מימון לטיפול רפואי ומערכת לניהול פרילנסרים: אלו גיוסי ההון של השבוע

סטארט-אפים ישראלים הודיעו השבוע על קבלת השקעות בהיקף של 223 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס שהגיעו אלינו • אלו הסיפורים מאחוריהם • הגיוסים שעשו את השבוע, מדור חדש

מייסדי טיילורמד ומייסדי קומודור / צילום: שלומי יוסף, קומודור
מייסדי טיילורמד ומייסדי קומודור / צילום: שלומי יוסף, קומודור

סטארט-אפים ישראלים הודיעו השבוע על גיוס השקעות בהיקף של 223 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס שהגיעו אלינו במהלכו. זה היה שבוע דליל יחסית בהודעות גיוס הון בהשוואה ל-420 מיליון דולר בהשקעות שהוכרזו בשבוע שעבר ו-750 מיליון דולר בהשקעות בשבוע לפני כן. בכל מקרה, לפי נתוני ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל, במהלך קצת יותר מחמישה חודשים (מינואר עד 8 יוני) כבר הספיקו סטארט-אפים ישראלים לשבור את שיא גיוסי ההון השנתיים של כל הזמנים. מאז תחילת השנה גייסו סטארט-אפים ישראלים או בעלי מרכז פיתוח בארץ יותר מ-10.5 מיליארד דולר ובכך שברו את השיא שנקבע ב-2020 כולה.

הגיוס הגדול ביותר השבוע היה של סטארט-אפ התמלול ורביט, שהודיע על מגה-גיוס של 157 מיליון דולר, שגם הפך אותו רשמית לחד-קרן עם שווי של כמיליארד דולר. חוץ ממנו היו עוד ארבעה סבבי גיוס קטנים יותר שהגיעו אלינו.

 אלו החברות הנוספות שהכריזו על גיוסי מימון טרי: 

1. קומודור

תחום פעילות: איתור ותיקון תקלות בקוברניטיס
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

איתיאל שוורץ ובן אופירי, מייסדי קומודור / צילום: קומודור
 איתיאל שוורץ ובן אופירי, מייסדי קומודור / צילום: קומודור

קומודור (Komodor) מפתחת מערכת שמפשטת את תהליך איתור ותיקון תקלות בקוברניטיס (מערכת קוד פתוח לניהול ופריסה אוטומטית של יישומים על גבי קונטיינרים). הגיוס הובל על ידי קרן אקסל והשתתפו בו אנג'לים כמו ג'ייסון וורנר (סמנכ"ל טכנולוגיות בגיטהאב), סרי ויסוואנאת (סמנכ"ל טכנולוגיות באטלסיאן), דני גרדנר (ממייסדי סניק), תומר לוי (מנכ"ל Logz.io) ואמיר ג'רבי (מייסד אקווה סקיורוטי). עד היום גייסה קומודור 29 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

קומודור הוקמה ב-2020 על ידי איתיאל שוורץ (סמנכ"ל טכנולוגיות) ובן אופירי (מנכ"ל). החברה מעסיקה כיום 17 עובדים בישראל. "קומודור מעניקה למפתחים את הכלי ואת הביטחון להפוך, כמעט בין רגע, למומחים בפתרון בעיות בקוברניטיס", מסר אופירי. "הרעיון הזה של העצמת מפתחים מאוד משקף גם את התרבות הארגונית בחברה, ששמה את המפתחים שלה במרכז".

2. טיילורמד

תחום פעילות: מציאת מימון לטיפולים רפואיים
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

מייסדי טיילורמד, שרוליק דבורסקי ואדם סיטון / צילום: שלומי יוסף
 מייסדי טיילורמד, שרוליק דבורסקי ואדם סיטון / צילום: שלומי יוסף

המערכת שפיתחה טיילורמד (TailorMed) מזהה חולים אמריקאים שאינם יכולים לממן טיפול רפואי ומקשרת אותם לתוכניות מימון כמו ניצול כספי מימון ממשלתיים, תוכניות ביטוחיות ותוכניות סיוע כלכליות שונות. סבב הגיוס הובל על ידי פרובידנס ונצ'רס, זרוע ההשקעות של אחת מרשתות בתי החולים הגדולות בארה"ב, והשתתפו בו אלמדה ונצ'רס, יוניטיפוינט הלת' ונצ'רס (UnityPoint), טרייונצ'רס, קרן אקסלמד, סנארה ונצ'רס, ברידג'ס ישראל ודיסקונט קפיטל. כולל הסבב הנוכחי טיילורמד גייסה 29 מיליון דולר עד היום.

