חופשה | פיצ'ר

בלי בידוד: החופים הטובים באירופה שאפשר ללכת לנפוש בהם כבר עכשיו

האתר European Best Destinations דירג את החופים הטובים באירופה • מתוכם ליקטנו כמה מובחרים למדינות שמאפשרות לתיירים מישראל להגיע אליהן בלי בידוד

חוף הים במונטנגרו/ צילום: שאטרסטוק
חוף הים במונטנגרו/ צילום: שאטרסטוק

נכון שזה הזמן המושלם לחופשת בטן-גב בחוף ים? האתר European Best Destinations דירג את החופים הטובים באירופה מתוכם ליקטנו כמה מובחרים למדינות שמאפשרות לתיירים מישראל להגיע אליהן בלי בידוד.

המדינות שמככבות בדירוג שהצבע הטורקיז שולט בו כוללת חופים בצרפת, ספרד, יוון, קרואטיה, איטליה, טורקיה, מונטנגרו, פורטוגל, רומניה ואנגליה. הנה טעימה חלקית:

1. קרואטיה: Pasjaca beach באזור Cavtat - Konavle

החוף ממוקם במרחק של חצי שעה נסיעה מדוברובניק. את החוף הזה מגדירים כנס של הטבע בעקבות מנהרה שנוצרה במקום ב-1955. החוף שוכן למרגלות צוק שנשחק עם השנים, והפך לחול ים המשתלב עם המים הצלולים והנקיים.

חוף הים בקרואטיה
 חוף הים בקרואטיה

חוף נוסף בקרואטיה הוא: Nugal Beach שנמצא באזור Tucepi - Makarska. את החוף הזה מגלים אחרי הליכה של כחצי שעה באזור סלעי לאורכו של צל הר. בחוף הנסתר גם מסתתרת חלקת חוף המיועדת לנודיסטים. החוף מתואר כ"גן עדן של שלום".

2. מונטנגרו

המדינה הצעירה והיפה הזו נפתחה לתיירות לפני מספר שנים והיא כבר מתברגת ברשימה עם חופי האי הקטן St Nicholas Island השוכן בסמוך לעיר Budva . באי יש שלושה חופים גדולים ועוד מספר חופים קטנים יותר. ברי המזל עשויים להיתקל גם באיילים החיים על האי הזה.

3. ספרד - Cala Sa Boadella

החוף שוכן בעיירת החופש התוססת יורט דה מאר ששוכנת בחבל קטלוניה. ונמצאת במרחק נסיעה של שעה וחצי מברצלונה החוף מאופיין בטבע פראי של צוקים עם צמחייה אשר גולשים אל המים הצלולים ואל החול החם. אגב אם השארתם את בגד הים שלכם בבית המלון, לא נורא, מקובל להשתזף בחוף זה גם בעירום בשל מיקומו. ליד החוף שוכן אחד הריזורטים המפורסמים בספרד, הקרוי על שם העיירה.

חוף הים בספרד
 חוף הים בספרד

עוד בספרד, בחבל אנדלוסיה היפהפה נמצא Nerja beach הממוקם במרחק שעה נסיעה משדה התעופה של מלגה.

4. יוון, זקינטוס - navagio beach

חוף נאבגיו, המכונה חוף הספינה הטרופה, הוא החוף המצולם ביותר ביוון והוא ממוקם בחלקו הצפוני של האי. זהו אחד החופים המרהיבים והייחודים בגלל אותה ספינה הטרופה אשר נמצאת על החול הלבן והרך שמצטלמת נהדר על רקע הגוון הבוהק של הטורקיז של מי הים והחול הלבן. אל החוף ניתן להגיע אך ורק בהפלגה בגלל המצוקים הגבוהים אשר מקיפים אותו.

חוף הים ביוון
 חוף הים ביוון

ברשימה נמצאים עוד חופים שנמצאים באיי יוון, וכמה נחמד שהם במרחק טיסה קצר מישראל. גם האי קורפו נמצא ברשימה הודות לחופי הים שבו. בצפון האי במרחק של כמה קילומטרים מהעיר סידארי, נמצא החוף Cape Drastis, חוף מבודד ובו מפרצון קטן לרומנטיקנים שבחבורה.

