ויקטורי סוגרת רבעון עם הכנסות של כ-600 מיליון שקל

רשת קמעונאות המזון החמישית בגודלה רשמה עלייה בנתח הרכישות המקוונות, והוא עומד כעת על כ-5% מהשוק • ויקטורי, שמפעילה 58 סניפים, מייחסת את הגידול במכירות ברבעון הראשון לפתיחת סניפים חדשים • אייל רביד, המנכ"ל והבעלים: "לא מתכננים כניסה למותג הפרטי"

אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי / צילום: דן מילר
אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי / צילום: דן מילר

רשת הקמעונאות החמישית בגודלה בישראל, ויקטורי , מסכמת את הרבעון הראשון של השנה ומציגה הכנסות בהיקף של 595 מיליון שקל (צמיחה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ורווח נקי של 15.6 מיליון שקל.

החברה מדווחת כי עם היציאה מהמשבר ופתיחת המשק, הורגשה ברבעון הראשון של 2021 ירידה קלה במכירות ובצריכה בכלל החנויות, למעט אלה הממוקמות בקניונים. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, היקף ההוצאות על מכירה ושיווק עלה ב-10% לכ-120 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות הסתכם ב-25.4%.

ויקטורי, שמפעילה 58 סניפים, מייחסת את הגידול במכירות ברבעון הראשון לפתיחת סניפים חדשים, שלמעשה איזנו את פערי המכירות ברבעון המקביל אשתקד (אז נרשמה הסתערות קונים לקראת הסגר הראשון). לאחר הרבעון הראשון אשתקד נרכשו חמישה סניפים, רובם ממגה: בקניון איילון, במלחה, ברחובות, בצמח ובכפר יונה. מנגד, שני סניפים שפעלו אשתקד - סניף ביג בקריית גת, וסניף בצ'ק פוסט בחיפה - נסגרו.

לאחרונה ביטלה ויקטורי את כוונתה לרכוש את פעילותם של שישה סניפים מרשת יינות ביתן-מגה. עם זאת, החברה תקים במהלך השנה 2-4 סניפים, חלקם במרכזי ערים.

 
  

מבצעי פסח לא פגעו

בדומה לשנה קודמת, החברה שמרה על פדיון למטר של 9,000 שקל. הפדיון בחנויות זהות קטן ברבעון הראשון ב-2.9%, בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. ויקטורי מציינת כי הדבר נובע מכך שבמרץ אשתקד הוטל סגר בשל הקורונה, מה שהוביל אז לזינוק חד של עשרות אחוזים במכירות. הרווח התפעולי בנטרול IFRS 16 עמד על 22 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה קודמת.

בעוד שדוחות שופרסל, שפורסמו בשבוע שעבר, שיקפו נתח של 22% במכירות האונליין, בוויקטורי נתח המכירות המקוונות עומד על כ-5%. מבחינת אייל רביד, המנכ"ל ובעלי הרשת, המטרה היא "לשמר את הנתון הזה. בשנה שעברה עמדנו על 3.5% באונליין, כך שהרבעון הזה שיקף עלייה של 24%. אנחנו לא שופרסל. נשמר את הנתון הזה גם בעתיד".

בחברה מדגישים כי הרווחיות הגולמית נותרה ברמה דומה לרבעון המקביל אשתקד ועמדה על 25.4%, לאור השיפור בתנאי הסחר, על רקע התרחבות הרשת - ועל אף מבצעים לקראת חג הפסח, שחל במהלך הרבעון. "בתוך כך, נציין כי לפי נתוני סטורנקסט, נרשמה ירידת מחירים של 0.3% ברבעון הראשון של השנה", מוסיפים בוויקטורי.

בלי יבוא מקביל

מועדון הלקוחות של ויקטורי מונה 500 אלף חברים, מתוכם 50 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי. לשאלה על הקמת מותג פרטי משיב רביד "אנחנו לא עוסקים בזה, ולא מתכננים כניסה של זה". בזמנו פעלה ויקטורי ביבוא מקביל של מותגים בולטים דוגמת קולגייט, אך כעת אומר רביד כי "אנחנו לא עוסקים ביבוא מקביל, משום שיש לנו הסכמים עם היבואנים הרשמיים להשוואת מחירים לאלה של היבוא המקביל".

לאור התוצאות החליט דירקטוריון ויקטורי על חלוקת דיבידנד בסך של 12 מיליון שקל, שתתבצע במהלך חודש יוני.