ישועה: השיחות עם אלוביץ' על בנט היו תחילת הדרך של הטיית הסיקור

נמשכת חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה ע"י פרקליטו של בנימין נתניהו • עו"ד בן צור מנסה להראות שישועה פעל למען מגוון אנשי ציבור וגופים עסקיים ולא רק למען ראש הממשלה, ושהסיקור בוואלה לא אהד את נתניהו

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, בבית המשפט / צילום: יוסי זמיר
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, בבית המשפט / צילום: יוסי זמיר

סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עו''ד בעז בן צור ממשיך גם היום (ד') את החקירה של עד התביעה אילן ישועה - מנכ"ל וואלה לשעבר. גם היום מנסה עו"ד בן צור להפריך את הטענה שאתר וואלה העניק הטיית סיקור חריגה לנתניהו.

בדיונים הקודמים הראה בן צור מספר דוגמאות להטיית סיקור של אתר וואלה על פי הוראת אילן ישועה. הדוגמאות כללו אנשי ציבור, אנשי עסקים ופוליטיקאים שונים. כעת מבקש בן צור להראות כי האתר כלל לא סייע לנתניהו, אלא פרסם כתבות שליליות רבות נגדו.

15:05

‏אילן ישועה מסכים שעלתה לאתר וואלה כתבה כביכול סאטירית באוקטובר 2015 שהיא כמעט "גבלסית" נגד נתניהו.


ישועה אמר שהוא לא מסכים לא עם התוכן של הכתבה ולא עם הצורה שלה. כותבת הכתבה היא עיתונאית וואלה דאז רחלי רוטנר.

בן צור מנסה להראות כי מערכת אתר וואלה הייתה עוינת מאוד כלפי ראש הממשלה נתניהו, ומשום כך כל בקשה לגיטימית בעניין הסיקור שלו ושל משפחתו, נראתה כמו הטיית סיקור פסולה.

הדיון הסתיים להיום.

14:36

במהלך יום הדיונים התגלעה מחלוקת בין סנגורי ראש הממשלה והזוג אלוביץ' לבין התביעה האם התביעה מוגבלת ל-315 הטיות הסיקור לטובת נתניהו באתר וואלה.

השופטת רבקה פרידמן פלדמן הקריאה את החלטת ההרכב כי לא ניתן להרחיב את הטענות הספציפיות להטיות סיקור מעבר ל-315 האירועים שהוזכרו בכתב האישום.

אילן ישועה אישר בעדותו היום כי הוא אמר שהוא שנוא וסולד מראש הממשלה, שנתניהו הורס את המפעל הציוני, ושהוא מעדיף שיריב פוליטי שלו ינצח.

כך לדוגמה כתב אילן ישועה ב-2014 לאיתן מדמון, מנכ"ל גלובס לשעבר (מדמון היה מנכ"ל גלובס בתקופת הבעלות הקודמת), על נתניהו: "האסון הגדול ביותר למפעל הציוני. יוביל לחורבן בית שלישי.

בהזדמנות אחרת ישועה כתב למדמון כי "החולשה שלו והטמטום הובילו לבידוד מדיני והוא יהרוס את המדינה". בפעם שלישית כתב ישועה למדמון כי "ביבי אפס" ולאדם אחר כתב ישועה ביולי 2014, באמצע ימי צוק איתן. "מדינה מסכנה. רובה מפגרת. מנוהלת על ידי מטומטם עם הפרעת אישיות קשה".

ישועה השיב לטענת בן צור כי התבטאויותיו כלפי נתניהו מבטאת שנאה וסלידה כלפיו.

"אין לי שנאה כלפיו, לא לאשתו ולא בנו. אתה צודק שיש לי כלפיו סלידה". כאשר רמז ישועה כי שאול ואיריס אלוביץ' דיברו בצורה חריפה יותר במסגרת אותן שיחות נגד נתניהו, התפרצה איריס אלוביץ' "די כבר", ואמרה שהיא לא מסוגלת להמשיך לשתוק מול טענותיו. בעקבות הערת ראש ההרכב השופטת רבקה פרידמן פלדמן, יצאה אלוביץ' מהדיון.

13:20

עו"ד בן צור המשיך בחקירתו לנסות להפריך את תזת כתב האישום שהפרסומים החדשותיים באתר וואלה היו חשובים בעיניו.

‏עו"ד בן צור ציטט את ניר חפץ בעדותו שלאורך השנים בימים כתיקונם למעט בתקופות בחירות, החשיבות שייחס ראש הממשלה לחדשות באתר וואלה הייתה אפסית.

‏ישועה טען שדבריו של ניר חפץ על אי ההשפעה של אתר וואלה מופרכת לחלוטין בעיניו ומשקפת אי הבנה של חפץ. "הדיון על האם הייתה השפעה לאתר וואלה, כשאנחנו היינו מס' 2 מבחינת הטראפיק, צמודים ל-ynet, זה כמו לדון אם האינטרנט כאן כדי להישאר". ישועה טען שהמחקרים של וואלה הראו שהמודעוּת של וואלה הייתה גבוהה מאוד, ושנייה לאתר ynet.

