עסק ביום | בלעדי

"כשאת בזום בארבע בבוקר מול דירקטור או כשהילדים רצים בביתה של סמנכ"לית כספים - נוצר חיבור אחר"

בת-שבע מלין, בת 44, נשואה ואם לחמישה ממודיעין • מנכ"ל ובעלים של סטודיו 7 עיצוב ומיתוג • "היום הפגישה הראשונה עם לקוחות היא פיזית, אבל הזום מאפשר לוותר על פגישות ההמשך" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

בת–שבע מלין, מנכ"ל ובעלים של סטודיו 7 / צילום: מוטי בוגנים
בת–שבע מלין, מנכ"ל ובעלים של סטודיו 7 / צילום: מוטי בוגנים

לפני 21 שנה, כאימא צעירה לשתי ילדות קטנות, ניגשה בת-שבע מלין לראיון עבודה במשרד פרסום. המנכ"ל שישב מולה המליץ לה, בתור אם צעירה, להישאר בבית עם הבנות ולוותר על הרעיון "למרות שאת מוכשרת מאוד". וכך נולד העסק שמלין מנהלת ועומדת בראשו עד היום, "סטודיו 7 עיצוב ומיתוג" העוסק במיתוג ובעיצוב גרפי לחברות עסקיות, ציבוריות וממשלתיות.

"אני למודת ניסיון ומשברים, כולל המשבר הכלכלי של 2009 ומבצעים צבאיים לאורך 21 שנות הקיום של העסק, אבל הקורונה הייתה משבר אחר, אי הוודאות היה אלמנט עוצמתי מאוד". העובדות שמעסיקה מלין והיא עצמה, העתיקו את העבודה הביתה. העבודה המשיכה לזרום, בווליום אחר מימי השגרה ובפוקוס שונה, אבל מלין מעידה על עצמה ככזו שכבר הבינה "שאסור לשים את כל הביצים בסל אחד", באופן שבו היא מעניקה שירותי עיצוב ומיתוג בתחומים מגוונים. לפני כחמש שנים היא עיצבה את הדוחות הכספיים של קבוצת עזריאלי ואימצה לעצמה נישה נוספת שהפכה דומיננטית יותר בשנה האחרונה.

"באפריל 2020, בעיצומו של הסגר הראשון, פנתה אליי חברת שטראוס לעיצוב הדוח השנתי שלה ולעיצוב מצגת שוק ההון, זו הייתה אופרציה גדולה לתפעל עבודה ואת העובדות בזמן הסגרים. השנה זכינו לעצב את המצגת ואת הדוח השנתי גם לקבוצת שופרסל. חברות שמתרשמות מהמצגות ומהדוחות פונות לסטודיו ואני מודה על הזכות לעבוד עם החברות הגדולות במשק".

"אני מגדירה את עצמי כבן אדם של אנשים והמעבר לזום לא היה פשוט. מצד שני, כשאת יושבת בארבע לפנות בוקר מול דירקטור של חברת ענק, או שהילדים רצים בזמן הזום בביתה של סמנכ"לית כספים בכירה - נוצר חיבור אחר. העבודה בזום הובילה לשעות עבודה שגלשו ללילה, אבל הייתה תחושה של אמפטיה והבנה גם מכיוון חברות משוק ההון, אלו חיבורים אישיים עם בכירים שנרקמו בתקופה הזו ואולי לא היו מתרחשים אחרת.

"כיום, אקפיד לבצע את הפגישה הראשונה עם לקוחות פיזית, אבל הזום מאפשר לוותר על פגישות ההמשך ולזקק את הזמן: במקום שלוש שעות בתחשיב הפקקים לפגישה של שעה בתל אביב, בזום הפגישה נמשכת באמת שעה. למדנו לעבוד יעיל ורזה. נמנעתי מלשווק את העסק בתקופה הזו בגלל אי הוודאות, אבל הפניות הגיעו אליי וזה יתרון של עסק ותיק.

"חברות ציבוריות רואות את הדוחות המעוצבים שלנו ואת הדוחות המעוצבים של חברות מחו"ל והן רוצות גם כשהן מבינות שבאופן הזה הדוח מונגש לקריאה, זה נעים למשקיעים וגם לחברה. היו תחומים שנמחקו בתקופה, כמו כנסים ואירועים, ובעיקר בלט שלחברות היה קושי בלתכנן ולחשוב קדימה. כשכנס גדול מבוטל, נוצר כדור שלג שפוגע בכל הספקים עד לקטנים שאמונים על העיצוב והמיתוג. אני מאמינה שהזדמנויות רוקדות עם מי שנמצא ברחבת הריקודים, כך שאם אני נמצאת ברחבה - גם ההזדמנות נמצאת".

עיצוב הדוחות כמו גם עיצוב של מצגות למשקיעים של חברות לפני הנפקה, החזיק את העסק בתקופת הקורונה ביחד עם המענקים שקיבלה מלין מהמדינה, "לא יכולתי לתת לתקופה הזו לעבור לידי ולחשוב שהכול יסתדר מעצמו, להיות כל הזמן בתנועה זה משהו שהוכיח את עצמו. לא מובן מאליו שחברה ענקית פונה לעסק קטן, אבל זה כנראה נובע מהוותק והניסיון וממה ששידרתי להם".

לצד הסגרים והאתגרים שזימנה הקורונה תמכה מלין בבעלה שעבר ניתוח גב. "תקופה מאתגרת שבה נאלצתי להתמודד עם ניהול העסק והבית בתוך הקורונה. אבל כל משבר עבורי הוא הזדמנות לצמיחה". למלין חמישה ילדים, הגדולה בת 24 והקטנה בת שנתיים וחצי. "המשפט שאמר לי אותו פרסומאי מלווה אותי עד היום, כשהוכחתי לעצמי ולעסק שעם כל ילד שנולד העסק רק גדל. כל ילד הביא עוד התפתחות לעסק ועוד לקוח משמעותי. אני כל הזמן ממשיכה ללמוד על עצמי ועל היכולות שלי והמסקנה היא שבשום שלב אין ללכת אחורה - המבט תמיד קדימה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il