גם דוחות דסק"ש מעניקים לצחי נחמיאס רוח גבית

את הרבעון הראשון סיכמה דסק"ש עם רווח נקי של 93 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 198 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

צחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
צחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

לראשונה מאז מינויו ליו"ר דיסקונט השקעות (דסק"ש) בחודש אפריל, חתם צחי נחמיאס בשבוע שעבר על דוחות החברה לרבעון הראשון של 2021. את הרבעון הראשון סיכמה דסק"ש עם רווח נקי של 93 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 198 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דסק"ש שולטת בקבוצת הנדל"ן נכסים ובניין, בחברת התקשורת סלקום, בחברת ההשקעות בטכנולוגיה אלרון ובחברת הקרקעות החקלאיות מהדרין. את הרבעון הראשון של 2021 סיימה דסק"ש עם הון עצמי המיוחס לבעלים של 1.36 מיליארד שקל, המשקף עלייה של 11% בהשוואה להון שהציגה החברה בסוף 2020.

לעיקר הרווח ברבעון הראשון אחראית חברת נכסים ובניין, שההחזקה בה תרמה לדסק"ש רווח של 89 מיליון שקל. סלקום תרמה ברבעון הראשון רווח סמלי של 3 מיליון שקל ואילו ההחזקות באלרון ובמהדרין הניבו רווחים של 16 מיליון שקל ו-21 מיליון שקל, בהתאמה.

נכון לסוף מרץ השנה החזיקה דסק"ש במזומנים בשווי של 1.5 מיליארד שקל, כאשר בפני החברה עומדים פירעונות חוב של 750 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הנותרים של 2021, ופירעונות נוספים של 719 מיליון שקל ב-2022 כולה. כך, שמטרת החברה תהיה בשנתיים הקרובות לייצר מקורות תזרים חדשים, אם באמצעות מימוש נכסים ואם באמצעות מיחזורי חוב.

יש לציין כי חברת מגה אור שבשליטת נחמיאס (שמחזיקה ב-29.9% מדסק"ש), כבר הצהירה בעבר כי ברצונה להוביל מהלכים לצמצום החוב של דסק"ש ולמימוש נכסיה שאינם בתחום הנדל"ן. נכון לסוף מרץ הסתכם החוב הפיננסי (קרן וריבית שנצברה) של דסק"ש ב-3.3 מיליארד שקל.

בינתיים, סיימה דסק"ש את הרבעון הראשון עם שווי נכסי של 3.04 מיליארד שקל. בניכוי חוב פיננסי נטו של 1.79 מיליארד שקל, הסתכם השווי הנכסי הנקי (NAV) שלה ב-1.25 מיליארד שקל, ושיקף רמת מינוף של 59%. עם זאת, בזכות העלייה במחירי מניות החברות הבנות מאז תום הרבעון, עלה ה-NAV ל-1.7 מיליארד שקל, והוא משקף מינוף של 53% בלבד.

לדברי מנכ"ל דסק"ש, דורון כהן (שלאחרונה נעתר לבקשה להמשיך בתפקידו לאחר שהודיע על התפטרותו), "הגידול ברווח הוא תוצאה של תהליכים מתמשכים בחברות התפעוליות, סלקום ומהדרין, לצד רווחים חד-פעמיים, שערוכים, רווחים עונתיים ושיפור בהוצאות המימון נטו. יצוין כי הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו הודות להתייעלות משמעותית בהוצאות המטה ולירידה במצבת כוח האדם, התייעלות הנמשכת לדבריו גם כעת.