לין לכ"ץ: קדם בדחיפות את החקיקה בעניין פיצויים לעסקים בדרום בסבב הלחימה הנוכחי

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה היום לשר האוצר וביקש את קידום החקיקה הנוגעת לנזקים שגורמת ההסלמה הביטחונית לעסקים בדרום • "בערים כמו באר שבע, אשדוד ואשקלון שנמצאות בטווח הירי המאסיבי של הרקטות מרבית העסקים אינם פועלים, אם מפני הסכנה הכרוכה בפתיחת העסק או מפאת מחסור בקונים"

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נוכח המצב הביטחוני המחמיר, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר היום לשר האוצר ח"כ ישראל כ"ץ, פנייה דחופה בה הוא ממליץ כי יקדם את החקיקה בנושא פיצויים לעסקים בדרום בסבב הלחימה הנוכחי. "חייבת לצאת אמירה ודאית וברורה כי יינתנו פיצויים לעסקים שבטווח הלחימה".

לדברי לין , "מצב הלחימה הנמשך בדרום הביא בפועל לסגירת או עצירת הפעילות במרבית העסקים באזורים שבטווח. בערים כמו באר שבע, אשדוד ואשקלון שנמצאות בטווח הירי המאסיבי של הרקטות מרבית העסקים אינם פועלים, אם מפני הסכנה הכרוכה בפתיחת העסק או מפאת מחסור בקונים מסיבות ברורות. הוודאות והידיעה כיום חשובים מאוד לתפקוד הסדיר של המגזר העסקי. את התיקון הנחוץ בחוק יש להגיש מידית בהליכי חקיקה מקוצרים בכנסת (הפיצוי שנקבע לעניין נזקי הקורונה יוחד רק לתחום זה)".

לין הדגיש במכתבו כי "אין שום חשיבות אם מדובר בישוב ספר או לא. המבחן המרכזי והחשוב הוא האם היתה פגיעה ממשית ואמיתית בעסק".