אפליקציית פוקר וחוויית מגורים קהילתית: 420 מיליון דולר גויסו השבוע

סטארט-אפים ישראלים הודיעו השבוע על שבעה סבבי גיוס הון • מניתוח דאטה גנטי ועד פלטפורמה לסוכני ביטוח: אלו החברות הישראליות שקיבלו הזרמות כספים • הגיוסים שעשו את השבוע, מדור חדש

מייסדי Venn ומייסדי קומיוניקס / צילום: יח"צ, או קן תור
מייסדי Venn ומייסדי קומיוניקס / צילום: יח"צ, או קן תור

סטארט-אפים ישראלים הכריזו השבוע על גיוס הון טריים בהיקף של 420 מיליון דולר, בשבעה סיבובים שהגיעו אלינו במהלכו. מדובר על ירידה ביחס ל-750 מיליון דולר שהוכרזו בשבוע שעבר, אך עדיין במספר גבוה מאוד שמבטא את תקופת הגאות הנמשכת בשוק הטכנולוגיה העולמי והישראלי. לשם השוואה ב-2020 סכום הגיוסים עמד על 197 מיליון דולר בלבד בממוצע לשבוע, לפי ניתוח נתוני חברת המחקר IVC.

ההכרזה הגדולה של השבוע הגיעה היום (ה'), כאשר חברת גונג הודיעה על גיוס 250 מיליון דולר לפי שווי מפוצץ של 7.25 מיליארד דולר. גיוס אחר שסיקרנו השבוע היה של חברת הייעוץ התזונתי DayTwo, שהודיעה על קבלת השקעה של 37 מיליון דולר. מלבדן עוד חמש חברות הוסיפו כסף לקופה השבוע.

אלו החברות הנוספות שהכריזו על גיוסי מימון טרי:

1. Venn

תחום פעילות: חוויית מגורים קהילתית
כמה גייסו: 60 מיליון דולר

אור בוקובזה וחן אבני, מייסדי Venn / צילום: יח"צ
 אור בוקובזה וחן אבני, מייסדי Venn / צילום: יח"צ

הסטארט-אפ Venn מפתח פלטפורמה טכנולוגית ליצירת חוויית מגורים בשכונות ובקהילות על ידי פרסום אירועים שכונתיים, הזמנת שירותים מקומיים לדירה, ניהול השימוש במרחבים משותפים וחיזוק הכוח הצרכני הקבוצתי. הגיוס הובל על ידי גרופ11 של דובי פרנסס ובהשתתפות הקרנות פיטנגו, המילטון ליין ו-Bridges Israel. כולל הסבב הנוכחי החברה גייסה 100 מיליון דולר מאז הקמתה.

חברת Venn הוקמה ב-2017 על ידי אור בוקובזה (מנכ"ל) וחן אבני (מנהל מוצר ראשי) ומעסיקה כיום כ-60 עובדים. "כשהקמנו את Venn חלמנו לבנות שכונה שנרצה לגור בה: כזו שבה הולכים ברחוב ומזהים פרצופים, בבית קפה המקומי יודעים מה אתם שותים, ואם שכחתם את הארנק, ירשמו לכם על החשבון ותשלמו מחר. חלמנו על שכונות שאפשר להרגיש בהן בבית בזכות התחושה הקהילתית. אחרי שהיינו מעורבים בשכונה שלנו פיתחנו טכנולוגיה ומוצר חדשניים שיאפשרו לנו לעשות את זה בהיקף גלובלי במאות שכונות בעולם מבלי לאבד את הקסם והאותנטיות", מסר בוקובזה.

2. קומיוניקס

תחום פעילות: אפליקציית פוקר
כמה גייסו: 30 מיליון דולר

המייסדים של קומיוניקס אור בן שמעון ועידן שריקי / צילום: אור קן תור
 המייסדים של קומיוניקס אור בן שמעון ועידן שריקי / צילום: אור קן תור

חברת הגיימינג קומיוניקס (Comunix) פיתחה את אפליקציית הפוקר Pokerface, המאפשרת לשחקנים לשחק טקסס הולדם פוקר בשילוב וידאו צ'ט. סבב הגיוס הובל על ידי קרן March Gaming והשתתפו בו אלטשולר שחם, Powerhouse והקרן הקוריאנית Woori capital. כולל הסבב הנוכחי החברה גייסה מאז הקמתה 33 מיליון דולר.

החברה נוסדה על ידי אור בן שמעון (מנכ"ל) ועידן שריקי והאפליקציה שלה הושקה ב-2018. כיום מעסיקה החברה במשרדיה בתל אביב 45 עובדים. "האמון מצד המשקיעים, יחד עם הצמיחה בכמות המשתמשים בתקופת הקורונה, מבססות את Pokerface כאחת מאפליקציות הגיימינג הישראליות המובילות בעולם. מאז שהשקנו את האפליקציה בשנת 2018 אנחנו רואים ביקוש אדיר של אנשים שרוצים להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לשחק ולתקשר עם אנשים. הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להשקיע עוד בטכנולוגיה ובחוויית המשתמש", מסר בן שמעון.

