בעלת מותג לתיקי אוכל מעוצבים: "ההתמודדות מול המכס והתקנות שנדרש לעמוד בהן מאוד מפחידה"

ג'יזל גרינברג, תושבת מודיעין מכבים רעות, בת 48, בזוגיות • מייסדת CAMINO eco תיק אוכל תרמי • "לפתוח עסק בארץ היה מורכב, בייחוד בתחילת הקורונה ועם תקציב מוגבל. אחרי האתגרים בתהליך העיצוב ומציאת הספק, הגיעה ההתמודדות הלא פשוטה עם הרגולציה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ג'יזל גרינברג, מייסדת CAMINO eco תיק אוכל תרמי / צילום: תמונה פרטית
ג'יזל גרינברג, מייסדת CAMINO eco תיק אוכל תרמי / צילום: תמונה פרטית

"זה לא סוד שעסקים קטנים חווים לא מעט קשיים בדרכם, ורבים מהם נסגרים. חלק מהמהמורות האלו הן בתחום המימון, בעיקר בתחילת הדרך. כאן צריך לדעת לבקש ייעוץ, ולמצוא גופים שיכולים לתת את העזרה", אומרת ג'יזל גרינברג, מייסדת חברת CAMINO eco תיק אוכל תרמי.

"אני פניתי למרכז טיפוח היזמות בירושלים (מט"י) וקיבלתי גם הלוואה ללא ריבית, וגם עזרה והכוונה לפי הצרכים שלי. זה נתן לי עוד פוש לייצר דגמים חדשים ולהרחיב את העסק, משהו שבלתי אפשרי לקבל מהבנק".

ג'יזל מעצבת ומייצרת תיקי אוכל תרמיים אישיים, שהופכים את הלקיחה של אוכל ביתי לעבודה או ללימודים לחוויה נעימה. התיקים מתוכננים ומיוצרים באופן שמאפשר שמירה על טריות המזון, לצד שילוב של מראה אופנתי. כל הדגמים עשויים מחומרים אקולוגיים ורב־פעמיים, השומרים על איכות החומרים מבחינת בידוד, אטימות ונראות.

"העסק נולד בתקופת הקורונה", ג'יזל מספרת. "הוציאו אותי לחל"ת של חודש כשהכל היה באי־ודאות, והחלטתי לראות את הסיטואציה כהזדמנות ולהקדיש את כל כולי לחיפוש הדבר הבא. הרעיון ל־Camino eco הגיע מהחוויה האישית שלי כמי שדוגלת בתזונה נכונה ובריאה. כשהתחלתי לקחת אוכל לעבודה התחילו לצוף שאלות כמו איך לעשות את זה בלי שהאוכל ישפך בתוך התיק, ושהצידנית תתאים ללבוש המשרדי.

"אומרים ש־75% מהאנשים שעובדים מחוץ לבית לוקחים אוכל מהבית, מנסיבות יוקר המחיה והמודעות הגוברת לבריאות. כך התחלתי לעצב תיקי אוכל תרמיים, בלי הון עצמי ובלי ידע קודם ביבוא, אך עם ידע בשיווק, במיתוג ובתקציבים. כך התחיל CAMINO eco".

תיק אוכל תרמי של חברת CAMINO / צילום: גיא דויטש
 תיק אוכל תרמי של חברת CAMINO / צילום: גיא דויטש

ג'יזל מצאה את עצמה יושבת 12 שעות ביום מול המחשב בחיפוש אחר יצרנים, מכינה דגמים ובונה את התשתית השיווקית. "כמפרנסת יחידנית לשלושה ילדים מזה 13 שנה, לוותר על הכנסה בטוחה זה בכלל לא פשוט. לפתוח עסק בארץ זה מורכב, בייחוד כשזה היה בתחילת משבר הקורונה ועם תקציב מוגבל.

"אחרי האתגרים של תהליך העיצוב ומציאת הספק לייצור, מגיעה ההתמודדות עם הרגולציה, שלא הייתה פשוטה. ההתמודדות מול המכס והתקנות שנדרש לעמוד בהן הייתה מאוד מפחידה בהתחלה, ועבור מי שמתחיל לייבא בפעם הראשונה, זה עשוי להיות מאוד מבלבל. לכן חיפשתי אנשי מקצוע שיעזרו לי, בסוף התקן תובע השקעה כספית לא קטנה רק כדי לקבל את האישורים הנדרשים בארץ".

התיקים של ג'יזל נמכרים בפופ־אפים ברחבי הארץ ודרך אתר האונליין. "ניכר שקיימת היענות גדולה בקרב סטודנטים וסגל אוניברסיטאות, רופאים ואחיות שרואים את היתרונות של המוצר". לסיכום אומרת ג'יזל: "אני רואה בעתיד את CAMINO eco כמותג מוביל עם מבחר של תיקי אוכל תרמיים, המציע גם אביזרים נלווים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il