בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה יציבה בוול סטריט; מניית AMC כמעט הכפילה את שוויה

הראלי של מניות המם: רשת בתי הקולנוע AMC, גיימסטופ, בלקברי ובד באת' אנד ביונד זינקו • הפד פירסם את ספר הבז': המשק צומח באופן מתון, מחירי הייצור עולים

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:05

נעילה יציבה בוול סטריט הלילה, כאשר המדדים הגדולים נסחרו בעלייה של 0.15% לכל היותר.
הראלי של המניות הוויראליות נמשך לאורך כל יום המחסר, ובסופו AMC זינקה 95%, בד באת' קפצה 62%, גיימסטופ עלתה 13%, בלקברי הוסיפה 32%. ביונד מיט ריכזה עניין גם היא, ועלתה 10%.

מבין מניות הטכנולוגיה הגדולות, אנבידיה עלתה 3%, אפל 0.6% ואמזון 0.4%.  קבוצת עליבאבא  מחקה את הירידות שרשמה במהלך יום המסחר וננעלה ביציבות.

התשואה על אג"ח ארה"ב ל10 שנים ירדה מעט ועומדת על 1.59%.

22:15

הראלי של מניות המם נמשך, כאשר AMC ממשיכה להיות בין המניות הכי פעילות במסחר הערב. נכון לעת כתיבת שורות אלה, המניה זינקה 100% והגיעה ל-64 דולר.  גיימסטופ  חזרה לעניין את המשקיעים, וגם בלקברי , נייקד ובד באת' אנד ביונד  נהנות מהטירוף וקופצות עשרות אחוזים.

טסלה לעומתן מאבדת גובה במסחר הערב, לאחר שהכריזה על ריקול לכ-6,000 מכוניות בארה"ב בעקבות חשש לברגים משוחררים בקליפר (מחוגת) הבלמים, שעשויים להביא לאיבוד לחץ אוויר בצמיגים.

שוק הקריפטו נסחר בעליות קלות, כאשר הביטקוין מתקרב לרמה של 38 אלף דולר ליחידה. הדוג'קוין, שהחל להיסחר בבורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב, מזנק כ-30% לרמה של 41 סנט ליחידה.

21:10

ספר הבז', הסוקר את הכלכלה האמריקאית ואמור להיות אחד האינדיקטורים המשמעותיים שיפזרו את הערפל סביב המדיניות המוניטרית, פורסם הערב על ידי הפדרל ריזרב. מהנתונים עולה שהמשק האמריקאי התרחב בין אפריל למאי באופן מעט מהיר יותר מהתחזיות. התרחבות מבצע החיסונים בארה"ב השפיעה משמעותית על הצריכה, בעיקר בענפי התיירות והמסעדות.

באשר למצב האבטלה, שני שלישים מ-12 המחוזות שמדווחים את נתוניהם ציינו שיש עליה במספר המועסקים, בעיקר בשירותי מזון וקמעונאות. עליית השכר הממוצע בתקופה הנבדקת הייתה מתונה, ונבעה בעיקר מחברות שהציעו בונוסים ושכר מוגדל כדי למשוך עובדים.

המחירים לצרכן במהלך התקופה הנבדקת עלו במתינות, בעוד שמחירי הייצור עלו בצורה יותר משמעותית, במקביל לחוסרים גדולים בחומרי גלם ברחבי העולם.

20:25

מניית AMC הכפילה את השווי שאיתו היא פתחה את יום המסחר. המסחר במניה הופסק למספר דקות בפעם השנייה היום. במהלך כל השעות האחרונות המסחר במניית החברה תנודתי מאוד, כאשר העליות נעות בין 70% ל-110%. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המניה נוסקת 108% לשער של 66.9 דולר.

גם בד באת' אנד ביונד מצטרפת לראלי של מניות המם ומזנקת יותר מ-44%.

פרט לכך, מדדי וול סטריט נסחרים בתנודות קלות מטה ומעלה. בעוד כחצי שעה יתפרסם בארה"ב "ספר הבז'" של הפדרל ריזרב הבוחן את התנהלות המשק האמריקאי בשבועות האחרונים, וייתכן שהוא ישפיע על המסחר.

19:45

בעוד שהמסחר הכללי בוול סטריט מתנהל ביציבות יחסית, מניית AMC ממשיכה בראלי המטורף. לאחר שביום שישי האחרון רשמה שער שיא של 36 דולר, הערב היא מזנקת ביותר מ-70% ושערה עלה כבר ל-56 דולר למניה. במהלך היום אף רשמה שער שיא של 61.8 סנט. יותר מ-350 מיליון מניות של החברה עברו ידיים מאז שהחל יום המסחר.

אתמול AMC דיווחה שמכרה 8.5 מיליון מניות למודריק קפיטל תמורת 230 מיליון דולר. ב-12 החודשים האחרונים המניה זינקה לא פחות מ-2,800%.

18:35

המסחר באירופה הסתיים בעליות שערים קלות. הקאק הוסיף 0.5%, הפוטסי 0.5% והדאקס 0.2%. 

גם בוול סטריט נמשכות עליות, ומדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס מוסיפים 0.3%. הנאסד"ק עולה 0.1%.

