בזק: גידול של 1.6% בהכנסות ברבעון הראשון ל-2.22 מיליארד שקל

הרווח התפעולי של בזק צמח ב-27.7% ל-586 מיליון שקל • היו"ר גיל שרון: השיפור נובע מהביצועים החזקים בבזק קווי

גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: אייל מרגולין
גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: אייל מרגולין

קבוצת בזק  מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שהסתכמו בכ-2.22 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, העלייה נובעת משיפור בתוצאות בזק קווי ובזק און-ליין אשר קוזזה בחלקה ע"י ירידה בהכנסות yes.

הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-408 מיליון שקל, עלייה של כ-24.8%. הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם בכ-586 מיליון שקל, עלייה של כ-27.7%.

גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק, אמר: "הקבוצה צועדת קדימה עם תוצאות עסקיות חזקות ובנייה מואצת של תשתיות הצמיחה העתידית. גידול בהכנסות וב-EBITDA ופריסת הסיבים שהגיעה לכ-480 אלף משקי בית, יחד עם שילוב של תזרים מזומנים חזק והפחתת חוב, יוצרים את התשתית לצמיחה עתידית. התוצאות הכספיות של קבוצת בזק לרבעון הראשון של 2021, משקפות את הביצועים החזקים של בזק קווי, שצמחה בכ-3.5% בהכנסות, לעומת הרבעון המקביל, זאת לצד המשך ההתייעלות בחברות הבנות"

בזק קווי צמחה בהכנסות ברבעון הראשון ב-3.5% ל-1.054 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפרשות ומסים) הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל (שיעור EBITDA של 47.8%) בהשוואה לכ-910 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 41.6%), עלייה של כ-16.7%.

הכנסות בזק קווי משירותי אינטרנט הסתכמו בכ-398 מיליון שקל, עלייה של כ-0.8%. העלייה נובעת כתוצאה מגידול במכירות הנתב BE ובכן ממכירות ציוד משלים שקוזז מירידה במספר הלקוחות בשוק הסיטונאי כתוצאה מהמעבר של מתחרותיה של בזק לשימוש עצמאי בסיבים אופטיים. פעילות המכירות בבזק סטור צמחה ב-64 מיליון שקל בזכות הכניסה לתחום מכירות המכשירים הסלולריים. כן נרשם גידול בפעילות ענן ודיגיטל ללקוחות עסקיים ששיפרו את התוצאות.

בשירותי הטלפוניה של בזק קווי חלה עלייה בשימושים בגלל הקורונה אך היא קוזזה בשל המשך הנטישה של הטלפוניה הקווית בכלל. הכנסות משירותי טלפוניה הסתכמו בכ-242 מיליון שקל, ירידה של כ-2.4%. הרווח הנקי הסתכם בכ-400 מיליון שקל, עלייה של כ-35.6%.

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי: "בזק מסכמת רבעון חזק נוסף, עם צמיחה בהכנסות ושיפור במרבית המדדים התפעוליים והפיננסיים. התוצאות החזקות נשענות על פעילות שיא בכל מגזרי הפעילות, כל זאת על רקע התגברות התחרות בענף. מגמת הצמיחה שאפיינה את הרבעונים האחרונים נמשכה ברבעון הנוכחי ביתר שאת, עם גידול של 3.5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, כאשר הכנסות שירותי הענן והדיגיטל ממשיכות לצמוח בקצב מהיר וטיפסו ברבעון זה ב-13.9%.

"בסוף הרבעון החלה מהפיכה בשוק התקשורת הישראלי, עם השקת פרויקט הסיבים האופטיים של החברה, בעוצמה ובקצב פריסה חסרי תקדים עולמי. נכון להיום רשת הסיבים של בזק כבר מגיעה לכ-480 אלף משקי בית בישראל ועד לסוף השנה תגיע לכמיליון בתים מחוברים".