אין תיירים, יש מלונות - פרימה משיקה מחדש מלון ברחוב אלנבי בתל אביב ומודיעה על שני מלונות נוספים בקנה

רשת מלונות פרימה משיקה מחדש את "הוטל 75", אחרי השקעה של 7 מיליון שקל ושנת שיפוצים • רשת פרימה צפויה לפתוח עוד שני מלונות בתל אביב בארבע השנים הקרובות • במקביל, רשתות המלונות אוליב ורימונים נערכות לפתיחה מחודשת

מלון "הוטל 75" / צילום: איה בן עזרי
מלון "הוטל 75" / צילום: איה בן עזרי

אחרי השקעה של 7 מיליון שקל ושיפוץ שנמשך שנה, רשת מלונות פרימה משיקה מחדש את "הוטל 75" הממוקם ברחוב אלנבי 75 בתל אביב. בכך מגיעה הרשת פרימה לפריסה של 14 בתי מלון, ארבעה מהם בתל אביב.

במסגרת ההשקה המחודשת הוסיפה פרימה שתי קומות ובהם 20 חדרים לבית המלון, שמונה כעת 40 חדרים. בנוסף, במתחם הלובי נפתח קפה אלנבי 75 בשטח שנרכש על-ידי פרימה, והוא מנוהל על-ידי יוצאי קפה הבוטקה בשדרות רוטשילד בעיר. בקפה, המצויד בחצר אחורית רחבה, מוגשות ארוחות הבוקר לאורחי המלון והוא פתוח לקהל הרחב (את המאפים, אגב, מספקת הרשת רביביה וסיליה).

הבניין, שנרכש על-ידי הרשת ב-2012 שימש בעבר כסניף של קופת-חולים כללית, והוא עשוי להתרחב בעתיד עם שתי קומות נוספות שיוסיפו 20 חדרים לבית המלון. את המלון עיצבה האדריכלית טלי לפידות והסלוגן המלווה את פעילותו הוא Feel Local בהתאם לטרנד התיירות שצמח לפני הקורונה ברחבי העולם, ועל-פיו התיירים חיפשו להרגיש מקומיים, בעיקר בביקור בערים ומכאן העדפה למקומות לינה מרכזיים.

עוד שני מלונות תוך ארבע שנים

שני מלונות נוספים נמצאים בקנה של פרימה בתל אביב: האחד נמצא בסמוך למלון הוטל 75, ברחוב אלנבי 81, בבניין לשימור ששימש למגורים שרכשה החברה זה מכבר ושצפוי להיפתח תוך ארבע שנים ולמנות 100 חדרים. מלון נוסף ממוקם בסמוך לכיכר דיזנגוף והוא צפוי למנות 67 חדרים בפתיחתו המשוערת בעוד כשנתיים, המלון הזה יוקם במקום בניין מגורים שעבר שינוי יעוד. במקביל מתרחבת הרשת גם בירושלים כשהיא הוציאה את רוב בתי המלון שלה לשיפוץ בשנה שממילא רובם היו סגורים.

רשת פרימה, שהמלון הראשון שלה בישראל (ברחוב הירקון בתל אביב) נפתח ב-1963, נמצאת בבעלות משפחת מוסקוביץ', משפחה יהודית-אמריקאית שלה עיסוקים בתחום המלונות והנדל"ן בארץ ובעולם. הרשת מתנהלת במודל של קניית הנכסים וניהולם באופן עצמאי, ולאחרונה היא שמה דגש על שילוב של מסעדות בתוך בתי המלון (דוגמת קפה פופולר שבמלון ג'ייקוב סמואל ברחוב דיזנגוף ומסעדת יאסו במלון פרימה ברחוב הירקון, שתיהן של השף אבי ביטון).

המניע של פעילות המשפחה בישראל הוא ציונות, ולפי מנכ"ל הרשת פרימה אבי דור את עיקר הצמיחה שלה היא עשתה בעשור האחרון. לדבריו "עד לפני הקורונה הצמיחה הייתה בשיעור של 10%-15% במספר החדרים מדי שנה. גם בשנה הקשה הזו אנחנו נמצאים בעיצומה של בנייה".

הרשת מונה כיום 1,637 חדרים, שדור הגדיר בדרגת אירוח ברמה של כ-4 כוכבים ב"אופן שיאפשר להציע מחירים נגישים לחופשה. אני שומע את התלונות הרבות של הציבור הישראלי לנוכח המחירים של החופשה בישראל ומציע אלטרנטיבה דרך חופשה עירונית. אנחנו מייצגים את המחירים היותר נמוכים בסקאלה של החופשה בישראל".

לדברי דור, "עד לפני המשבר, התיירות הנכנסת היוותה את עיקר הפעילות של המלונות ברשת. תיירות הפנים הייתה ועודנה חזקה במלונות שלנו באילת, ים המלח ובטבריה אבל פחות מכך במלונות האורבניים. אם באילת, בחודשי הקיץ, שיעור התפוסה הממוצע עומד על 90%, בתל אביב הוא עומד על 40% ובירושלים על 30%."

התיירות העסקית, על-פי נתוני פרימה, שיקפה כ-30% מהפעילות שלה במלונות שבערים. "אנחנו מנסים לעודד את תיירות הפנים להגיע לחופשה בתל אביב, שיש לה הרבה מה להציע ולשנות את ההרגל למשך השהות הממוצע, מלילה אחד לשני לילות לפחות וזאת דרך מבצעים והנחות". מחירי הלינה בחודשי הקיץ עומד על כ-500-700 שקל ללילה לזוג באמצע השבוע ומ-700-900 שקל בסופי שבוע, על בסיס לינה וארוחת בוקר.

רשתות נוספות נערכות לפתיחה מחודשת

בתוך כך גם ברשתות המלונות אוליב ורימונים נערכים לפתיחה מחודשת: ברשת אוליב מכריזים על פתיחת שלושה ממלונות הרשת בתל אביב לאחר שהיו סגורים לאורחים ב-16 החודשים האחרונים.

שלושת המלונות יצטרפו לתשעת מלונות הרשת שכבר נפתחו מחדש מאז המשבר. מדובר במלונות White House בכיכר דיזנגוף והמלונות TLV 88 ומלון "גורדון על הים" שברחוב הירקון שייפתחו ב-19.7 (אחרי תשעה באב).

"אנחנו מאמינים בקהל הישראלי ורוצים לאפשר לכל משפחה ליהנות מחופשה במחירים שפויים" אומר עופר חיות, מנכ"ל רשתות המלונות אוליב ורימונים, כשהוא מפרט על מבצעים שמטרתם למשוך את תיירי הפנים שחסרים למלונות בתל אביב: מחירי הלינה במלונות הרשת בתל אביב ינועו מ-450-650 שקל ללילה לזוג, לצד מבצעים נוסעים דוגמת ילד ראשון חינם, 50% הנחה על לילה שני ועוד.

בנוסף, רשת רימונים צפויה לפתוח מחדש את מלון "סיטי סנטר" (לשעבר "שני") בירושלים. בתקופה בה היה סגור התווספו למלון שכלל טרום הקורונה 50 חדרים, שתי קומות ובהן 38 חדרים חדשים. מלון "סיטי סנטר" מצטרף בירושלים אל מלון "הלני" של הרשת שנפתח מחדש בחודשים האחרונים. "אנחנו רואים מה שקורה בארץ סביב המחירים, עם הקורונה שמרימה ראש מחדש והקהל שמשווע לצאת לחופשה, והחלטנו שדווקא בימים אלו זה הזמן להוריד מחירים ולאפשר תיירות נגישה יותר", סיכם חיות.