חברת הרכב היוקרתית רולס רויס  מטפסת הערב 4%, בין השאר לאחר שדווח שהזמר ג'יי זי רכש רולס רויס בעיצוב אישי ב-28 מיליון דולר. טסלה, לעומתה, מאבדת 2.7%.

מודרנה מטפסת כעת 5% לאחר שדיווחה שתכפיל את יצור החיסונים באירופה. גם אנבידיה , פייפל , ויזה ופיוניר  מרכזות עניין. מניות האופנה מאבדות הערב גובה, בהן אנדר ארמור  שמשילה 1.7%, אל ברנדס  שיורדת 4% וראלף לורן  שנסוגה 2.4%. נייקי מאבדת 0.2%.

16:35

בהמשך לעליות שנרשמו היום במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט, בורסות ארה"ב נפתחות בעליות קלות. מניית AMC , שריכזה עניין רב בימים האחרונים וטיפסה גם במהלך המסחר המוקדם, פותחת את המסחר הרשמי בזינוק.

מניית ג'נרל אלקטריק צפויה לרכז עניין היום בוול סטריט בעקבות הכרזה של איירבוס על הגברת יצור מטוסי ה-A320 שלה, שחטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק אמונה על מנועיהם.

המסחר באירופה מתנהל ביציבות, כאשר הקאק הצרפתי מוסיף כ-0.2% ויתר המדדים הגדולים, בהם הדאקס הגרמני והפוטסי הלונדוני, נסחרים בעלייה קלה של עד 0.1%.

מטבע הדוג'קוין תופס תאוצה ומזנק ביותר מ-33% לעומת אתמול, והוא נסחר כעת תמורת 41 סנט ליחידה. בשיאו, הוא נסחר ברמה של 73 סנט. הביטקוין נסחר ביציבות יחסית ועומד על כ-37 אלף דולר למטבע.

בורסות אסיה נסגרו היום בירידות, כאשר מדד האנג סנג איבד 0.58%, שנחאי נחלשה ב-0.76% ושנזן איבדה קרוב לאחוז. מדד הניקיי היפני התחזק ב-0.46%.

14:10

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מניית AMC לא עוצרת ומזנקת בעוד 25% במסחר המוקדם.

זום  עולה ב-2.5% לאחר שפרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות לרבעון האחרון.

12:10

עליות קלות באירופה. לפני זמן קצר פורסם כי מדד מחירי היצרן בגוש האירו רשם עלייה של 1% באפריל.

היום ב-21:00 שעון ישראל יתפרסם בארה"ב "ספר הבז'" של הפדרל ריזרב הבוחן את התנהלות המשק האמריקאי בשבועות האחרונים.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת.

הנפט מסוג ברנט רושם עלייה לכ-70.7 דולר לחבית. אתמול סגר מדד מחיר הנפט העולמי מעל 70 דולר לחבית בפעם הראשונה מזה שנתיים, לאור האופטימיות של משקיעים לגבי שיפור בביקוש והתמעטות של עודף היצע שאולי אומרת שהשוק יספוג כל ייצור נוסף על ידי אופ"ק ובנות בריתה. 

 חברי ארגון המדינות המייצאות נפט ובנות בריתן, המכונה אופ"ק +, הסכים ביום שלישי להקל את המגבלות על ייצור נפט, מה שמצביע על אמון הארגון בכך שהביקוש לנפט יעלה והעודפים במלאי העולמי יירדו. המחירים התחילו לעלות אחרי שוועדה טכנית בתוך הקרטל אישרה ביום שני תחזיות לגבי חזרה לשימוש של שש מיליון חביות נפט ביום בעולם השנה, כך לפי אנשים המכירים את אופ"ק ואת בנות בריתה. 

08:15

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש עם שינויים קלים במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות.

בטוקיו בולטות מניות טויוטה והונדה בעליות חדות.

באוסטרליה פורסם היום כי הכלכלה התרחבה ב-1.8% ברבעון הראשון של השנה, לעומת צפי כלכלנים לקצב צמיחה של 1.5%. 

בשוק הקריפטו רושם כעת הביטקוין עלייה של כ-2% ונסחר סביב 36,700 דולר. הנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ל-70.5 דולר לחבית והזהב נחלש בשיעור קל ונסחר סביב 1,898 דולר לאונקיה.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "כצפוי, תוכנית ההשקעה הגרנדיוזית שלהנשיא ביידן עדיין לא התממשה, בעיקר לאור התנגדות נציגי המפלגה הרפובליקנית לחלקים ממנה בדגש על העלאת המיסים. לכן הנשיא בחר במסלול אחר והוא מתכנן לצרף את התוכנית להצעת התקציב לשנת 2022 (שמתחיל ב-1 באוקטובר 2021) שיגדל ל-6 טריליון דולר. אם יתממש זה יהיה התקציב הגדול ביותר (כאחוז מהתוצר) מאז מלחמת העולם השנייה. למרות זאת המכשולים העיקריים לתוכנית לא הוסרו לכן אנו עדיין סבורים שהסיכויים שתעבור במלואה נמוכים, במיוחד נושא העלאת מס החברות".