14 מיליון ליטר מים: זו הבריכה העמוקה ביותר בעולם

בעומק של 60 מטר, בריכת דיפ דייב דובאי הדיחה את בריכת Deepspot שבפולין מתואר הבריכה העמוקה בעולם • כרגע הכניסה היא למוזמנים בלבד, ובהמשך החודש, כשהבריכה תיפתח לקהל הרחב, ניתן יהיה לרכוש כרטיסים החל מ-200 דולר

בריכת דיפ דייב דובאי / צילום: Reuters, DEEP DIVE DUBAI/JESPER KJOLLER
בריכת דיפ דייב דובאי / צילום: Reuters, DEEP DIVE DUBAI/JESPER KJOLLER

מרכז הקניות הגדול ביותר, המזרקה הגדולה ביותר והבניין הגבוה בעולם: דובאי ממשיכה לשבור שיאים. בשבוע שעבר נפתחה בה הבריכה העמוקה בעולם, בטקס במעמד חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, יורש העצר של האמירות.

בריכת דיפ דייב דובאי (Deep Dive Dubai), השוכנת בשכונת נאד אל-שיבא בעיר נפתחה ב-7 ביולי, עשרה ימים בלבד לאחר שקיבלה רשמית מאנשי ספר השיאים של גינס את תואר בריכת השחייה העמוקה ביותר בעולם.

לפי דיווח ב-CNBC, עומק הבריכה המקורה הוא כ-60 מטר, ויש בה כ-14 מיליון ליטר מים. לשם השוואה, העומק של הבריכה השנייה בדירוג, דיפספוט (Deepspot) שבפולין, הוא 45 מטר.

מבנה הבריכה / צילום: Reuters, Deep Dive Dubai
 מבנה הבריכה / צילום: Reuters, Deep Dive Dubai

בבריכה יש גם אטרקציה תת-ימית: מעין עיר שקועה, שצוללנים יכולים לחקור לבדם או עם מדריך. 56 מצלמות תת-ימיות מתעדות כל זווית בבריכה, והמים בה מסוננים באמצעות טכנולוגיה שפותחה על-ידי נאס"א.

הבריכה פתוחה למבקרים מגיל 10 ומעלה, כולל כאלו שצוללים לראשונה.

עיר מתחת למים

בקרקעית הבריכה ישנם "שרידים" של עיר אבודה, ביניהם גרפיטי, דיוקן גדול של מרילין מונרו, בניין דירות, ספרייה ואפילו אולם ארקייד עם כדורגל שולחן, מכונת פק-מן, ושולחן ביליארד.

צוללנים מתחילים יכולים לצלול לעומק של 40 מטר, וצוללנים מנוסים יכולים לחקור את הבריכה כולה לבדם. כרגע הכניסה לבריכה היא למוזמנים בלבד. השחקן וויל סמית' הספיק לבקר בה, והפוסט שפירסם באינסטגרם על הבריכה זכה ליותר מ-3 מיליון לייקים תוך ארבעה ימים. 

View this post on Instagram

A post shared by Will Smith (@willsmith)

בהמשך החודש יפתחו באתר החברה את האפשרות להזמנות לקהל הרחב. המחירים לכניסה מתחילים ב-800 דירהם - קצת יותר מ-200 דולר.