"בשורות מצוינות מבחינת התעשייה": ענף היהלומים בארץ כבר לא מרגיש את הקורונה

במחצית הראשונה של 2021 עמד היקף יבוא יהלומי הגלם לישראל על יותר ממיליארד דולר, 165% יותר בהשוואה למחצית הראשונה של 2020 • הייצוא זינק עוד יותר - במחצית הראשונה של 2021 ייצאה ישראל יהלומים בהיקף של כ-910 מיליון דולר • אירועים ומינויים

יהלומים / צילום: Shutterstock, Bjoern Wylezich
יהלומים / צילום: Shutterstock, Bjoern Wylezich

השפעות הקורונה כבר לא ניכרות על ענף היהלומים: במחצית הראשונה של 2021 עמד היקף יבוא יהלומי הגלם לישראל על יותר ממיליארד דולר, זינוק של 165% בהשוואה למחצית הראשונה של 2020, כך על פי נתוני משרד הכלכלה והתעשייה. בחודש יוני לבדו נרשם זינוק של 284% בהיקף היבוא לעומת יוני 2020, והערך של היהלומים שיובאו בו הסתכם בכ-247 מיליון דולר.

גם הייצוא זינק, ובמספרים גדולים יותר. במחצית הראשונה של 2021 ייצאה ישראל יהלומים בהיקף של כ-910 מיליון דולר. בחודש יוני לבדו זינק יצוא יהלומי הגלם ב-925%, לעומת יוני אשתקד. שווי היהלומים שיוצאו בחודש שעבר הסתכם בכ-245 מיליון דולר.

גם איחוד האמירויות במפת הסחר של היהלומים מישראל, ובחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לשם על כ-18 מיליון דולר, שמהווים כ-7% מיצוא יהלומי הגלם ביוני. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-56 מיליון דולר (כ-23% מסך היבוא).

"ענף היהלומים העולמי נמצא בנסיקה וגם התעשייה הישראלית נהנית מכך", אומר אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. "מחירי היהלומים, הן הגלם והן המלוטשים, ממשיכים לעלות בכל רחבי העולם, במקביל לעלייה במכירות התכשיטים המשובצים, בדגש על ארה"ב וסין. המלאי של חברות הכרייה הגדולות מצטמצם, ואלו בשורות מצוינות לחודשים הקרובים מבחינת התעשייה".

אזור התעשייה 

יזמות בירוחם

בנק הפועלים ישקיע 400 אלף שקל במיזם התעסוקה החדש "ירוחם תשעשרה-פועלים בשבילך". ראובן קרופיק, יו"ר הבנק, הכריז על המהלך בעת סיור שערך בעיר יחד עם חברי הדירקטוריון, בהובלת ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה.

המיזם מוקם בשיתוף עם קרן ירוחם והיזמת החברתית חנה רדו, והוא נועד ליצור עוגני תעסוקה מרחוק, בפורמט שכבר קיים בצפת ובאופקים. המיזם מציע לחברות שירותי מיקור חוץ בתחומים כמו שירות לקוחות, בניית אתרים, ניהול קמפיינים, עיצוב ומנהלי קהילות, הנהלת חשבונות וחשבות שכר, ניהול מערכות crm ועוד. במקביל, המיזם לוקח על עצמו תשלומים לעובדים כמו רכיב פנסיוני, ימי מחלה, הבראה וחופשה. השנה נרשמו 50 מועסקים חדשים בזכות המיזם, והצפי הוא שעד סוף שנת 2021 יועסקו במיזמי תשעשרה כ-75 עובדים.

"המשימה הכי גדולה שלי, כמנהיגת העיר, הוא לפתח תעסוקה איכותית", אמרה אוחנה. "בחודשים האחרונים הוקמו כאן עסקים חדשים, מעולמות הטכנולוגיה, התיירות, הביטוח, הבריאות ועוד. מיזם 'ירוחם תשעשערה' הוא מאיץ משמעותי נוסף במעבר מעיר תעשייה לעיר של יזמות וחדשנות".

חדשות טובות

ביטוח ישיר מאמצת את הג'ודוקא ענבר לניר, 21, לקראת התמודדותה באולימפיאדת טוקיו. היקף התמיכה הכספית בה מוערך בכ-100 אלף שקל.