חברות הסלולר מסכמות רבעון עם רווח נקי צנוע; התשלום הממוצע למנוי - כ-50 שקל לחודש

קבוצת בזק מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שהסתכמו בכ-2.22 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • פרטנר מציגה עלייה של 3.2% בהכנסות, המגיעות לרמה של 833 מיליון שקל

יו"ר בזק, גיל שרון / צילום: איל מרגולין
יו"ר בזק, גיל שרון / צילום: איל מרגולין

שתי חברות התקשורת, בזק ופרטנר, פרסמו את הדוחות הרבעוניים שלהן והצטרפו בכך לסלקום שפרסמה את דוחותיה בשבוע שעבר. בין המגמות העולות: כל חברות הסלולר רשמו רווח נקי, גם אם צנוע, כאשר המחיר הממוצע למנוי ממשיך להישחק ועומד על כ-50 שקל לחודש.

קבוצת בזק  מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שהסתכמו בכ-2.22 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, העלייה נובעת משיפור בתוצאות בזק קווי ובזק און-ליין אשר קוזזה בחלקה על-ידי ירידה בהכנסות yes.

הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-408 מיליון שקל, עלייה של כ-25%, שהושפעה בין היתר מרישום רווח הון ממכירת נכס מקרקעין בסך 125 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם בכ-586 מיליון שקל, עלייה של כ-28%, וה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-1.2% בלבד לרמה של 918 מיליון שקל.

החברה מצפה לרשום ב-2021 רווח נקי מתואם של כמיליארד שקל, EBITDA מתואם של 3.5 מיליארד שקל והוצאות תפעוליות (CAPEX) בגובה 1.7 מיליארד שקל.

יו"ר בזק, גיל שרון, מסר עם פרסום הדוחות כי "הקבוצה צועדת קדימה עם תוצאות עסקיות חזקות ובנייה מואצת של תשתיות הצמיחה העתידית. גידול בהכנסות וב-EBITDA ופריסת הסיבים שהגיעה לכ-480 אלף משקי בית, יחד עם שילוב של תזרים מזומנים חזק והפחתת חוב, יוצרים את התשתית לצמיחה עתידית".

בזק: עלייה במרבית סעיפי ההכנסות 

בחלוקה לפי תחומי פעילות, בזק קווי צמחה בהכנסות ברבעון הראשון ב-3.5% ל-1.05 מיליארד שקל, צמיחה המוסברת בעלייה במרבית סעיפי ההכנסות (אינטרנט, תמסורת, ענן) שקוזזה בחלקה בירידה מתונה בהכנסות משירותי טלפוניה. ה-EBITDA הסתכם ב-816 מיליון שקל, עלייה של 25.3% מהרבעון המקביל.

הכנסות בזק קווי משירותי אינטרנט הסתכמו בכ-398 מיליון שקל, עלייה של כ-0.8% שנבעה מגידול במכירות הנתב BE, וכן ממכירות ציוד משלים שקוזז מירידה במספר הלקוחות בשוק הסיטונאי כתוצאה מהמעבר של מתחרותיה של בזק לשימוש עצמאי בסיבים אופטיים. פעילות המכירות בבזק סטור צמחה ב-64 מיליון שקל בזכות הכניסה לתחום מכירות המכשירים הסלולריים. כן נרשם גידול בפעילות ענן ודיגיטל ללקוחות עסקיים ששיפרו את התוצאות.

בשירותי הטלפוניה של בזק קווי חלה עלייה בשימושים עקב הקורונה אך היא קוזזה בשל המשך הנטישה של הטלפוניה הקווית בכלל. הכנסות משירותי טלפוניה הסתכמו בכ-242 מיליון שקל, ירידה של 2.4%. הרווח הנקי בפעילות הקווית הסתכם בכ-400 מיליון שקל, עלייה של כ-35.6%.

תוצאות פלאפון מצביעות על הכנסות דומות למדי לאלה של הרבעון המקביל, 570 מיליון שקל, כאשר התמהיל שונה מהרבעון המקביל: נרשמה עלייה של 6% במכירת ציוד לרמה של 178 מיליון שקל, לצד ירידה של 3.2% בהכנסות משירותים ל-392 מיליון שקל. ההפסד התפעולי קטן ל-3 מיליון שקל לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8 מיליון שקל לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ה-EBITDA הגיע ל-139 מיליון שקל, עלייה מינורית לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי (ARPU) של 53 שקל, ירידה של 5 שקלים מהרבעון המקביל ושל 2 שקלים מהרבעון הקודם, ובסוף התקופה היו לה כ-2.5 מיליון מנויי סלולר.

 
  

פרטנר: זינוק ברווח התפעולי בסלולר

הדוחות הרבעוניים שפרסמה פרטנר  יהיו כנראה הדוחות האחרונים של המנכ"ל הפורש איציק בנבנישתי. החברה סיכמה את הרבעון עם עלייה של 3.2% בהכנסות לרמה של 833 מיליון שקל, לצד ירידה של כ-3% ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-209 מיליון שקל ורווח נקי של 5 מיליון שקל, 50% פחות מהרבעון המקביל אשתקד. על תוצאות הרווח ברבעון המקביל השפיעה לטובה הכנסה חד פעמית. החוב נטו בסוף הרבעון היה 639 מיליון שקל, ירידה לעומת חוב נטו של 673 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשני מגזרי הפעילות של פרטנר נרשמה ברבעון עלייה בהכנסות, אך הרווח על בסיס EBITDA מתואם עלה במגזר הסלולרי וירד במגזר הקווי. במגזר הסלולרי, ההכנסות הסתכמו ב-573 מיליון שקל, עלייה של 0.7%, מתוכן 413 מיליון שקל הכנסות משירותים, ירידה של 2.4%, ו-160 מיליון שקל הכנסות ממכירת ציוד - צמיחה של 9.6%. הרווח התפעולי מהמגזר הסלולרי זינק ב-200% ל-39 מיליון שקל וה- EBITDA המתואם הגיע ל-143 מיליון שקל, לעומת 132 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במגזר הקווי, הכולל גם את פעילות הטלוויזיה, ההכנסות צמחו ב-6.1% ל-294 מיליון שקל, מתוכן 260 מיליון שקל הכנסות משירותים - צמיחה בשיעור זהה לצמיחה בסך ההכנסות. לעומת זאת, עבר המגזר הקווי מרווח תפעולי להפסד תפעולי של 11 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם שלו התכווץ ב-20.5% ל-66 מיליון שקל.

בסוף הרבעון הראשון היו לפרטנר כ-2.9 מיליון מנויי סלולר. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי הייתה 48 שקל, ירידה של 5 שקלים לעומת הרבעון המקביל ושל שקל אחד מהרבעון הקודם.

במהלך הרבעון נוספו לחברה 49 אלף משקי בית המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים, ומספר המנויים לסיבים גדל ב-16 אלף ל-155 אלף. מספר מנויי האינטרנט הסתכם ב-339 אלף, עלייה של 10,000 מנויים ברבעון, ומספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-234 אלף, עלייה של 2,000 מנויים ברבעון.

המנכ"ל בנבנישתי מסר: "פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה במנויים בכל תחומי הפעילות. הכנסות החברה חזרו לרמות של לפני תקופת הקורונה, וזאת על אף המשך סגירת השמים והסגר המלא בחלק ניכר מהרבעון. בתחום הסלולר, המיקוד בנאמנות לקוחות וההשקעות בדור החמישי תומכים בהמשך צמיחה אורגנית של בסיס המנויים, עם שיעור נטישה של 6.8%, הנמוך בעשור האחרון".