נתניהו: "המבצע יימשך ככל שיידרש, לא עומדים עם סטופר"

ראש הממשלה העביר תדרוך ליותר מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטים זרים בקריה בתל אביב, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, במהלכו הבהיר "אנחנו לא עומדים עם סטופר, ורוצים לעמוד במטרות של המבצע" • אשכנזי: "החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום ובמטרה לחזק את מעמדו הפוליטי בהנהגת הרשות הפלסטינית ולא מתוך דאגה לכאורה למסגדים ולמזרח ירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך ללמעלה מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטיים זרים, בקריה בת״א
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך ללמעלה מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטיים זרים, בקריה בת״א

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ואומר כי המבצע ההתקפי ברצועת עזה יימשך ככל שיידרש. בתדרוך ליותר מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטים זרים בקריה בתל אביב, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, הבהיר נתניהו כי "אנחנו לא עומדים עם סטופר, ורוצים לעמוד במטרות של המבצע. המבצעים הקודמים נמשכו תקופה ארוכה, ולכן לא ניתן כרגע לתחום בזמן".

נתניהו פירט את אופי התקיפות על המטרות בעזה, עם דגש מיוחד על המאמצים להימנע מפגיעה באזרחים, לרבות שיטת האזהרות ו"הקש בגג" בטרם הפצצת בניינים שבהם נמצאים אזרחים. הוא הראה בשקפים וסרטונים בתי מגורים שחמאס משתמש בהם להסתרת אמל"ח ומשגרי רקטות. נתניהו קרא לשגרירים להביע תמיכה בישראל, שכן התקפת חמאס אינה רק על ישראל אלא על כל מי שמבקש שקט שלום וקידמה.

שר החוץ אשכנזי התמקד במטרות חמאס בירי הרקטות: "זהו סבב שונה. החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום ובמטרה לחזק את מעמדו הפוליטי בהנהגת הרשות הפלסטינית ולא מתוך דאגה לכאורה למסגדים ולמזרח ירושלים. הקהילה הבינלאומית צריכה לדאוג לכך שהכנסת התשתיות, החומרים והכספים יגיעו לאוכלוסיה בעזה, ושחמאס לא ינצל זאת למטרותיו הצבאיות".

הוא ציין בתשובה לשאלה על האוכלוסיה הפלסטינית ברצועה "העם הפלסטיני הוא לא האויב, וישראל מבדילה בין האוכלוסיה האזרחית לבין פעילי חמאס, שהם פעילי טרור. נמשיך לפעול מול הרשות הפלסטינית לקידום פרויקטים אזרחיים בגדה המערבית ובעזה. דאגה לאיכות החיים של הפלסטינים בגדה ובעזה היא אינטרס משותף אזורי של ישראל, הרשות והקהילה הבינלאומית".

עוד אמר כי "החקירה בהאג והמהלכים הפלסטינים בהקשר הזה פוגעים בכל הסיכויים להתפתחות אזורית. ישראל לא תוכל לקדם צעדים בוני אמון מול הפלסטינים כשברקע מרחפת חרב מאיימת של תביעת חיילי צה"ל ומעצרים בחו"ל, ולכן יש אינטרס אזורי משותף להסיר את התביעה מסדר היום".

שגרירת תאילנד בישראל פנתה לנתניהו ולשר החוץ אשכנזי ואמרה כי היא מודאגת מכך שהעובדים התאילנדים בדרום ישראל חשים בלתי מוגנים, ללא אזעקות באזור בו הם מתגוררים וללא מיגון. נתניהו וגנץ שבו והביעו צער על מותם של שלושת העובדים הזרים, שניים מתאילנד ואחת מהודו. נתניהו הבטיח כי תיעשה בדיקה על מצב המיגון של הפועלים הזרים.