יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה; ההצבעה בכנסת תיערך עד יום שני הבא

נפתלי בנט קרא אתמול ללוין לקבוע את מועד ההצבעה על הקמת הממשלה ליום רביעי הקרוב • יו"ר הכנסת מסר שההצבעה והשבעת הכנסת תיערך עד ליום שני הבא

יו"ר הכנסת יריב לוין / צילום: דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יריב לוין / צילום: דוברות הכנסת

יושב ראש הכנסת יריב לוין הכריז היום (ב') על הודעת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ויביא את הממשלה החדשה לאישור הכנסת ביום שני.

אתמול קרא ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ללוין לקבוע את מועד ההצבעה בהקדם - ליום רביעי הקרוב. בנט והקואליציה המתהווה מבקשים לזרז זאת כדי להביא לסיום את מסע הלחצים על חברי ימינה ותקווה חדשה שלא לתמוך בממשלה החדשה העומדת על 61 חברי כנסת.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הביאה במהלך הצהריים את ההצטרפות לממשלה החדשה להצבעה בוועידת המפלגה. מיכאלי אמרה בפתח כינוס הוועידה כי "בשונה מוועידות שאישרו בעבר הצטרפות לממשלת נתניהו, זאת ועידה שאני מקווה ומאמינה שתקבל החלטה על ממשלה שתחליף את נתניהו. מפלגת העבודה קמה על הרגליים והיא היום חלק משמעותי ממה שאני מאמינה ומקווה יהיה המהפך החדש של מדינת ישראל. במסגרת המחויבות שלנו להיות סיעה שקופה לחלוטין, נחשוף את כל חלוקת התפקידים ואת כל הפרטים של התוכניות שהצלחנו להשיג במו"מ מתוך הדברים שאנחנו כל כך מאמינות ומאמינים בהם וכל כך מחויבים להם".