הביקוש לעובדים בשיא: מספר המשרות הפנויות במשק הוא הגבוה ביותר מאז 2009

מספר המשרות הפנויות במשק, בכל המחוזות, עלה לרמתו טרום משבר הקורונה ואף מעבר לכך במחוז תל אביב • על כל 100 מועסקים בענפי האירוח והאוכל יש יותר מ-18 משרות שמחכות לאיוש

קפה לואיז בחיפה / צילום: תמר מצפי
קפה לואיז בחיפה / צילום: תמר מצפי

מספר המשרות הפנויות במשק עלה באפריל ל-130.3 אלף משרות - כך פרסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). מדובר באומדן הגבוה ביותר שנצפה מאז תחילת הסקר בשנת 2009.

שיעור המשרות הפנויות לחודש אפריל הוא 4.86%, לעומת 4.63% בחודש מרץ. בחלוקה לענפים, שיעור המשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל (מלונות ומסעדות) עומד על 18.6% - היקף חריג שמשקף מצב שבו על כל 100 מועסקים בענפים אלו יש יותר מ-18 משרות שמחכות לאיוש.

עם זאת, עקב פתיחת המשק לא ניתן היה לחשב נתונים מנוכי עונתיות ונתוני מגמה החל מחודש פברואר האחרון. 

בחלוקה למחוזות, בכל חלקי הארץ מספר המשרות הפנויות חזר לרמתו טרום המשבר. במחוז תל אביב מספר המשרות הפנויות היה גבוה משמעותית מרמתו טרום המשבר ועומד על 33.9 אלף משרות פנויות.

הנתונים כמובן לא כוללים את השפעות ההסלמה הביטחונית שחלה בתחילת מאי. לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "ההשפעה של מבצע 'שומר החומות' על הכלכלה המקומית תהיה תלויה באורכו. עם זאת, הניסיון הרב שנצבר בסגרים בשנה האחרונה (עבודה מרחוק, מעבר לפעילות און-ליין וכדו') ממתן את הפגיעה הכלכלית השוטפת, מלבד באותם העסקים שתלויים בהתקהלות קהל לצורך הפעילות.

"מניסיון העבר אנו יודעים שסקטור התיירות הוא הסקטור שנפגע הכי קשה מעימותים צבאיים מתוקשרים. אמנם הקורונה פגעה בתיירות יותר מכל אירוע צבאי בישראל, אך המבצע מצנן את התקוות להתאוששות מהירה בתיירות בחודשים מאי - יוני שהייתה יכולה להיות מושגת בשל התחלואה הנמוכה בישראל ושיעור החיסונים הגבוה".