טיילורמד נוסדה על ידי שרוליק דבורסקי (מנכ"ל) ואדם סיטון ב-2017 ומעסיקה כיום כ-50 עובדים, מתוכם 36 בישראל. "אמריקאים רבים נמצאים בחובות לבתי החולים בעקבות טיפול רפואי", מסר דבורסקי. "מתוך החזון הזה הקמנו את טיילורמד. אנחנו מסייעים היום למאות בתי חולים ומרפאות בארצות הברית למצוא מקורות תקציביים לטיפול בלקוחותיהם, ובכך אפילו מצילים חיים".

3. סטוק

תחום פעילות: מערכת לניהול פרילנסרים
כמה גייסו: 15.5 מיליון דולר

שחר ארז וחיליק כהן, מייסדי סטוק / צילום: סטודיו כותרת
 שחר ארז וחיליק כהן, מייסדי סטוק / צילום: סטודיו כותרת

סטוק (Stoke) מפתחת מערכת ניהול פרילנסרים (FMS) שמקלה על חברות לעבוד עם קבלנים עצמאיים כולל גיוס, קליטה, מעקב וניהול חשבוניות תוך הבטחת עמידה בדרישות משפטיות ומיסוי . הגיוס הובל על ידי באטרי ונצ'רס ובהשתתפות המשקיעים הקודמים TLV פרטנרס ודינמיק לופ. כולל הסבב הנוכחי, סטוק גייסה 20 מיליון דולר מאז הקמתה.

סטוק נוסדה ב-2019 על ידי שחר ארז (מנכ"ל) וחיליק כהן (סמנכ"ל טכנולוגיות). כיום סטוק מעסיקה 18 עובדים, 12 מתוכם בישראל. "הדרך שבה אנחנו עושים עסקים השתנתה וסוג האנשים שאנחנו בוחרים לעבוד איתם צריך להשתנות יחד איתה", מסר ארז. "אבל, אנחנו לא יכולים לצפות לזה כאשר אף אחד מהצדדים עדיין לא קיבל את התמיכה המתאימה. אנו נבנה קטגוריה משלנו שתאפשר להם לנהל את הוצאות התקורה מפרילנסרים ולעזור להם למנף באופן מאובטח את סוג כוח העבודה הדינמי ביותר".

4. מונוגוטו

תחום פעילות: קישוריות למכשירי lot
כמה גייסו: 11 מיליון דולר

הצוות של מונוגוטו / צילום: דורון לצטר
 הצוות של מונוגוטו / צילום: דורון לצטר

מונוגוטו מאפשרת קישוריות גלובלית בעבור מכשירי IoT ומכונה למכונה (M2M) דרך ממשקי API. הגיוס הובל על ידי Team8 ובהשתתפות טלפוניקה טק ונצ'רס, Singtel Innov8 ,Alter Venture Partners ,Triventures ו-Planven Entrepreneur Ventures. כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה עד היום 11.3 מיליון דולר.

מונוגוטו הוקמה ע"י איתמר קוניק (מנכ"ל) ומאור אפרתי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ב-2018 ומעסיקה כיום 20 עובדים, 17 מתוכם בארץ. "מהפכות מחשוב ענן והתקשורת, של ענקיות כגון AWS וטווילו הוכיחו כי באמצעות ממשקי AP-I מתקדמים, ניתן לחדש מוצרים, לייעל פתרונות ולהציע מודלים עסקיים חדשים. מהפכה דומה מתרחשת גם בתחום הקישוריות הסלולרית", מסר קוניק. "כדי לממש את היתרונות המלאים של המהפכה הזו ולהניע חדשנות של מוצרים ומודל עסקי חדש, ארגונים זקוקים להרבה יותר מקישוריות באיכות גבוהה - הם צריכים להיות מסוגלים לשלוט בכל היבט של קישוריות - בחיישנים המותאמים לסוללה, בשינוי איכות השירותים, בגישור על הפער בין רשתות סלולריות ציבוריות ופרטיות, בהטמעת אבטחת סייבר על גבי התשתית ועוד. יכולות אלו כבר מיושמות ע"י לקוחותינו, באמצעות ממשקי ה-API שלנו".