‏בן צור: "תן לי 10 דוגמאות לכתבות בוואלה שהודהדו בכלי תקשורת אחרים".

ישועה: "אני לא זוכר".

בן צור: "אני גם לא זוכר. בוא, אני אגיד לך, כותרות על 'פרסום ראשון' באתר וואלה עסקו בכניסה של מיכל אנסקי בנעלי מישהי שאין לי מושג מי זו. זו רמת ההשפעה. בהחלט תחקיר מטלטל"

עו"ד בן צור הקריא מתוך עדותו במשטרה של עורך וואלה דאז אבירם אלעד:
"לדעתי כל הנחיות אלו הייתה עליהן אפס השפעה על הציבור. אחד כי אנחנו כלי תקשורת אחד מני רבים ודבר שני מדובר על בקשות מאוד ספציפיות שחלקן לא התבצעו וחלקן במבחן התוצאה היו שוליים מאוד בהשפעה על הציבור".

אלעד התייחס בעדותו לתקופת הבחירות של 2013. ישועה השיב כי הוא לא מסכים עם אלעד על אי ההשפעה של וואלה.

11:20

עו"ד בעז בן צור לאילן ישועה: "אתה אמרת בעדות שלך שהוטלו פצצות והפגזות על בנט. אני אומר לך שאפילו קפצונים לא היו. הייתה כתבה אחת על פסיקה שהורתה לבית היהודי להסיר שלטים. כתבה אחת אינפורמטיבית גרידא. איפה הפצצות? תיכף אני אראה את הכתבות החיוביות על בנט. איך העזת להעיד בבית המשפט על הפצצות?"

‏אילן ישועה השיב: "אני לא עשיתי סקרים. אני מעיד מתוך ההוראות שקיבלתי. בין ה-17 ל-21 לינואר 2013 היה רצף של שיחות ביני לבין שאול אלוביץ' וזאב רובינשטיין. כל השיחות היו על בנט. זו הייתה תחילת הדרך של הטיית הסיקור. אני זוכר שהיו עוד כתבות שלא צוינו פה, והרצף היה יותר גדול".

הדיון יצא להפסקה.

9:30

עו''ד בן צור מציג כיצד יומיים לפני הבחירות לכנסת ה-19 התפרסמה כתבה שלילית נגד הליכוד. כותרת הכתבה היא "מחטף בחירות? כחלון ימונה ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל".

כותרת המשנה הייתה "יממה וחצי לפתיחת הקלפיות הודיע נתניהו על המינוי, במטרה "להפחית את מחירי הדיור". יחימוביץ': "עדות לפאניקה של נתניהו". מסיבת העיתונאים נאסרה לשידור בשל חשש לתעמולה".

בן צור עימת את ישועה עם העובדה כי לא רק זאת, אלא שהובאה כתבה שלילית נוספת שמחזקת את מפלגת העבודה נגד הליכוד על רקע זה.

כותרת הכתבה היא: "העבודה עתרה נגד מינוי כחלון: 'ביזוי החוק'"

כותרת המשנה שלילית גם היא נגד הליכוד. "הודעת המינוי ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל עוררה סערה. יחימוביץ': "מינוי סרק תוך ביזוי החוק". דרעי: נתניהו בקמפיין נואש של הרגע האחרון. גלאון: 'מצער שכחלון שיתף פעולה'".

בן צור הוסיף והראה דוגמאות נוספות לכתבות שליליות נגד נתניהו מאותם זמנים. כך יום לפני הבחירות לכנסת ה-19, התפרסמה כתבה שלילית נגד נתניהו שכותרתה "בדקה ה-90: הליכוד משתמש גם ביגאל עמיר נגד בנט".

בן צור עבר מכאן לעסוק באירוע מס' 8 לנספח כתב האישום המפרט את מאות הטיות הסיקור לטובת נתניהו.

אירוע מס' 8 עוסק "בדרישות לפרסם תמונות של הנאשם נתניהו מביקור בכותל, לפרסם תמונות של הנאשם נתניהו ורעייתו בקלפי, להוריד תמונה של נפתלי בנט ורעייתו ולהוריד סרטון של נשיא המדינה בקלפי. הנאשם נתניהו היה מעורב בדרישות. הדרישות הועברו באמצעות רובינשטיין לישועה. הדרישה טופלה במעורבות הנאשם אלוביץ'. הדרישה נענתה".

בן צור הראה כי בכל יום הבחירות לא עלתה לאתר וואלה כל תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לאחר סגירת הקלפיות, זאת למעט "סינק" שבו הוא הופיע לצד סינקים של כל יתר ראשי המפלגות ונשיא המדינה.

***גילוי מלא: כל הארועים המתוארים הם מתקופת הבעלות הקודמת של אליעזר פישמן בגלובס

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.