3. דילהאב

תחום פעילות: ניהול דיגיטלי של תהליך המכירה
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

מייסדי דילהאב אייל אלבכרי, אלון לובין ואייל אורגיל / צילום: Bartzi Goldblat
 מייסדי דילהאב אייל אלבכרי, אלון לובין ואייל אורגיל / צילום: Bartzi Goldblat

חברת דילהאב (DealHub.io) פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגונים ניהול דיגיטלי של כל השלבים בתהליך המכירה ללקוחות. הסיבוב הובל על ידי קרן IGP (Israel Growth Partners) ובהשתתפות המשקיעה הקיימת קורנרסטון (Cornerstone) ונצ'ר פרטנרס. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון בחברה ל-25 מיליון דולר.

דילהאב הוקמה ב-2014 על ידי אייל אלבכרי (מנכ"ל), אלון לובין (סמנכ"ל טכנולוגיה) ואייל אורגיל (מנהל סיכונים ראשי). החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל ובאוסטין, טקסס. "עולם המכירות משתנה לנגד עינינו, שינוי שקיבל עצימות גבוהה עם התפרצות הקורונה. לא זו בלבד שצוותי מכירות נדרשים להסתגל לקונים מודעים ומתוחכמים יותר, אלא שתהליכי מכירה מתבצעים בחלקם הארי מרחוק ומאלצים ארגונים לאמץ טכנולוגיה שתאפשר זאת", מסר אלבכרי.

4. נובידיאה

תחום פעילות: פלטפורמה לסוכני ביטוח
כמה גייסו: 15 מיליון דולר

רועי אגאבאבא, מנכ"ל Novidea / צילום: David Grab
 רועי אגאבאבא, מנכ"ל Novidea / צילום: David Grab

חברת נובידיאה (Novidea) פיתחה פלטפורמה מונחית נתונים לברוקרים וסוכנים בעולם הביטוח, כדי להגדיל את המכירות והיעילות התפעולית לכל אורך מחזור ההפצה. הגיוס במסגרת סבב B בגובה 15 מיליון דולר הובל על ידי קרן IGP. הגיוס ממשיך סבב בסכום דומה מלפני מספר חודשים שבו השקיעו סיילספורס ונצ'רס, JAL ונצ'רס, KT Squared ו-2B Angels. בסך הכל החברה גייסה עד היום 30 מיליון דולר.

נובידיאה הוקמה על ידי רועי אגאבאבא, שמכהן כמנכ"ל. "אנו רואים ביקוש הולך וגדל בעולם לפלטפורמה חכמה המתרגמת נתוני ביטוח לתובנות עסקיות בזמן אמת, יכולות אנליטיות מתקדמות ומידע שניתן לפעול לפיו. השקעה זו תאפשר לנובידיאה לעמוד בביקוש הגובר למוצרי החברה ולהאיץ את צמיחתה הגלובלית, תוך הרחבת פעילותה בארה"ב, באירופה ובשווקים נוספים", מסר אגאבאבא.

5. ג'ינוקס

תחום פעילות: דאטה גנטי
כמה גייסו: 8 מיליון דולר

ג'ינוקס (Genoox) פיתחה מערכת לומדת לניתוח DNA המסייעת לרופאים, קלינאים וחוקרים ליישם תוצאות ריצוף גנטי במגוון יישומים רפואיים. את הסיבוב הובילה קרן IN Venture, זרוע ההשקעות של התאגיד היפני Sumitomo, בהשתתפות קרן הון הסיכון אינפיניטי מדיקל והמשקיעים הקיימים: Inimiti, גלילות קפיטל, וקרן Triventures. החברה גייסה עד היום 20 מיליון דולר.

ג'ינוקס נוסדה ע"י אמיר טרבלסי ומשה איינהורן ב-2014 ומעסיקה כיום 30 עובדים, 25 מהם בישראל. "ניהול המידע הגנטי הוא אחד האתגרים החשובים ביותר של עולם הרפואה בעידן הרפואה המותאמת אישית" מסר ד"ר יובל בלוך, מנכ"ל אינפיניטי מדיקל. "ג'ינוקס מצליחה לרתום למאמץ הזה את חוכמת ההמונים של מעבדות הגנטיקה והחוקרים ברחבי העולם ומייצרת 'דמוקרטיזציה' של המידע. אנחנו שמחים מאוד על האפשרות להשקיע בטכנולוגיה פורצת הדרך הזו".