היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת הודיע על סיום תפקידו

בן שבת, המכהן גם כיועץ לביטחון לאומי, יסיים בסוף חודש אוגוסט את תפקידו • רה"מ בנט: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישת עבודה עם ר' המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי לרה"מ אבי בלוט / צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישת עבודה עם ר' המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי לרה"מ אבי בלוט / צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הודיע לראש הממשלה נפתלי בנט על רצונו לסיים את תפקידו, בתום כהונה של 4 שנים בתפקיד.
עם כינונה של הממשלה, נענה ראש המל"ל לבקשת רה"מ להישאר בתפקידו במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית, ולסייע לראש הממשלה וצוותו בכניסתם לתפקיד.

בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט. ראש הממשלה ימנה מחליף לתפקיד ראש המל"ל בעת הקרובה, תוך קיום תהליך חפיפה סדור עם ראש המל"ל היוצא.

בן שבת שהגיע למל"ל מהשב"כ, שם קיבל בין השאר צל"ש על הישגיו, עסק בכהונתו בנושאים החשובים ביותר למדינת ישראל וגיבוש מדיניותה, תוך שהוא מהווה למעשה יועצו הקרוב ביותר של ראש הממשלה נתניהו. בין השאר עסק בגיבוש המדיניות בסוגיית הגרעין והמאבק באיראן החשאי והגלוי הן בעניין הגרעין והן בזירות האחרות ובראשן סוריה. בשנת הקורונה העביר נתניהו למטה לבטחון לאומי סמכויות רבות והוא היה זה שגיבש את האסטרטגיות למאבק במגפה.

בהיבט הפוליטי שורבב שמו כאשר לפי פרסומים נתניהו שלח אותו לדבר עם הרב חיים דרוקמן ממנהיגי הציונות הדתית כדי שימנע את פרישת בנט משרד מממשלתו בסוף 2018.

לפי גורם ממשלתי בכיר, בן שבת היה זה שעשה בפועל את החפיפה לראש הממשלה בנט בנושאי בטחון ואסטרטגיה.

בנט הודה לראש המל"ל על תרומתו הכבירה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

גם שר הבטחון גנץ פרסם הודעת שבחים לפועלו של בן שבת: "‏בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות למאיר בן שבת, על שירותו במשך עשרות שנים למען ביטחונה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל. מאיר לקח חלק בתהליכים מעצבים משמעותיים באזור בשנים האחרונות, ואני בטוח שימשיך לשרת את מדינת ישראל, גם בהמשך".