מצרים פוטרת את המחוסנים מביצוע בדיקת קורונה לפני הכניסה למדינה

מצרים יצאה בשורה של הקלות במטרה לעודד תיירות למדינה לקראת הקיץ • ביניהן, המדינה הודיעה כי היא פוטרת תיירים שיכולים להציג תעודת מתחסן שמוכרת על ידי ארגון הבריאות העולמי מבדיקת PCR

מלון הייאט בסיני / צילום: רון פז
מלון הייאט בסיני / צילום: רון פז

בשורה למתכננים לנסוע לסיני: מצרים הודיעה כי תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס למדינה מבלי להציג בדיקת PCR, כפי שהם נדרשים כיום. מי שקיבל שתי מנות חיסון ויוכל להציג תעודת מתחסן שמוכרת על ידי ארגון הבריאות העולמי יהיה פטור מחובת ביצוע הבדיקה, כך מודיע היום (ה') משרד הבריאות המצרי.

תיירים שנכנסים ממדינות שמוגדרות על ידי משרד הבריאות המצרי כבעלות סיכון גבוה על פי נתוני התחלואה יידרשו לעבור בדיקת קורונה מהירה עם הגעתם למצרים. מי שלא מחוסן, יידרש להציג בדיקת קורונה כפי שהיה עד כה.

מצרים יצאה בשורה של הקלות במטרה לעודד תיירות למדינה לקראת הקיץ. השבוע אף ביקרה משלחת מישראל בשארם א' שייח בכדי לבחון את סידורי האבטחה בשדה התעופה ובאתרי הנופש, כחלק מההיערכות לאפשר טיסות ישירות מישראל לסיני. ישראייר וארקיע כבר הגישו בקשה להפעיל טיסות ישירות לאחד מיעדי ה"בטן-גב" הפופולריים.

בשורה נוספת ליוצאים לסיני היא שמיום ראשון הקרוב תתאפשר יציאה מישראל עם רכב. על פי דרישות הממשל המצרי, תהיה הגבלה של 50 מכוניות מדי יום.

על פי נתוני רשות ההגירה והאוכלוסין מספר, היוצאים לסיני מדי יום עומד על כמה מאות: ביום רביעי האחרון, למשל, יצאו מישראל 755 מבקרים ונכנסו לישראל 264. נזכיר כי כל הנכנסים לישראל נדרשים לבצע בדיקת PCR במדינת המוצא בטווח של 72 שעות לפני הכניסה לישראל ובדיקה נוספת שמבוצעת במעברי הגבול (לנכנסים במעבר טאבה העלות היא 100 שקל, ללא אפשרות להוזיל אותה על ידי הזמנה מראש).