הראל תרכוש מאלטשולר שחם נכסי פנסיה וגמל של פסגות ב-180 מיליון שקל

כחלק מעסקת רכישת פסגות חויב אלטשולר שחם למכור נכסים בהיקף של 7.7 מיליארד שקל, כדי לעמוד במגבלות התחרות • היקף הנכסים שיימכרו עומד על כ-25 מיליארד שקל

גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

אלטשולר שחם מממש את הנחיות רשות שוק ההון וימכור חלק מנכסי הפנסיה והגמל שהוא רכש מפסגות.

כחלק מרכישת פסגות חויב אלטשולר שחם למכור נכסים בהיקף של לפחות 7.7 מיליארד שקל בתוך שנה, וכעת הוא מוכר חלק מפילות קרנות הפנסיה וקופות הגמל של פסגות לחברת הביטוח הראל.

מדובר במזכר הבנות לקראת חתימה על הסכם לרכישת פעילות פסגות בהיקף של 185 מיליון שקל.

הקופות הנמכרות כוללות את פעילות קרנות הפנסיה של פסגות, ובכלל זה קרן הפנסיה הותיקה ה.ע.ל, קופות הגמל להשקעה של פסגות וקופות הגמל להשקעה חסכון לכל ילד, וכן קופות מרכזיות לפיצויים. היקף הנכסים המצויים בקופות הנמכרות עומד נכון לסוף חודש מרץ על כ-26 מיליארד שקל.

במסגרת מזכר ההבנות סוכם על קיומה של בדיקת נאותות שתבצע הראל לפני הרכישה, שבמהלכה התחיבות שלא יתנהל מו"מ עם גוף אחר באשר למכירת הקופות המדוברות. בהראל מציינים כי השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים בהם אישור הממונה על התחרות וכן אישורים אשר יידרשו מצדו של הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

לפני כשבועיים סיכם איש העסקים רני צים את העסקה לרכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של בית ההשקעות פסגות מידי אלטשולר שחם תמורת כ-400 מיליון שקל. את הרכישה יבצע צים באמצעות חברת המימון החוץ-בנקאי הבורסאית וואליו קפיטל שתהפוך לבעלת השליטה בנכסים הנרכשים עם 75% מהמניות.

קרנות הנאמנות של פסגות מנהלות ככל הידוע יותר מ-40 מיליארד שקל, ואילו נכסי פסגות ני"ע, שתחתיה פועלים חבר הבורסה ועסקי ניהול התיקים של בית ההשקעות, מוערכים של כ-50 מיליארד שקל (בעיקר לחברות ולמוסדות) .

אלטשולר שחם, שהשלים בתחילת החודש שעבר את רכישת פסגות בסכום של 910 מיליון שקל, היה חייב מבחינה רגולטורית למכור את הקרנות וניהול התיקים של החברה הנרכשת. זאת מכיוון שמי שביצע את הרכישה הייתה חברת הגמל והפנסיה שלו, ולזו אין היתר להחזיק בפעילות שאינה מתחומי פעילותה .