שוק אבטחת הענן לוהט, וגם לייטספין מגייסת מימון טרי

הסטארט-אפ לייטספין, שקם בשנה שעברה, גייס 16 מיליון דולר • לייטספין מתחרה מול שני חדי-קרן ישראלים - וויז של אסף רפפורט ואורקה סקיורוטי - באבטחת ענן, התחום הצומח ביותר בעולם הסייבר

מייסדי  לייטספין. מימין: אור אזרזר, סמנכל טכנולוגיות; ולדי סנדלר, מנכ"ל. / צילום: Lihi Binyamini
מייסדי לייטספין. מימין: אור אזרזר, סמנכל טכנולוגיות; ולדי סנדלר, מנכ"ל. / צילום: Lihi Binyamini

שוק אבטחת הענן הוא התחום הצומח ביותר בעולם הסייבר. כתוצאה מהנדידה המהירה של ארגונים לשירותי ענן ציבורי, הביקוש לפתרונות אבטחה שיגנו על הפעילות שלהם שם מזנק.

לפי דוח שפרסמה חברת המחקר גרטנר בחודש שעבר, ההוצאה על אבטחת ענן בעולם צפויה לגדול השנה ל-841 מיליון דולר, קפיצה של 41% בהשוואה לאשתקד, קצב צמיחה שאף תחום סייבר אחר לא מתקרב אליו.

היום (ד') הודיע סטארט-אפ ישראלי נוסף הפועל בתחום על גיוס מימון טרי. הסטארט-אפ לייטספין (Lightspin) שקם בשנה שעברה, גייס 16 מיליון דולר בהובלת דל קפיטל במסגרת סבב A. בגיוס השתתפה גם קרן אייבקס, שהובילה את סבב הסיד של לייטספין בגובה 4 מיליון דולר.

לייטספין הוקמה על ידי ולדי סנדלר (מנכ"ל) ואור אזרזר (סמנכ"ל טכנולוגיות). שניהם בעלי ניסיון כ"האקרים לבנים", שהתמחו בפריצה באישור לתשתיות ענן. סנדלר עבד בעבר כחוקר ב-GE ובחברת סימוטיב של יובל דיסקין. אזרזר עבד בעבר במשרד ראש הממשלה. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים בישראל ובארה"ב.

תחום אבטחת הענן הלוהט ייצר בחודשים האחרונים מספר חדי-קרן ישראלים ולייטספין מתחרה ישירות בשניים מהם - וויז של אסף רפפורט ואורקה סקיורוטי של יוצאי צ'ק פוינט. סטארטפ-אפים אלו מתמחים בפתרון פרואקטיבי, שנועד לזהות מראש כשלים בהגנה על תשתיות הענן על סמך קריאת הנתונים וההגדרות שמגיעים מאותו הענן. חד-קרן ישראלי נוסף בתחום הוא אקווה סקיורוטי.

הסטארט-אפים בתחום מנסים כולם להתחרות מול מובילת השוק פאלו אלטו נטוורקס, שייסד הישראלי ניר צוק. פאלו אלטו בנתה את מערכת הגנת הענן שלה פריזמה על סמך שורת רכישות בישראל ובעולם. בשוק פועלת גם צ'ק פוינט, שגם היא התבססה על רכישות של חברות אבטחת ענן, שהגדולה בהם הייתה דום9.

כמו הפתרון של ווייז ואורקה, כך גם לייטספין משווקת פתרון שהוא נטול אייג'נטים (סוכני תוכנה) על שרתים בענן ולכן מאפשר הטמעה מהירה של פתרונות אבטחה. לדברי סנדלר, היתרון של מערכת ההגנה של לייטספין הוא ביכולתה לסמן לארגונים מהן הפגיעויות הכי קריטיות ולבדוק מה יכולות להיות ההשלכות של אלו במקרה של תקיפה, כולל מיפוי מסלולי התקפה אפשריים.

כך הארגון יכול לבצע תעדוף ולהחליט במה יותר חשוב לטפל קודם. המערכת של לייטספין גם מספקת הצעות לפתרון הבעיות על בסיס שינוי ההגדרות. לייטספין משרתת לקוחות כמו חברת הפינטק הישראלית ראפיד וחברת התחבורה גט.