עד המדינה נגד ענבל אור: סמנכ"ל הכספים שלה לשעבר

דרור גלעדי, ששימש כסמנכ"ל הכספים בחלק מהחברות שהיו בשליטתה של יזמת הנדל"ן, חתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות ויעיד נגד אור • אור נאשמת בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות ועבירות מס

ענבל אור / צילום: תמר מצפי
ענבל אור / צילום: תמר מצפי

הפרקליטות חתמה על הסכם עד מדינה עם דרור גלעדי, ששימש כסמנכ"ל הכספים בחלק מהחברות שהיו בשליטתה של יזמת הנדל"ן ענבל אור. זאת לאחר שגלעדי נחקר לאחרונה שלוש פעמים ומסר ראיות למשטרה. גלעדי הגיע להסדר טיעון הכולל עונש מוסכם עם הפרקליטות במסגרתו יודה ויעיד נגד אור. רק לאחר עדותו, יתקיים הטיעון לעונש בעניינו. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט על הפרדת אישומים, הוגש כתב אישום מתוקן נגד אור ובהמשך צפוי להיות מוגש כתב אישום נפרד נגד גלעדי.

כתב האישום הוגש בספטמבר 2019 לבית משפט השלום בתל אביב נגד אור, חברות שהיו בשליטתה, ונגד גלעדי. כתב האישום כולל 15 אישומים בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות ועבירות מס. המרמה בוצעה על פי האישום באחד מהפרויקטים ששיווקה, במרמה כלפי מנהל סניף בנק.

קבוצת החברות של אור עסקה בארגון קבוצות רכישה למגורים ויזמות בנייה. קריסת החברות החלה בפברואר 2016, אחרי שאור נעצרה בחשד להעלמת מסים. בעקבות זאת הוגשה בקשת פירוק נגד החברות ובהמשך אור הוכרזה פושטת רגל ועו"ד איתן ארז מונה למפרק החברות. אור השאירה חובות בני מאות מיליוני שקלים למאות נושים.

לפי האישום, אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ על חלק מהעסקאות שביצעה בשמונה פרויקטים למגורים, שבהם ארגנה קבוצות רכישה.

מועדי הוכחות שנקבעו בתיק בוטלו לבקשתה של אור מספר פעמים וכעת נקבעו לפסרואר 2021.

במרץ 2021 נגזר דינן של 5 החברות שהיו בשליטתה של ענבל אור, לאחר שהורשעו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות על חוק המע"מ, עבירות על פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן. בגזר הדין קיבל בית המשפט את ההסכם בין הצדדים, לפיו לצד ההרשעה יוטל על כל אחת מהחברות קנס סמלי של 1,000 שקל בלבד.

 את התיק מנהלים עורכי הדין רוי גורדון וטל-יה קליין-פרג' ממיסוי וכלכלה. ענבל אור לא מיוצגת וגלעדי מיוצג על ידי עו"ד דריה גולדין.

חזקת החפות: יודגש כי ענבל אור לא הורשעה בביצוע עבירה ועומדת לה חזקת החפות