הריבאונד של הביטקוין נבלם: ותודה לאלון מאסק

הביטקוין יורד ב-5% לאחר שאלון מאסק צייץ מספר ציוצים שהתפרשו אצל קהל המשקיעים כאילו הוא שוקל "פרידה" ממטבע הקריפטו

אלון מאסק / צילום: Reuters, MICHELE TANTUSSI
אלון מאסק / צילום: Reuters, MICHELE TANTUSSI

ההשקעה הגדולה של אלון מאסק בביטקוין וקהל המעריצים הגדול שלו גורמים לכך שכל פעם שהוא מתחיל לצייץ - שוקי הקריפטו בלחץ. הפעם, לאחר שהוא רשם "#ביטקוין", אימוג'י של לב שבור ומם שבתוכו זוג שמבדר על פרידה - שוב המטבע צנח. 

בהמשך מאסק צייץ עוד קומיקס שבו נראה זוג שמדבר דרך הסקייפ ובו בן הזוג מתחיל לבכות כי במקביל לשיחה הוא רואה שווקים מתרסקים, אך גם מם הלועג לטענה שמטבעות קריפטו הם "מטבע מומצא".  

מאסק טען בעברו שטסלה לא תמכור את ההשקעה שלה בביטקוין, אך הציוצים שלו הספיקו לערער את השוק הרגיש. המטבע נפל ל-36,565 אלף דולר - ירידה של 5% מאמש. 

מאסק נחשב לאחד מהתומכים הגדולים של מטבעות הקריפטו, אך לאחרונה הוא השעה את האפשרות לשלם בביטקוין עבור מכוניות טסלה, וזאת עקב חשש שעלה על צריכת האנרגיה של המטבע. 

מניית טסלה נפלה בשליש מאז שהכריזה השקעה של 1.5 מיליארד דולר בביטקוין בפברואר, והביטקוין נפל ביותר ב-40% מאז השיא שלו באפריל של 64 אלף דולר. גם מטבע האתריום נפל ב-7% ביום שישי למחיר של 2,613 דולר, אך מדובר בירידה  קטנה שלא תעצור את העליות הכלליות שהתרחשו במטבע. גם מטבע הדוג'קוין נפל קלות, אך בכלליות נמצא בעלייה של 12% מאז יום ראשון.