5. אנגליה

ככל הנראה המדינה המפתיעה שנכללת ברשימת החופים היפים. המדובר בחוף St Ives שנמצא בקורנוול, בדרום מערב אנגליה שם תחכה לכם רצועת חוף משופעת בחול לבן העוטף מים קריסטליים. בעיר סנט איב ממוקם נמל דייגים ישן והוא אף מכונה פינה קטנה בגן עדן ועל כן מושך ציירים רבים שבאים לקבל השראה מהנוף.

"נכון לעכשיו ההיצע עדיין עולה על הביקוש ואין סיבה שנעלה מחירים"

אם הרשימה הזו עשתה לכם חשק לחופשת בטן גב בניחוח חו"לי כנראה שאתם לא לבד. ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה מספר על עלייה בקצב ההזמנות לנופש בחו"ל בשבועות האחרונים "אנחנו לא במספרים של 2019 עדיין אבל מאז שיוון נפתחה לישראלים, ואנשים רואים את הסביבה שלהם נוסעת, אנחנו רואים עלייה בהזמנות בעיקר ליוני-יולי-אוגוסט. לחגים עדיין לא". את השיחה אנחנו מקיימים כאשר מזור עצמו נופש באתונה. הוא מספר על אווירה טובה, מסעדות פתוחות (עד השעה חצות לערך), וכך גם חנויות ומקומות בילוי "יש הקפדה על מסכות במקומות סגורים והקפדה מספר הנוכחים בכדי למנוע התקהלות בחנויות ובמסעדות. בבתי המלון הפעילות רגילה, כולל במזנוני האוכל, בריכות השחייה וכד'". ומה חסר? מוזיקה במקומות ציבוריים וזאת במטרה שאנשים לא ידברו בקול רם מדי או יתקרבו זה לזה כדי לשמוע (ולהפיץ רוק).

יש להניח שככל שהביקוש עולה - המחיר עולה
"נכון לעכשיו ההיצע עדיין עולה על הביקוש ואין סיבה שנעלה מחירים, גם היצע החדרים בבתי המלון גדול משום שהשנה סיטונאים לא שריינו כמות גדולה של חדרים לחבילות, ולא רק בישראל. יש בתי מלון שנפתחים ממש בימים אלה. בנוסף, נכון לעכשיו הבריטים עדיין לא מגיעים בכמויות ליוון וזה משחק לטובת הישראלים במחיר".

גם מנכ"ל איסתא הולידייס רונן קרסו מזהה את הביקוש הגואה: "בעשרה הימים האחרונים אנחנו בקצב של מחצית מ-2019 שזה יפה מאוד". ברשימת היעדים מונה קרסו את ארה"ב, שתמיד ראשונה עבור ישראלים (ולא רק לצורכי נופש), ואת היעדים הקרובים, דגש על איי יוון, קפריסין, בולגריה וכד. לערי אירופה הקלאסית דוגמת ברצלונה או לונדון רואים פחות ביקוש.

קרסו: "מה שכן, איים שנחשבו יותר יקרים כמו מיקונוס או סאמוס מעניינים בעת הזו. המחירים בבתי המלון, בעיקר היוקרתיים נמוכים בעשרות אחוזים משום שאין תיירות אחרת כמעט ביוון, לא מכיוון רוסיה או גרמניה. כך שמלון שעלה גם 1,000 דולר יעלה אפילו 200 דולר ללילה. אפשר למצוא טיסה וארבעה לילות במלונות 5 כוכבים ב-800 דולר לערך. גם בארה"ב, מלון מרידיאן בסנטרל פארק שעולה 600 דולר בשנה רגילה יעלה 230 דולר והדאבל טרי של הילטון בטיימס סקוור בכיוון ה-100 דולר ללילה. מלון ווסט אנד בלונדון מוצע ב-240 דולר ללילה, חצי ממחירי 2019. לזה אפשר להוסיף את שער הדולר/אירו הנמוך ומגיעים להזדמנות שמשקפת התקופה, אבל בעיקר לנוסעים ללא ילדים. המשפחות מתמקדות בעיקר באילת בגל הבידוד שהילדים יידרשו בחזור מחו"ל, וזוגות ללא ילדים, -בנופש בחו"ל".

גם קרסו סבור שהיצע המלונות הגדול מסדר מצב שלמרות הביקוש, המחיר מתמתן לאור ההיצע שעדיין גדול יותר. כך שבמילים אחרות, המחירים לא צפויים לעלות, לפחות לא בצורה דרמטית.