דוח פינטק | פודקאסט

איקומרס: הכירו את שיטת המסחר הדיגיטלי שכבשה את העולם

מגפת הקורונה האיצה ברחבי העולם את קצב אימוץ שיטת המסחר הדיגיטלי האיקומרס • בעולם שלאחר סגרי הקורונה ברור לכולם שמסחר דיגיטלי לא יכול להתקיים בלי עולם תשלומים דיגיטלי • כך פועלת השיטה • האזינו

מרכז לוגיסטי של אמזון בצרפת / צילום: Shutterstock
מרכז לוגיסטי של אמזון בצרפת / צילום: Shutterstock

מגיפת הקורונה הפתיעה רבים, ואיצלה עסקים רבים לשנות כיוון ולהאיץ תהליכי דיגיטציה. ברבעון הראשון של 2020 נרשמה עליה חדה המקבילה לגידול בן עשר שנים בהיקף הפעילות העולמית של האי קומרס, אתר שמטרתו ביצוע מכירה מקוונת. הדרישה מהאזרחים להישאר בבתיהם לרבים לשבור את המחסום ולהתחיל לקנות באופן קבוע באינטרנט, כך שגם בשנים הקרובות הצמיחה צפויה רק לעלות, גם אם לא בקצב המטורף של הקורונה.

התאגידים הגדולים, וול מארט, E-bay ואמזון היו הראשונים לנצל את השיטה, אך לצערם (או לשמחתם) שחקנים קטנים יותר מתחילים לגלות את שיטת המסחר ומחוללים מהפכה גדולה בעולם התשלומים הדיגיטליים. חברה שכזו היא שופי-פיי, פלטפורמה שעליה יכולים בעלי עסקים קטנים לפתוח חנויות דיגיטליות.

גליה באר גבל, סמנכ"לית פיתוח עסקי ואופרציה בטים אייט פינטק / צילום: רון קדמי
 גליה באר גבל, סמנכ"לית פיתוח עסקי ואופרציה בטים אייט פינטק / צילום: רון קדמי

כל אלה, כאמור, רק מאיצים את צמיחת הפינטק והפכו כר פורה לטכנולוגיות ומודלים חדשים. ד"ר אושי שהם-קראוס מארח בפודקאסט דוח פינטק את עם גליה באר גבל, סמנכ"לית פיתוח עסקי ואופרציה ב-Team8 Fintech בכדי להבין איך פועלת השיטה שתהפוך בעתיד הלא רחוק לשיטת המכירה הנפוצה במרבית העסקים בעולם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל