תלמידים חובבים לפסנתר וגיטרה מכניסים לג'ויטיונס הישראלית 100 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי ג'ויטיונס משלים בימים אלה גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר • האפליקציה העיקרית של ג'ויטיונס היא ללימוד פסנתר, אך גם האפליקציה ללימוד גיטרה של החברה שהושקה אשתקד הגיעה לבדה לקצב הכנסות של 10 מיליון דולר

יובל קמינקא, ממייסדי JoyTunes / צילום: ג'ויטונס
יובל קמינקא, ממייסדי JoyTunes / צילום: ג'ויטונס

הסטארט-אפ הישראלי ג'ויטיונס (JoyTunes), המפתח אפליקציות ללימוד נגינה, מגייס בימים אלו 50 מיליון דולר. סבב הגיוס מובל על ידי קרן GV של גוגל וישתתפו בו משקיעים חדשים נוספים כמו קוואלקום וקרן ההשקעות של תאגיד המדיה הרסט (הרסט ונצ'רס). הגיוס, שנמצא בשלבי השלמה, ייתן לג'ויטיונס שווי של מיליארד דולר, כך שהחברה תצטרף רשמית למועדון המתרחב של סטארט-אפים חדי-קרן בישראל.

ג'ויטיונס התאפיינה לאורך השנים במעט סבבי גיוס וגם בסבב הנוכחי בחרה לגייס סכום נמוך יחסית בהשוואה לגיוסי הענק של סטארט-אפים ישראלים מצליחים אחרים. עד לסבב הנוכחי גייסה ג'ויטיונס 43 מיליון דולר מאז הקמתה, כאשר המשקיעים הקיימים שלה כוללים את קרן קומרה קפיטל, קרן אלף ומייסד Yelp ג'רמי סטופלמן.

ג'ויטיונס היא חברה יוצאת דופן בנוף הישראלי כיוון שמוצריה פונים למשתמשים פרטיים (C2B) ולא לשימוש עסקים וארגונים (B2B), שזו ההתמחות המסורתית של רוב הסטארט-אפים המקומיים. החברה הוקמה ב-2011 על ידי האחים יובל ויגאל קמינקא יחד עם רועי איצקובסקי, חבר של יובל מהשירות הצבאי. החברה מונה כיום כ-100 אנשי צוות.

ג'ויטיונס מפעילה מספר אפליקציות ללימוד נגינה, כששתי העיקריות הן Simply Piano ללימוד פסנתר ו-Simply Guitar ללימוד גיטרה. שתי אפליקציות אלו מיועדות למשתמשים חובבים שעושים את צעדיהם הראשונים בנגינה. האפליקציות מתבססות על גביית דמי מנוי לתקופה של שלושה חודשים, חצי שנה או שנה. למשתמשים אמריקאים מנוי של שנה יעלה 120 דולר.

אפליקציית לימוד הפסנתר היא הוותיקה והמבוססת יותר, כאשר בפברואר 2020 השיקה ג'ויטיונס את אפליקציית לימוד הגיטרה, שהייתה זמינה בתחילה רק בחנות האפליקציות של אפל והחודש עלתה גם לחנות של אנדרואיד. לגלובס נודע כי כיום אפליקציית לימוד הגיטרה כבר הגיעה לקצב הכנסות חוזרות של 10 מיליון דולר (במונחי ARR). קצב ההכנסות החוזרות השנתיות הכולל של החברה (במונחי ARR) עומד על כ-100 מיליון דולר.

לפי נתוני סימילרווב, בששת החודשים האחרונים ספרה החברה כ-300 אלף ביקורים באתר ובאפליקציות שלה, עלייה של 10% לעומת אותה התקופה אשתקד. החברה רושמת עלייה רצופה במספר הביקורים מאז סוף שנת 2020, לאחר נפילה קטנה בחודש פברואר האחרון. מרבית המשתמשים של ג'ויטיונס מגיעים ממדינות מערבית בהן הערך עבור כל משתמש גבוה. כשליש מהמשתמשים מגיעים מארה"ב, והשאר מגרמניה, ישראל, בריטניה וברזיל.

על פי אתר אפולו, הקורונה עשתה רק טוב לג'ויטיונס, עם עלייה של 43% במצבת העובדים בשנתיים האחרונות, כאשר עיקר הגידול החל עם פרוץ המגיפה בתחילת 2020.

התחרות של ג'ויטיונס מגיעה קודם כל מסרטוני יוטיוב וקורסים אונליין ללימוד נגינה, שמוצעים בחינם או בתשלום. מלבד אלו, ישנן עוד מספר חברות שמציעות אפליקציות מתחרות ללימוד נגינה, שהעיקרית בהן היא Yousician הפינית. החברה הפינית הכריזה לפני חודשיים על גיוס 28 מיליון דולר ובסך הכל גייסה 35 מיליון דולר מאז הקמתה. ב-Yousician מדווחים על 20 מיליון ממשתמשים חודשיים פעילים בשתי האפליקציות שלהם ללימוד מוזיקה.