שר האוצר ליברמן: "לא תהיה העלאת מסים ולא תהיה השתוללות בנושאים כלכליים"

שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן התייחס לנושאים הכלכליים שעל הפרק: "המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה תקציב מאוזן, אחראי וממלכתי"

מפגש ראשון של אביגדור ליברמן עם הנהלת משרד האוצר / צילום: דוברות משרד האוצר
מפגש ראשון של אביגדור ליברמן עם הנהלת משרד האוצר / צילום: דוברות משרד האוצר

לאחר טקס החפיפה במשרד האוצר הגיע יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן לישיבת סיעה בכנסת והתייחס לנושאים הכלכליים שעל הפרק. ליברמן הבהיר כי לא תהיה העלאת מסים ואמר כי "נעביר תקציב, ננהל אותו בצורה אחראית וממלכתית. לא תהיה העלאת המסים ולא תהיה השתוללות בנושאים כלכליים".

במענה לשאלתנו על ניהול ענייני התקציב עם ראש הממשלה בנט, אמר ליברמן: "עוד לפני השבעת הממשלה ישבנו ארוכות ודיברנו על האתגרים הכלכליים. יש לנו 140 יום לאשר תקציב בכנסת, זה יוצא אמצע נובמבר. באמצע יש לנו את חגי תשרי ולכן בפועל צריך להתרכז בתקציב 22. כמעט לא נצליח להשפיע על תקציב 21".

ליברמן ציין כי היום בשעה שלוש הוא צפוי להיפגש עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות, נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא התאחדות המעסיקים ובכוונתו לייסד איתם "שולחן עגול" קבוע של כל ראשי המשק. "גם עם ראש הממשלה קבענו ישיבה שבועית קבועה על העניינים הכלכליים", הוסיף ליברמן.

שר האוצר ליברמן הודיע כי בכוונתו לבטל את החל"ת עד גיל 45: "אנחנו רוצים לתת בוסט לכל המשק. להעביר חקיקה שעד גיל 45 לא יהיו חל"תים. למעט בענף אחד נשאיר חל"ת גמיש - תיירות. בתקווה שנראה התעוררות עד סוף שנה גם בענף הזה. נקבל החלטות נכונות גם אם הן לא פופולריות. כרגע לבטל את החלת עד גיל 45 עם כל הכאב זה החלטה נכונה לטובת המשק".

בהתייחסו לנושא הפוליטי אמר: "ישראל ביתנו הייתה חוד החנית בכנסת ובתקשורת ובכיכר. כולם יודעים שאלי אבידר עשה שם עבודה טובה, לפעמים טובה מדי. לכבוש את היעד המבוצר בלפור זה כמו לכבוש את הבסטיליה. גם ש"ס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה, אנחנו נעשה מאמץ בנושא הזה".

בשעה שמונה בבוקר ערך שר האוצר אביגדור ליברמן מפגש ראשון עם הנהלת משרד האוצר במסגרתו העביר לדרג המקצועי במשרד מסר חשוב לפיו הסתיים עידן "הפקידות".

"הכרתי היטב את פעילות משרד האוצר ובמיוחד את פעילות אגף התקציבים מאז 1996. לא תמיד הסכמתי עם עמדת המשרד אבל תמיד הערכתי את הידע והיושר המקצועי. מבחינתי אין כזה מושג פקידי האוצר אלא הדרג המקצועי של האוצר והמשימה הראשונה שלי היא לשקם את המורל, גאוות היחידה ורוח הקרב של הגורמים המקצועיים במשרד", אמר ליברמן.

ליברמן הוסיף, כי הגם שמשרד האוצר בנוי מאגפים שכל אחד מהם עצמאי ולכאורה לא כפוף למנכ"ל משרד האוצר, מבחינתו המנכ"ל הוא רם בלינקוב, אותו מינה למנכ"ל משרד האוצר. "אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ"לים, כל ראש אגף הוא למעשה מנכ"ל בפני עצמו אבל מבחינתי יש מנכ"ל אחד - מנכ"ל המשרד ושמו רם בלינקוב", אמר.

באשר למשימות שעל הפרק, אמר ליברמן, כי "המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה תקציב מאוזן, אחראי וממלכתי".

לסיכום אמר שר האוצר החדש: "אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם".

שר האוצר ליברמן הוסיף כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו כל שבוע בימי שלישי בשעה 7:30 בבוקר וביקש להקפיד על הזמנים.

מלבד ליברמן השתתפו בפגישה חמד עמאר שמונה לשר נוסף במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הממונה על השכר, קובי בר נתן, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, מ"מ הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, מנהל רשות המסים, ערן יעקב ויו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה.

בשעה 15:00 ייפגש ליברמן עם נגיד בנק ישראל אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בישראל דובי אמיתי.