נמלי ישראל | בלעדי

היסטוריה במפרץ: האניה MSC מרילנה עגנה בנמל הפרטי בחיפה

הנמל הפרטי "נמל המפרץ" שתפעיל החברה הסינית SIPG בחיפה ושיתחרה בנמל חיפה יתחיל לפעול רשמית רק בעוד כחודשיים, אך הערב עגנה בו אניה ראשונה ל"ניסוי כלים" במסגרתו היא תעמיס 1,500 מכולות ריקות בדרכן לטורקיה

נמל המפרץ / צילום: חברת MSC
נמל המפרץ / צילום: חברת MSC

"נמל המפרץ" שתפעיל החברה הסינית SIPG בחיפה, יתחיל לפעול, ככל הנראה, רק בעוד כחודשיים, אך לגלובס נודע כי כחלק מ"ניסוי כלים" שמפעיליו מקיימים, עגנה בו הערב לראשונה אנייה שתעשה שימוש בציוד שבנמל מדובר באנייה MSC מרילנה, שתוציא שבימים הקרובים יועמסו עליה כ-1,500 מכולות ריקות, שישונעו לטורקיה. בכך יושגו שתי מטרות. גם תפעול של הציוד החדיש בנמל שעומד להוות תחרות לנמל חיפה, וגם פינוי של מכולות ריקות שעשרות אלפים מהן "חונות" בישראל מזה זמן רב בשל הקורונה, וחוסר האיזון שהמגפה הביאה עימה בענף השינוע הימי.

האנייה עוגנת בנמל / צילום: חברת MSC
 האנייה עוגנת בנמל / צילום: חברת MSC

נמל המפרץ הוא אחד משני הנמלים החדשים והפרטיים שצפויים להיפתח השנה בהתאם לזיכיון שהן קיבלו מהמדינה ל-25 שנה. מעבר לאלמנט התחרות שאלה אמורים להביא למשק, יש ציפייה שפתיחת הנמלים החדשים תביא לסיום "פקק" האניות שממתינות לעיתים ימים רבים מחוץ לנמלים, וכיום בעיקר מחוץ לנמל אשדוד (נכון להיום ממתינות מול חופי אשדוד 25 אניות שטרם נכנסו לנמל).

החברות שהקימו את הנמל הן שפיר ואשטרום כשהיקף העבודות להקמת הפרויקט עמד על 3.98 מיליארד שקל.