מחיר הוונדליזם: הנזק לכבישים שמוערך ב-20 מיליון שקל

בנתיבי ישראל מסרו כי לאור העובדה שבחלק גדול מהמקומות טרם תוקנו הנזקים, יש לשים לב כי הנסיעה באזורים הללו צריכה להתבצע בזהירות מוגברת • "הושחתו רמזורים בעשרות צמתים"

וונדליזם בכבישים במסגרת המהומות / צילום: נתיבי ישראל
וונדליזם בכבישים במסגרת המהומות / צילום: נתיבי ישראל

מעשי הוונדליזם שהתקיימו בכבישים רבים ברחבי ישראל מאז פרוץ מבצע שומר החומות מוערכים ב-20 מיליון שקל, כך מעריכים בחברה הממשלתית, נתיבי ישראל, שבאחריותה 98% מרשת הכבישים הבינעירוניים בארץ. בין היתר מציינים בחברה את כביש 31 שמחבר בין צומת שוקת לבין ערד שלאורכו הופלו עמודי חשמל רבים. מדובר בכביש שמושקעים בו בשנים האחרונות תקציבי עתק.

אלא שלא מדובר רק בכביש 31. המהנדס מעדא גדבאן, מנהל אגף אחזקה בחברת נתיבי ישראל , ציין כי "הושחתו רמזורים בעשרות צמתים, ביניהם - בכביש 65; אום אל פחם, כפר קרע, מי עמי, וכבישים נוספים באזה"ת ראש העין, טייבה צפון, ג'לג'וליה ועוד". בסך הכל מבדיקת החברה בוצעו 254 אירועים של מעשי ונדליזם עד כה בכבישים ובמתקנים של החברה.

וונדליזם בכבישים במסגרת המהומות / צילום: נתיבי ישראל
 וונדליזם בכבישים במסגרת המהומות / צילום: נתיבי ישראל

עוד הוא הוסיף כי, "נוסף ל-254 אירועי הוונדליזם טופלו חמש זירות נפילת טילים על תשתיות הכבישים, בדרום הארץ בנזק מצטבר שעלותו מוערך במיליון שקל: כביש 40 צומת גורל, כביש 34 באזור יכיני, כביש 234 באזור נתיבות ובמרכזה, כביש 41 באזור לוד, ובכביש 4 באזור אשדוד. "מדובר בפריסה ארצית מלאה באמצעות מאות עובדים של צוותים הנדסיים אשר בזכותם ניתן מענה ראשוני-בטיחותי מידי בכל זירות הנפילות ובכך בשיתוף משטרת ישראל ניתן היה לפתוח את הכבישים לתנועה", מסר גדבאן.

בנתיבי ישראל מסרו כי לאור העובדה שבחלק גדול מהמקומות טרם תוקנו הנזקים, יש לשים לב כי הנסיעה באזורים הללו צריכה להתבצע בזהירות מוגברת. "סעו בזהירות כפולה ומכופלת. הנזקים אדירים ופוגעים באופן משמעותי בבטיחות משתמשי הדרך- נזקים אשר לא ניתן לתקנם עד תום הפרעות. אנו מקווים שמחר, המצב יאפשר להתחיל בעבודות התיקון", נמסר מנתיבי ישראל.