חברת אזורים רכשה כ-7 דונם בשכונת רוממה בירושלים ב-188 מיליון שקל

שכונת רוממה ממוקמת בצפון מערב העיר ירושלים בסמוך לכניסה המרכזית לעיר, והקרקע שנרכשה נמצאת על ציר ראשי וממוקמת בקרבת גשר המיתרים והכניסה המערבית לעיר • להערכת החברה, עלות ההשקעה הכוללת הצפויה בפרויקט צפויה להסתכם בסך של כ-439 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי הינו כ-520 מיליון שקל

גשר המיתרים בכניסה לירושלים / צילום: Shutterstock
גשר המיתרים בכניסה לירושלים / צילום: Shutterstock

חברת אזורים הודיעה היום שחתמה על הסכם לרכישת קרקע בשטח של 6,829 מ"ר ברחוב אהליהב 8, 10 ו-12 בשכונת רוממה בירושלים. התמורה עבור הקרקע שנרכשת מבעלי קרקע פרטיים מסתכמת לסך של 188 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. מתוכם 170 מיליון שקל על רכישת המקרקעין ועוד 18 מיליון שקל עבור דמי פינוי לדייר מוגן. הרכישה נעשתה בשיתוף עם גורם פרטי שחלקו בעסקה הוא 25%.

על חטיבת הקרקע שנרכשה נמצאים כיום שלושה מבנים ישנים שאחד מהם לשימור. לפי התב"ע התקפה כיום ניתן להקים על המקרקעין עד 144 יח"ד בשטח ממוצע של 97 מ"ר, וכן שטחי מסחר ומבני ציבור. בכוונת החברה לפעול להגדלת זכויות הבנייה ולהשבחת המקרקעין בדרך של קידום תב"ע חדשה.

להערכת החברה, עלות ההשקעה הכוללת הצפויה בפרויקט צפויה להסתכם בסך של כ- 439 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי בפרויקט הינו כ-520 מיליון שקל, לא כולל מע"מ.

שכונת רוממה ממוקמת בצפון מערב העיר ירושלים בסמוך לכניסה המרכזית לעיר ומצפון לתחנה המרכזית החדשה, תחנת הרכבת והרכבת הקלה. ע"פ נתוני הלמ"ס לשנת 2017, בשכונה מתגורים כ-34,038 בני אדם, רובם חרדים. חטיבת הקרקע שנרכשה נמצאת על ציר ראשי וממוקמת בקרבת גשר המיתרים והכניסה המערבית לעיר.