WalkMe הולכת לוול סטריט לפי שווי של כ-2.5 מיליארד דולר אחרי הכסף

התשקיף המעודכן של ווקמי, שפיתחה תוכנה שמפשטת את השימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, מגלה צמיחה של 25% בהכנסות הרבעון הראשון ל-42.7 מיליון דולר, לצד עלייה בהפסד ל-13.4 מיליון דולר

דן עדיקא, מנכ"ל הסטארט אפ הישראלי ווקמי WalkMe / צילום: יח"צ WalkMe
דן עדיקא, מנכ"ל הסטארט אפ הישראלי ווקמי WalkMe / צילום: יח"צ WalkMe

חברת הטכנולוגיה הישראלית WalkMe (ווקמי) פרסמה לקראת הנפקתה בנאסד"ק תשקיף מעודכן, ובו פרטים על היקף הגיוס והשווי המבוקש. ווקמי, שפיתחה תוכנה שמפשטת את השימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, מבקשת לגייס לפי מחיר מניה של 29-32 דולר; סך הגיוס יעמוד על 268-296 מיליון דולר, ויעלה ל-308-340 מיליון דולר בהנחה שהחתמים יממשו אופציה שקיבלו, לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. בהנחה של מימוש אופציית החתמים, שווי השוק של ווקמי לאחר ההנפקה יגיע ל-2.4-2.7 מיליארד דולר.

גיוס קודם של החברה בשנת 2019 בוצע לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר, ומאז הקמתה בשנת 2011 היא גייסה 308 מיליון דולר. ווקמי הוקמה על-ידי המנכ"ל דן עדיקא, נשיא החברה רפאל סווירי ואייל כהן שפרש מהחברה. בשנת 2016 היא נבחרה לסטארט אפ השנה של גלובס.

ווקמי מציינת בתשקיף שהיא מתכננת להשתמש בכסף שתגייס בהנפקה לצרכים עסקיים כלליים, כולל הון חוזר, הוצאות תפעוליות והוצאות הוניות, וכי ייתכן שתשתמש בחלק מהסכום שיגויס לרכישת חברה או טכנולוגיה, אם כי בשלב זה אין משהו מוגדר על הפרק.

לשפר את הפרודוקטיביות האנושית

בחברה מציינים כי החזון של ווקמי הוא לשנות את הפרודוקטיביות של האנושות באמצעות רתימה של כוח הטכנולוגיה. לדבריהם, "בכלכלה העולמית המודרנית, כמעט כל תעשייה שובשה בשל כוחה של הטכנולוגיה. אנו נמצאים במסע לסייע לארגונים להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם על-ידי הגדרה מחדש של האופן שבו המשתמשים מתקשרים עם התוכנה, והאופן שבו ארגונים מודדים את הטכנולוגיה והביצועים שלהם".

לפי ווקמי, הפתרון של החברה מאפשר לארגונים להבין טוב יותר את הערך של השקעותיהם בתוכנה. באמצעות הפתרון מבוסס הענן, המשתמשים - עובדי ולקוחות הארגון - יכולים לנווט באתרים, באפליקציות SaaS (תוכנה כשירות) ובאפליקציות מובייל באמצעות חוויה דומה ל-GPS, ולבצע משימות מורכבות.

ווקמי מעסיקה 940 עובדים, מתוכם כ-200 בתחומי המחקר והפיתוח. בין לקוחות החברה ניתן לציין חברות גדולות כמו נסטלה, L'Oreal, לינקדאין, נאסד"ק, סיטיגרופ (שמשמש גם כאחד מהחתמים בהנפקה) ובית החולים קפלן.

הכנסות החברה ב-2020 היו 148 מיליון דולר, צמיחה של 41% ביחס ל-2019, וההפסד הנקי צומצם ב-10% ל-45 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2021 ההכנסות צמחו ב-25% ל-42.7 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל ב-9% ל-13.4 מיליון דולר. הכנסות החברה מחולקות להכנסות ממנויים ומשירותים מקצועיים, כאשר ההכנסות ממנויים מניבות רווחיות גולמית של מעל 85%, וההכנסות משירותים מניבות בשלב זה רווחיות גולמית שלילית.

ה-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) של ווקמי הסתכמו ב-164 מיליון דולר ב-2020, צמיחה של כ-25%, וברבעון הראשון של 2021 הן הגיעו ל-178 מיליון דולר, צמיחה של כ-29%.

את ההנפקה מלווים החתמים מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, סיטיגרופ, וולס פארגו, ברקליס, BMO Capital Markets ,JMP Securities ,Keybanc Capital Markets ונידהאם, וכן משרדי עורכי הדין מישראל BFP & Co, מיתר וגורניצקי.

המשותף למנפיקות: שוות יותר ממיליארד דולר

הנפקת ווקמי מצטרפת לשורה הולכת ומתארכת של הנפקות חברות טכנולוגיה ישראליות בוול סטריט בשנה הנוכחית. לצד החברות שהופכות לציבוריות באמצעות מיזוג עם חברות SPAC, יש כיום מספר חברות שהגישו תשקיפים לקראת הנפקה ראשונית (IPO), בהן מאנדיי, שצפויה להנפיק בימים הקרובים. סימילרווב וגלובל-אי השלימו לאחרונה הנפקות והצטרפו לצים ולפלייטיקה שהונפקו בתחילת 2021. המשותף לכל החברות הללו כמעט הוא ששווי השוק שלהן גבוה מ-1 מיליארד דולר.

באשר לסימילרווב, שכאמור כבר הונפקה, בבנק ההשקעות אופנהיימר החלו לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 27 דולר, גבוה ב-5 דולרים ממחיר המניה בהנפקה. כיום המחיר מעט נמוך ממחיר ההנפקה, 21.8 דולר, ומשקף לחברה שווי של כ-1.6 מיליארד דולר.

סימילרווב, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אור עופר, מספקת פתרונות לבחינה וחיזוי של התנהגות הגולשים באינטרנט. לפי אופנהיימר, "החברה מנטרת נתונים של כ-3 מיליארד אינטראקציות מדי יום על פני מגוון אתרים ואפליקציות, ומספקת תובנות מנתונים אלה לכ-2,900 לקוחות פעילים.

"לדעתנו, סימילרווב מחזיקה במעמד המוביל בתחום 'המודיעין הדיגיטלי' עם פלטפורמה יעילה בהשוואה למתחרים, המאפשרת לדגום, לשנות ולהמיר את הנתונים הגולמיים לתוך התובנות התומכות בקבלת החלטות עסקיות".