף אפשרי - הדוג'קוין. 

כך, צייץ מאסק: "עובד עם הדוג'קוין כדי לשפר את היעילות של מערכת התשלומים. יש פה הבטחה פוטנציאלית".

מחיר מטבע הדוג'קוין, שהחל בתור בדיחה ותפס תאוצה בשנה האחרונה בזכות הציוצים של מאסק, זינק באופן מיידי ב-33.2%. זאת לאחר שמחיר הביטקוין צנח בשל הודעת מאסק ביום רביעי. לפי "Coinmarketcap", ב-24 השעות האחרונות עלה מחיר הדוג'קוין ב-18% וכעת הוא עומד על 0.5 דולר למטבע. מחיר הביטקוין ירד ב-3% ב-24 השעות האחרונות ועומד כעת על 49,469 דולר.

בתחילת השבוע ביצע מאסק סקר בטוויטר, שבו שאל האם טסלה צריכה לקבל את הדוג'קוין כתשלום. כמעט 80% מ-4 מיליון ההצבעות אמרו ש"כן".

חשוב לציין כי  בשוק מסתכלים בחשדנות רבה על מטבע הדוג'קוין. המומחים סקפטיים לגביו וטוענים כי הוא ספקולטיבי מאוד, מושפע מהבאזז ברשתות ומזהירים שמדובר בהשקעה בסיכון גבוה. 

טסלה לא תמכור את הביטקוין שלה

מאסק הסביר ביום רביעי את ההפסקה בשימוש בביטקוין בכך ש"אנו מודאגים מהשימוש ההולך וגובר בדלקים לכריית ביטקוין, במיוחד פחם, שיש לו ההשפעה המזיקה ביותר מכל סוגי הדלקים". בנוסף הוא ציין כי "מטבעות קריפטוגרפיים הם רעיון טוב במובנים רבים, ואנחנו מאמינים שיש להם עתיד מבטיח, אבל הסביבה לא יכולה לשלם על כך מחיר יקר". 

עוד הוסיף מאסק כי טסלה לא תמכור כרגע שום ביטקוין שנמצא בבעלותה, ותעשה בו שימוש שוב "ברגע שהכרייה תהפוך לאנרגיה בת קיימא יותר". בינתיים, טסלה תבחן האם ניתן להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים אחרים שהליך הכרייה שלהם ידידותי יותר לסביבה.