גוגל פיי מקדימה את כניסתה לישראל: מתכננת השקעה ברבעון השלישי

כניסתה של אפל פיי לישראל והבאזז שנוצר סביב הארנקים הדיגיטליים מאיצים את הגעתה של המתחרה הגדולה לארץ, שתוכננה להתרחש רק לקראת סוף השנה • בינתיים לא נקבע תאריך מדויק להשקה, אך היא אמורה להשפיע על רוב משתמשי הניידים

גוגל פיי / צילום: Shutterstock
גוגל פיי / צילום: Shutterstock

הקרב על זירת הארנקים הדיגיטליים מתחמם, ושבועיים לאחר שאפל פיי נחתה בארץ והתקבלה בחיבוק חם על-ידי האייפוניסטים, עם קרוב ל-200 אלף ישראלים שעשו שימוש בארנק הדיגיטלי של אפל, גוגל מקדימה את כניסתו לישראל של הארנק הדיגיטלי שלה, גוגל פיי.

מכיוון שגוגל לא נוטה להתחייב לתאריך מדויק בהשקעות מסוג זה, ההערכות דיברו על כניסת גוגל פיי לישראל לקראת סוף השנה, אך כעת מתברר כי ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית תקדים את ההשקעה לרבעון השלישי, גם כאן - בינתיים ללא תאריך מדויק.

הכניסה של גוגל פיי לישראל צפוי להשפיע מאוד על הארנקים הדיגיטליים שכבר פועלים בארץ, דוגמת ביט קארד של בנק הפועלים, הארנק הדיגיטלי של לאומי ושל חברות כרטיסי האשראי. הסיבה לכך היא שגוגל פיי פועלת על מערכת אנדרואיד בה משתמשים הרוב המוחלט של משתמשי הטלפונים הניידים בארץ, יותר מ-70% מהישראלים. זאת בניגוד למשתמשי אפל, היכולים להשתמש רק באפל פיי.

בגוגל לא מסתפקים רק בארנק דיגיטלי, אלא מכוונים גם ליצור ללקוחותיה חשבון עו"ש. הפיילוט הזה, שזכה לשם "גוגל PLEX", החל בארצות-הברית בתחילת השנה הנוכחית, כאשר החברה מאפשרת למשתמשי גוגל פיי לפתוח חשבונות בנק באמצעות שותפות עם 11 בנקים.

חשבונות גוגל Plex המשולבים בתכונות של Google Pay יוצרים הצעה אטרקטיבית עבור הלקוחות, למשל ביטול עמלות חודשיות, ביטול הצורך ביתרה מינימלית, שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית (AI) לעמידה ביעדי חיסכון, העברת כסף בין אנשים ובתוך קבוצות ועוד. 

נזכיר כי אפל פיי נחת בישראל בתחילת החודש והפך תוך מספר ימים לארנק הדיגיטלי הנפוץ בישראל, כשההערכות בשוק דיברו על בין 130 ל-150 אלף אייפוניסטים שכבר השתמשו בארנק החדש בתוך חמישה ימים בלבד. אף שהרוב המוחלט של המשתמשים צלחו בקלות את הליכי הרישום, חלק מבעלי מכשירי אפל נתקלו בקשיים להזין את כרטיס האשראי.