מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ יסיים את תפקידו בסוף אוגוסט

זאת לאחר ארבע שנים בתפקיד • סיום כהונתו של אלקבץ יתרחש כשברקע נערכים ליישם את החלטתו של השר בני גנץ להוציא את התחנה ממערכת הביטחון

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ / צילום: עירד עצמון שמאייר
מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ / צילום: עירד עצמון שמאייר

מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ יסיים את תפקידו בסוף אוגוסט. אלקבץ יסיים כהונה של ארבע שנים.

נזכיר כי סיום כהונתו של אלקבץ יתרחש כשברקע נערכים במערכת הביטחון ליישם את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ, שקיבל את המלצתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, להוציא את התחנה ממערכת הביטחון.

בהודעה שמסר גנץ בעת ההחלטה נכתב כי היא נובעת בין היתר "מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים".

ואכן, בשנים האחרונות הפכה גלי צה"ל - וביתר שאת בזמן כהונתו של אלקבץ - מקור לביקורת קשה על פוליטיזציה של התחנה, על עירוב של שיקולים עריכתיים תמוהים בהתנהלות השוטפת ועל ניהול כוחני של כוח-האדם. את עיקר האש ספג אלקבץ סביב הכוח הגובר והולך שהפקיד בידי יעקב ברדוגו, שהפך לפרשן המוביל של התחנה. דווקא מול המאזינים איבדה התחנה בשנים אלה נקודות, ובכל סקרי ה- TGI האחרונים, כוחה נחלש מול המתחרים ברשת ב'.

כאמור, לאחר שתוקם ממשלה קבועה, יש כוונה לפעול להוצאת התחנה ממערכת הביטחון - על-ידי סגירתה או על-ידי העברתה לגוף אחר, אולי לתאגיד השידור הישראלי. צוות צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה"ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת, עסק בשבועות האחרונים בגיבוש מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה. לכן יש להניח כי גם אם ימונה מחליף לאלקבץ, יהיה זה בפורמט אחר ממה שהיה עד עתה.

במייל ששלח היום  (ה')אלקבץ לאנשי גלי צה"ל, הוא בישר להם על עזיבתו הצפויה בסוף אוגוסט. "עוד יהיה לנו זמן להיפרד באופן אישי, אבל כבר עכשיו אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם על הזכות הגדולה לעבוד ביחד. בחודשים הקרובים נמשיך בעשייה, ויחד נעשה ונצליח", כתב.