אנלייט מתחילה את 2021 עם עלייה חדה ברווחים וצופה המשך צמיחה

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "בשנת 2021 נמשיך ליהנות מפירות הצמיחה המהירה כאשר נחבר לרשת החשמל 344 מגוואט בישראל ובאירופה. עד שנת 2023 אנו צופים כי ההספק המניב יעמוד על כ-2,000 מגוואט, מתוכם כ-1,600 מגוואט כבר מניבים או בהקמה"

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט / צילום: עינת לברון
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט / צילום: עינת לברון

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט דיווחה היום (ג') כי הכנסותיה גדלו ב-19% ברבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לכ-69.5 מיליון שקל. 

ה-FFO גדל ב-48% ל-46 מיליון שקל וה-EBITDA גדל ב-14% לכ-67 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה אנלייט רווח נקי של כ-27 מיליון שקל לעומת רווח של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל (גם על רקע ירידה חדה בהוצאות המימון). 

אנלייט אנרגיה  נסחרת בבורסה בשווי של 6.1 מיליארד שקל לאחר עלייה של 265% במניה בשלוש השנים האחרונות.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מציין כי "אנחנו מסכמים רבעון מוצלח מאוד עם צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות. בנוסף, יצרנו מזומן מפעילות שוטפת, בהיקף 50 מיליון שקל, מגמת צמיחה שאנו מעריכים שתימשך. בשנת2021 נמשיך ליהנות מפירות הצמיחה המהירה כאשר נחבר לרשת החשמל 344 מגוואט בישראל ובאירופה. עד שנת 2023 אנו צופים כי ההספק המניב יעמוד על כ-2,000 מגוואט, מתוכם כ-1,600 מגוואט כבר מניבים או בהקמה".

עוד מוסיף יעבץ: "במקביל לצמיחה האורגנית, אנו מצויים במו"מ מתקדם לרכישת חברה משמעותית בארה"ב. ככל שהעסקה תושלם היא תהווה אבן יסוד חשובה בהפיכת אנלייט לחברת אנרגיה מתחדשת בינלאומית מובילה בעלת פעילות משמעותית בשלוש יבשות. על אף הגידול המשמעותי בפעילות אנו מרגישים כי המגמה נמצאת רק בראשיתה".

לנה וייסביין, אנליסטית בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציינת בתגובה לדוחות כי "בסך הכל מדובר בדוח טוב של אנלייט, החברה רשמה עלייה בכל הפרמטרים הפיננסיים (הכנסות, EBITDA , FFO ). פרויקט Picasso בהספק של 113 מגוואט מצוי בשלבי החיבור לרשת. אנלייט ממשיכה להגדיל את פורטפוליו הפרויקטים בייזום. בהסתכלות קדימה, מצפים לסגירת העסקה בארה"ב המרכזת עניין רב. ההסכם צפוי להיחתם במהלך הרבעון השני של שנת 2021. בשלב זה תמחור העסקה הינו בעייתי וזאת מאחר ואין מספיק נתונים לגבי מבנה העסקה ואבני דרך בהקשר לתשלום התמורה וכן לגבי שווקי חשמל בהם פועלת החברה הנרכשת בתוך ארה"ב".