מדד העומס בכבישים של גלובס: עלייה חדה גם בסופי השבוע. ומי הן הערים הפקוקות ביותר?

גלובס ממשיך לעקוב אחר העומס בכבישים במדד שבועי • גם השבוע העלייה החדה ביותר נרשמה בראשון לציון ובחיפה

מדד הפקקים השבועי
מדד הפקקים השבועי

אם אתם ממשיכים להרגיש שהתנועה בכבישים מתגברת, לא טעיתם. בשבוע שבין 27 במאי ועד 2 ביוני נרשם גידול כלל ארצי של 15.4% בהיקף התנועה (הנסועה) בכבישי ישראל, כך מראה מדד העומס בכבישים של גלובס שמתבסס על נתוני חברת ווייז. המדד כולל את חמש הערים הגדולות מבחינת אוכלוסייה: ירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון ופתח תקווה. הנתונים משקפים את סך הקילומטרים שנסעו משתמשי האפליקציה, ומושווים לשבועיים באמצע פברואר 2020, ימים שנחשבים "רגילים" לפני תקופת הקורונה. 

כמו בשבוע הקודם, גם כעת בראשון לציון נרשמה העלייה החדה ביותר - 22.8% ביחס לפברואר 2020. גם במקום השני אין השבוע שינוי והוא שייך לחיפה, אלא שבעוד שבשבוע שעבר נרשמה שם עלייה של 6%, הפעם נרשמה קפיצה של 15.8%. באופן מפתיע דווקא בסופי השבוע נרשמת העלייה הממוצעת הגבוהה ביותר בנסועה בחמש הערים. ביום שבת 29.5 נרשמה עלייה ממוצעת של 20.8% לעומת התקופה המקבילה, כשבמקום השני מבין שבעת הימים שנבדקו, ניצב יום שישי 28.5, עם עלייה של 19.4%. ייתכן שהסיבה היא בשוני הגדול בעונות השנה, כעת הימים חמים ומזמינים לפעילות בחוץ לבית ואילו התקופה השנייה היא בשיא החורף.

הכי פחות עמוס: יום שני, חוץ מבפתח תקווה

נתון מענין נוסף בתקופה הנמדדת מצביע על יום שני כיום העמוס פחות מבין ימי השבוע. לפי המדד נרשמה בו עלייה ממוצעת של 10% בלבד. אגב אם נסעתם ביום הזה בפתח תקווה, כנראה שלא הרגשתם ב"הקלה", היות שדווקא שם נרשמה באותו היום עלייה ממוצעת של 17%, אם כי לא מדובר ביום העמוס ביותר בעיר הזו בתקופה שנמדדה.

העלייה בנסועה מורגשת לא רק ביחס לפברואר 2020. בהשוואה לשבוע הקודם, נרשמה בחמש הערים עלייה ממוצעת של 8.9%.