ספר עם פיצה: סטימצקי מצטרפת לשירות המשלוחים של וולט

בשלב הראשון השירות יינתן במסגרת פיילוט בתל אביב, אולם הוא עשוי להתרחב לאזורים נוספים אם ויוגדר כמוצלח

שליחי wolt / צילום: שלומי יוסף
שליחי wolt / צילום: שלומי יוסף

שבוע הספר נמצא בעיצומו, ומבצעים על ספרים אפשר למצוא בירידים, בחנויות הפרטיות, ברשתות ובאתרי האינטרנט במשך כל חודש יוני. עכשיו אפשר גם לשלב עם המשלוח של הפיצה: וולט מציעה משלוחי ספרים של סטימצקי. בשלב הראשון השירות יינתן במסגרת פיילוט בתל אביב, אולם הוא עשוי להתרחב לאזורים נוספים אם יוגדר כמוצלח.

וולט, שנכנסה לישראל ב-2018, כבר יצאה מתחום משלוחי המזון ממסעדות, והיא מציעה משלוחים מחנויות פרטיות למשלוחי יין, דגים, עוגות, פרחים, ממתקים וכיוצא באלה. משלוחי וולט מרשתות כוללים את ללין, פוקס הום, שילב ומוצרי פארם מ-Be. כעת גם סטימצקי מצטרפת לרשימה, כשווליום המשלוחים ממסעדות הולך ופוחת ככל שהישיבה במסעדות אפשרית גם לילדים (ולא רק בחצר).

פיילוט משלוחי הספרים החל בחודש מרץ עם 50 ספרים בלבד, וכעת הוא כולל מאות ספרים כולל כאלה הפונים לילדים ונוער, וכן משחקים. במסגרת שבוע הספר מוענקות הנחות למזמינים דרך וולט, כאשר הסכום המינימלי להזמנה הוא 100 שקל (ביולי הסכום המינימלי להזמנה יירד ל-50 שקל). דמי המשלוח עומדים על 10-18 שקל, בהתאם למרחק.

שבוע הספר אמור לתמוך בענף שספג גם הוא נזקים בעקבות הקורונה. נתוני הספרייה הלאומית מצביעים על ירידה בכמות הכותרים שיצאו לאור ב-2020 (כ-6,500 לעומת 8,225 ב-2019). עם זאת, חלה עלייה של 73% בכמות הספרים הדיגיטליים.

בתוך כך, האמון בספרים מגיע מצד מהמשקיעים: דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט, צפויה לרכוש 20% מרשת סטימצקי תמורת כ-45-50 מיליון שקל, מה שמעניק לרשת שווי של כ-235 מיליון שקל. סטימצקי נרכשה ב-2014 על-ידי קבוצת משקיעים בראשות יפית גרינברג, תמורת כ-100 מיליון שקל.