לידיעת משרד הבריאות: בערב הסעודית עוצרים טיסות מאיחוד האמירויות

ערב הסעודית החליטה לעצור את הטיסות מאיחוד האמירויות, אתיופיה, וייטנאם ואפגניסטן • כל מי שיגיע מהמדינות הללו ייכנס לבידוד שהקנס על הפרתו עומד על 53 אלף דולר •  מספר החולים באיחוד האמירויות עומד על כ-1,600 מאומתים חדשים מדי יום

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock
שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

ערב הסעודית משהה טיסות לממלכה מארבע מדינות, ובכללן מאיחוד האמירויות, לאור נתוני התחלואה בהן. מדינות נוספות הן אתיופיה, וייטנאם ואפגניסטן. אלא שכאמור, עצירת הקווים מאיחוד האמירויות היא החלטה מעניינת היות שמדובר בקו פעיל הפועל לטובת תיירים ועובדים שנמצאים תדיר על הקו. עוד הוחלט בערב הסעודית כי כל מי שיגיע מהמדינות הללו ייכנס לבידוד - בין אם מדובר בזרים או בתושבי הממלכה. נזכיר כי בערב הסעודית הקנס למפרי הבידוד עומד על 53 אלף דולר. במסגרת עצירת קווי התעופה ייאסר על אזרחי סעודיה לטוס לארבע המדינות האמורות מבלי לקבל לכך אישור.

לפני שבוע ממוצע המאומתים באיחוד האמירויות עמד על כ-2,200 מאומתים מדי יום, בימים האחרונים הממוצע ירד לכ-1,600 מאומתים חדשים מדי יום. באיחוד האמירויות מתגוררים כ-10 מיליון תושבים. 64% מהאוכלוסיה חוסנה בחיסון שני. בין סעודיה לאיחוד האמירויות פועלות עשרות טיסות ביום, ומהיום (4.7), הן יבוטלו. בחודש מאי האחרון הקלה ערב הסעודית במדיניות הכניסה אל הממלכה לבאים מ-11 מדינות, ובכללן גם איחוד האמירויות הערביות.

בישראל מוגדרת איחוד האמירויות כמדינה עם אזהרת מסע חמורה. בפועל, משמעות האזהרה הא בעיקר לתשומת לב הנוסעים כשלא חלות עליהם מגבלות מיוחדות - בהיבט הבידוד בחזור או בצורך באישור מיוחד לפני טיסה. עוד ברשימה זו נמצאות איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, אורוגוואי ואחרות.

רשימת המדינות "האדומות" שהטיסה אליהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים כוללת את רוסיה, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו ומקסיקו. נזכיר כי כלל הנוסעים היוצאים מישראל נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע לפני היציאה מהארץ, בו הם מצהירים שלא ייכנסו לאחת מהמדינות שהנסיעה אליהן אסורה. נוסעים שייתפסו ללא אישור על טיסה ליעדים שהוגדרו כאסורים חשופים לקנס של 5,000 שקל. בימים האחרונים התגלו עשרות נוסעים כאלה, בעיקר על טיסות לרוסיה.

בתוך כך, לאחרונה הוחלט על הפרדת הנחיתות של טיסות המגיעות מרוסיה (היחידה מבין היעדים ה"אסורים" שממנה פועלות טיסות ישירות לישראל). טיסות אלה נוחתות בטרמינל 1 על מנת שהנוסעים לא יתערבבו עם נוסעים אחרים לאחר הטיסה. טיסות מהמדינות שהוגדרו באזהרת מסע חמורה נוחתות בטרמינל 3 יחד עם כלל הטיסות.