פייסבוק דורשת שיו"רית ה־FTC לא תטפל בתיקים נגדה

ענקית האינטרנט הגישה עתירה לנציבות הסחר הפדרלית בדרישה שלינה קאן תפטור את עצמה בעיסוק בתיקים נגד פייסבוק • זאת בטענה שהיא אינה יכולה להיות אובייקטיבית בנושא לאחר שנים שבהן השמיעה ביקורת נגד החברה

לינה קאן / צילום: Reuters, Sipa USA
לינה קאן / צילום: Reuters, Sipa USA

פייסבוק מצטרפת לאמזון בעתירות נגד ה-FTC: ענקית האינטרנט הגישה עתירה לנציבות הסחר הפדרלית, בבקשה לפטור את יו"רית הנציבות בארצות הברית לינה קאן מהתיקים נגד החברה. לטענת החברה, לא הגיוני שדמות מרכזית, שהעבירה לאורך השנים ביקורת מרכזית על ענקיות הטכנולוגיה, תעמוד בראש החקירה - מכיוון שאינה יכולה להיות אובייקטיבית באמת.

נציבות הסחר הפדרלית צריכה להחליט בקרוב האם להגיש תביעת הגבלים עסקיים חדשה נגד פייסבוק, אחרי ששופט בית משפט פדרלי קבע שה-FTC לא סיפקה ראיות או יסוד סביר לטענות שלה. השופט נתן לנציבות 30 יום כדי להגיע להחלטה. 

"קאן לא רק הצהירה באופן עקבי הצהרות פומביות המאשימות את פייסבוק, אלא הביעה באופן ספציפי את אמונתה שההתנהלות מורכבת מאלמנטים של עבירת הגבלים עסקיים", כך נכתב בעתירה, כפי שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל". פייסבוק טוענת כי היו"רית החדשה כבר הסיקה מסקנות עובדתיות ומשפטיות והחליטה שהגורמים כבר עברו על החוק, ולכן ההליך הראוי מחייב אותה להסתייג במקרה הזה.

דוברת ה-FTC לא הגיבה לדיווחים. עם זאת, יש לציין, שבעבר קאן אמרה שהיא תתייעץ עם ועדת האתיקה ב-FTC אם יעלו שאלות אלו.

ביידן מינה את קאן לתפקיד בחודש שעבר. מדובר במינוי שמציג את הכיוון אליו הולך הממשל שלו: ריסון כוחותיהן של ענקיות האינטרנט. קאן נתפסת בתור אחת הדמויות הקיצוניות בתחום ההגבלים העסקיים. אמזון, שגם עומדת בפני חקירות מרובות מול ה-FTC, הגישה לפני שבועיים בקשה דומה, שקאן תפטור עצמה מהתיק.