אחרי יותר מ־3 שנים ו־600 עסקים: פרידה מהמדור וחזרה לעצמאי הראשון

במהלך השנים פרסמנו במדור יותר מ־600 עסקים מכל רחבי הארץ, בפריסה גאוגרפית רחבה • העסק הראשון שהשתתף במדור היה ערן גוטוירץ, המייסד והמנכ"ל של חברת "ברחובות שלנו" • "הכי קל לקצץ, אבל אני מאמין שכמו בכל דבר, הטובים שורדים", הוא מספר

ערן גוטורויץ. העסק הראשון במדור / צילום: כדיה לוי
ערן גוטורויץ. העסק הראשון במדור / צילום: כדיה לוי

זהו, הגיע הזמן להיפרד ממדור עסק אחד ביום. המדור הושק בנובמבר 2019 כדי לתת במה לדברים שמטרידים עצמאים בישראל, ובפרט בעלי עסקים קטנים. מאז עברנו טלטלות עולמיות מהותיות כמו משבר הקורונה, המלחמה באוקראינה, בעיות האינפלציה ועוד.

תוספת השכר האוטומטית שקיבלו אלפי עובדי מדינה | בלעדי 
אחרי הקריסה מגיע שכר הטרחה: 12.5 אלף השעות שהקפיצו את הנושים 

במהלך השנים פרסמנו במדור יותר מ־600 עסקים מכל רחבי הארץ, בפריסה גאוגרפית רחבה: 26% מהעסקים שהיו במדור ממוקמים באזור תל אביב, 15% בגוש דן, 14% במרכז ובשפלה, 11% בשרון, 8% בנגב והדרום, 7% באזור ירושלים, 6% באזור הצפון, 6% בעמק חפר ופרדס חנה, 3% בחיפה והכרמל, 2% באילת והערבה ועוד.

העסק הראשון שהשתתף במדור היה ערן גוטוירץ, המייסד והמנכ"ל של חברת "ברחובות שלנו". החברה מציעה סדנאות מנהלים וימי גיבוש לארגונים ומשרדיה ממוקמים בתל אביב. לרגל סיום המדור, חזרנו אל ערן.

"השינוי המרכזי שהיה מבחינתי מאז הפרסום במדור היה כמובן מגפת הקורונה. אני עוסק בחיבור בין אנשים וכדי שזה יקרה צריכים להיפגש והקורונה פגעה בזה מאוד. אני כן יכול להגיד שהמדינה ידעה לתת לי תמיכה רחבה ומקיפה כמו זה של החל"ת לעובדים ופתרונות של מענקים ועוד ועוד - זה היה חשוב כדי לאפשר לעשות את מה שנדרש כדי להשאיר אותנו עם הראש מעל המים".

ערן, בן 45, נשוי + 2, משתף גם על התקופה שאחרי הקורונה. "ברגע שחזרנו לעבוד חזרנו לשוק במלוא מובן המילה. אני יודע שהרבה עסקים בתחום שלי לא החזיקו מעמד אז כן השם שלנו והמוניטין שצברנו בכל השנים האחרונות גרמו ללקוחות לזכור אותנו.

"אנחנו נכנסים עכשיו לשנה שהיא מורכבות מבחינה כלכלית - הכי קל לקצץ, אבל אני מאמין שכמו בכל דבר, הטובים שורדים. תמיד יהיה להם צורך, ואני מאמין שכך יהיה גם איתנו, עד היום זה מוכיח את עצמו. מבחינתנו בעיקר התחזקנו מאוד ברמת התוכן שלנו, הוספנו עוד חומר בתכנים שלנו והשתפרנו ברמת השירותים שאנחנו נותנים. כרגע זה עדיין שירותי משחק וחברה אבל בקרוב נוסיף פתרונות רחבים יותר עם מיקומים נוספים ואלטרנטיבות שונות לכל מיני מצבים בארץ ובחו"ל".

כאמור, אחרי 3 וחצי שנים, המדור מסיים את תפקידו. במהלך התקופה שמענו על הרבה קשיים ואתגרים אך יותר מהכול, היו אלה זעקות על חסמי הרגולציה ותלאות הבירוקרטיה, שהופכות את חיי העסקים למרוץ קשה ואכזרי.