האם סגרים במאבק נגד הקורונה לא יעילים? המועצה המפקחת על פייסבוק בוחנה מקרה חדש

המועצה המפקחת על פייסבוק הסכימה לקבל מקרה חדש שהופנה אליה מפייסבוק • הפעם המועצה תבחן את הטענה: האם הסגרים שמתבצעים כחלק מהמאבק בקורונה הם יעילים או לא?

אילוסטרציה / צילום: Shutterstock
אילוסטרציה / צילום: Shutterstock

רשות רפואית בברזיל פרסמה בחודש מרץ האחרון תמונה ברשת החברתית, בה כתוב כמה הודעות לגבי הצעדים שנעשו נגד התפשטות מגיפת הקורונה. בהודעה נכתב כי הסגרים לא יעילים, וכי הסגרים פוגעים בחופש התנועה וארגון הבריאות העולמי אף מתנגד להם. המועצה המפקחת על פייסבוק הודיעה היום כי היא מקבלת את התיק שהופנה אליה מפייסבוק. במקרה הזה, המועצה תבחן האם הודעה של רשות רפואית בברזיל שטענה כי הסגרים שעושים נגד הקורונה אינם יעילים ופוגעים בזכויות האדם.

המקרה מעלה שאלות לגבי מדיניות המידע השגוי של הרשת החברתית, פייסבוק מבקשת מהמועצה לבחון האם היא פעלה נכון כשהחליטה להשאיר את הפוסט בזירה. פייסבוק קבעה כי "תוכן זה אינו מפר את מדיניות החברה, אך אנשים תומכים בנקיטת אמצעי בטיחות מסוימים במהלך המגפה".

הפוסט כלל ציטוט של ד"ר דייוויד נאברו מארגון הבריאות העולמי. חשוב לציין כי המשרוקית של גלובס בדקה את הטענה כי ארגון הבריאות העולמי מתנגד לסגרים, וכן עלה כי בכיר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר נבארו, אמר שהארגון מעדיף מדיניות שמאפשרת שגרת חיים לצד הקורונה, אך לא פוסל סגר בנסיבות חריגות.

בהודעה שפורסמה על ידי הרשות בברזיל, נכתב שהסגרים יובילו לעלייה בהפרעות נפשיות, שימוש לרעה באלכוהול וסמים, נזק כלכלי ועוד. הרשת החברתית החליטה שלא לפעול נגד התוכן והפנתה את המקרה למועצה. אף משתמש לא דיווח על התוכן הזה.